Ogólnie o Grze

7 minut czytania

Ogólne Informacje

Wstęp: Świątynia Pierwotnego Zła jest typową grą RPG opartą na klasycznych zasadach Dungeons & Dragons, przeniesioną do świata Greyhawk stworzonego przez samego Gary'ega Grax'a – Twórcę całego systemu Dungeons & Dragons. Gra wzorowana jest na znakomitej sadze, Baldur's Gate, a stworzyła ją znakomita firma Troika odpowiedzialna za takie wielkie produkcje, jak na przykład Arcanum czy seria Fallout. Świątynia pierwotnego Zła jest pierwszą grą komputerową, bazującą na najnowszej edycji Dungeons & Dragons w wersji oznaczonej numerem 3.5. Wszystkie zasady zostały idealnie odwzorowane, dzięki czemu fani D&D będą mogli poczuć się jak w domu.

Historia

Na obrzeżach wsi Nulb, znajduje się pradawna świątynia poświęcona tajemniczemu złu, czyhającemu w jej ruinach. Świątynia została zniszczona przez armie dobra i zniesławiony Krąg Ośmiu, którego krwawa historia pozostała w odległej pamięci – aż do teraz. Podejrzani ludzie zaczęli pojawiać się na drogach prowadzących do wsi. Nikt nie jest pewny, co do pochodzenia tajemniczych wędrowców. Wszystko wskazuje na to, iż przybyli oni, aby służyć dobru i pomagać mieszkańcom w pozbyciu się potworów, które zaczęły im przeszkadzać w codziennych obowiązkach. Krążą jednak pogłoski mówiące o ich prawdziwych zamiarach. W tym momencie zaczyna się cała akcja gry Świątynia Pierwotnego zła, opartej na klasycznym moduje Dungeons & Dragons, przeniesionym z kart książki na komputery klasy PC, dzięki firmie Troika. Zbierz swoją własną, pięcioosobową drużynę, w wyrusz w epicką podróż, jakiej nikt jeszcze nie przeżył. Zanurz się we wciągającą rozgrywkę oferowaną przez najnowszy moduł D&D w wersji 3.5 Przygotuj się na wejście w samo serce zła!

Początki

Już chyba standardowo, jak to bywa w grach rpg, na samym początku gry możesz, ale nie musisz, stworzyć maksymalnie pięcioosobową drużynę. Reszta gry wygląda jak typowa gra Rpg, na przykład Baldur's Gate. Wędrujemy po świecie gry i wykonujemy przeróżne zadania. W między czasie wykonujemy zadania dla okolicznych mieszkańców, oraz zdobywamy doświadczenie aby nasze postacie stawały się coraz silniejsze. Całość jednak sprowadza się do tytułowej świątyni pierwotnego zła. To właśnie tam musisz zniszczyć serce całego zła, jakie opanowało okoliczne terytoria. Jednak droga do chwały wcale nie będzie łatwa. Na swojej drodze spotkasz całą masę dziwacznych i bardzo niebezpiecznych stworzeń. Trzeba wspomnieć że zróżnicowanie potworów jest ogromne. Także ich wykonanie jest niczego sobie. Co się jednak tyczy poziomu trudności gry, to jest on jest strasznie wysoki, dlatego dla początkujących graczy, gra może okazać się męką. Jednak starzy wyjadacze systemu D&D czy innych gier opartych na tym systemie poczują się jak w domu. Słabsi gracze nie muszą się jednak martwić, ponieważ gra posiada doskonałe wprowadzenie, dzięki czemu wszyscy powinni w szybkim tempie pojąć o co w grze chodzi. Autorzy dodali do gry pewne urozmaicenie. Ciekawostką jest też fakt, iż zakończenie może mieć kilka różnych rozwiązać. Identycznie jest też z początkiem rozgrywki. Wszystko zależy od tego, jakie nastawienie do świata będzie miała twoja drużyna, oraz od tego jak będzie wyglądał przebieg gry. Jest to bardzo ciekawy pomysł, ponieważ grę będzie się chciało przechodzić więcej niż raz i tak szybko się nie znudzi. Jeśli chodzi o samą rozgrywkę to muszę stwierdzić, że gra się bardzo przyjemnie. Jednak trzeba przyznać że autorzy zdecydowanie położyli nacisk na szeroko pojętą akcję niż na prowadzenie długich dialogów. Co prawda da się w grze wykonać kilka zadań bez użycia broni, ale prędzej, czy później i tak będzie musiało dojść do przelewu krwi. Jednym słowem gra to typowa "siekanka". Jeśli chodzi o zadania to znajdziesz ich w grze coś koło 50. Co prawda nie jest to może zbyt duża liczna, ale trzeba przyznać że ich wykonywanie (w większości przypadków), zajmuje dość dużo czasu.

Grafika

Trzeba przyznać, że autorzy bardzo się postarali, jeśli chodzi o stronę graficzną gry. Świat gry przedstawiony jest za pomocą bardzo ładnie wyrenderowanych planszy, po których poruszają się trójwymiarowe figurki postaci. Także przeróżne elementy świata, jak na przykład powiewające na wietrze drzewa czy inne rośliny. Postacie prezentują się bardzo ładnie, szczególnie jeśli włączymy opcję wygładzania krawędzi. Cieszyć może też fakt iż nasza postać wygląda inaczej jeśli zmienimy jej coś co aktualnie posiada na sobie. Każda zbroje prezentuje się inaczej na naszej postaci. Podobnie jest z innymi przedmiotami, jak rękawice, buty, hełmy, bronie, itp. Trzeba przyznać, że bardzo fajnie wyglądają efekty czarów. Na ekranie widoczne są wszelakie kombinacje świateł, co w efekcie wygląda imponująco. Jedyna wadą jest jedynie to, że nawet przy rozdzielczości 1024 na 768, wszystkie postacie a w szczególności przedmioty leżące na mapie są po prostu za małe. Niepokojący jest też fakt, że aby uzyskać takie fajerwerki graficzne, potrzebna jest bardzo dobra karta graficzna. 64Mb GeForce 4 Mx to praktycznie nic! Tutaj potrzeba czegoś szybszego. Ale jeśli posiadasz niezły sprzęt i masę wolnego czasu (gra naprawdę wciąga na długie godziny), to leć do sklepu po Świątynię Pierotnego Zła, o ile już jej nie masz!

Cechy Gry

  • Pierwsza i na razie jedyna gra oparta na najnowszej wersji Dungeons & Dragons w wersji 3.5
  • Opcja pozwalająca już na starcie stworzenie maksymalnie pięcioosobowej drużyny
  • Ulepszony i łatwiejszy w obsłudze system walki przyśpiesza grę i sprawia, że łatwiej gra się nawet początkującym graczom
  • Masa nowych zdolności i atrybutów, ponad 50 nowych atutów oraz setki nowych czarów do wyboru
  • Kilka możliwych sposobów do rozwiązania poszczególnych zadań, a także kilka różnych zakończeń, gry zależnych od jej przebiegu
  • Ponad 50 zadań, dzięki którym bohater może w pełni poznać całkowitą linię fabularną
  • Ponad 100 różnych rodzajów potworów, poczynając na goblinach a kończąc na wzgórzowych olbrzymach, czy przeróżnych demonach z piekła rodem

Wymagania Sprzętowe

  • System operacyjny: Windows 98/ME/2000/XP
  • Procesor: Pentium 4 – 1,7GHz lub wyższy
    » Pamięć 256Mb
  • Miejsce na Dysku Twardym: 1.2GB
    » CD-Rom: 10x
  • Grafika: 64Mb Ram (lepiej 128Mb), kompatybilne z DirectX v9.0
  • Dźwięk: Kompatybilny z DirectX v9.0
  • DirectX: W wersji 9.0 lub nowszy

Polska wersja gry

W polskiej wersji Świątyni Pierwotnego Zła znajdziesz wiele ciekawych gadżetów. Trzeba przyznać, że polski dystrybutor gry – Cd Projekt postarał się i tym razem. Po długim czekaniu otrzymaliśby chyba najlepsze wydanie jakie było możliwe. Pisały o nim nawet amerykańskie serwisy internetowe! Jak zapewne wielu z was wie, Cd projekt zawsze słynął ze znakomitego przygotowanie gier i doskonałych lokalizacji. Były też oczywiście wyjątki, takie jak na przykład dodatek do Diablo 2: Pan Zniszczenia, gdzie podłożone głosy były po prostu tragiczne... No, ale nie wnikajmy już w szczegóły. Jeśli chodzi zaś o lokalizację The Temple of Elemental Evil, to wszystko wygląda bardzo dobrze. Co prawda sam tytuł nie jest dobrze przetłumaczony, no ale tak bywa z nazwami angielskimi. Głosy podłożyli znakomici aktorzy. Trzeba przyznać że Ten właśnie dystrybutor słynie z tego faktu ( nie wspominajmy jednak o Diablo2: LoD...). A głosów użyczyli, m.in. Adam Ferency, Paweł Wawrzecki czy na przykład znany z sagi Baldur's Gate Piotr Fronczewski – Jako lektor sprawuje się on jak nikt inny! Warto też wspomnieć o Książce, którą otrzymamy w pudełku, razem z grą. Nosi ona nazwę: Świątynia złych Żywiołów (co prawda taka nazwa bardziej pasowała by do gry). Opowiada ona historię drużyny elfa Shanhaevela, który wspólnie ze swoją drużyną musi stawić czoła wyznawcom złego boga Iuza. Brzmi ciekawie! Trzeba też wspomnieć, że książka warta jest około 20zł! Pozatym w pudełku z gra znajdziemy jeszczę obszerną instrukcję do gry, mapę świata, oraz uwaga – Dodatkowy dysk! Znajdziemy na nim masę przerównych modów do gry oraz innych bardzo fajnych rzeczy. Polska wersja gry będzie kosztowała 129,90 zł. Trzeba przyznać że to wcale nie tak dużo, zważając na fakt iż Cd projekt zaoferował polskim graczom niezłe dodatki dołączone do pudełka z grą.

Opis

Greyhawk: Świątynia Pierwotnego Zła to rozbudowana gra fabularna oparta się na systemie Dungeons & Dragons w wersji 3.5 i stworzona przez znane każdemu miłośnikowi cRPG studio Troika Games. Fabuła gry przenosi nas do krainy Flanaess, opanowanej przez mroczny kult wyznający zło w jego najczystszej postaci. Przygoda rozpoczyna się w momencie, gdy drużyna gracza przybywa do wioski Hommlet, w pobliżu której znajduje się świątynia wyznawców zła. To jak zacznie się gra i w jakim kierunku potoczą się dalsze wydarzenia będzie uzależnione od tego, czy nasza drużyna ma charter zły, dobry, neutralny, chaotyczny itd. W zależności od tego czekają nas także różne zakończenia. Jeszcze w żadnej grze RPG przebieg przygody nie był tak bardzo uzależniony od charakteru wybranej przez gracza postaci!

Cechy

  • Tytuł uznawany za renesansowy w gatunku gier RPG!
  • Gra tworzona przez autorów takich przebojów, jak Fallout oraz Arcanum
  • Początek przygody i jej dalszy przebieg uzależniony od charakteru postaci
  • Przeszło 40 godzin wspaniałej zbawy w świecie Greyhawk
  • Ponad 50 questów nie powiązanych z główną fabułą gry
  • Bogaty pakiet dodatków, m.in. mapa z obszarem gry i obszerny poradnik w formacie elektronicznym
  • Ponad sto różnych bestii, począwszy od goblinów, a skończywszy na potężnych gigantach i demonach
  • Szereg nowoczesnych efektów graficznych, które uatrakcyjniają takie czynności jak np. rzucanie zaklęć
  • Profesjonalna pełna polska wersja językowa przygotowana przez firmę CD Projekt

Zasady

"Nowy D&D jest najnowocześniejszą i najbardziej nowatorską grą Rpg jaką kiedykolwiek widział świat. Prezentuje on nowe i bardziej wszechstronne reguły przetestowane przez 600 graczy na całym świecie."

W sierpniu 2000 roku, firma Wizards of the Coast wydała nową edycję znanej na całym świecie papierowej gry Rpg, noszącej nazwę Dungeons & Dragons (pol. Lochy i Smoki) w wersji 3.5. Z powodu wprowadzenia ogromnych zmian w stosunku do edycji drugiej lub trzeciej, zrezygnowano z przedrostka "Advanced" umieszczanego wcześniej przed nazwą gry. A co nowego wnosi wersja 3.5? Otóż bardzo dużo. Standardowo jak w poprzednich częściach bohater zaczyna grę na 1 poziomie doświadczenia. Po wybraniu Klasy postaci: Wojownik, mnich, paladyn, łowca, łotrzyk, czarodziej, czarownik, bard lub kleryk, należy wybrać cechy charakterystyczne dla naszej postaci. Najważniejsze to płeć oraz rasa. Dalszy proce tworzenia postaci polega na rozdaniu odpowiednich punktów, tak aby dopadować cechy naszej postaci do charateru gry, np. wojownik (walka wręcz), mag (walka przy użyciu czarów), czy na przykład łucznik (walka na systans). Postacie zyskują punkty doświadczenia w walce, oraz za wykonywanie poszczególnych zadań i kiedy osiągną pewny punkt, otrzymują nowy poziom doświadczenia. Teraz pojawia się nowość: Przy zdobyciu nowego poziomu doświadczenia, może wybrać inną klasę postaci, bądź pozostać dalej w tej, którą wybrał na początku i doskonalić się w niej aby postać stała się coraz silniejsza. Taki wybór pojawia się przy każdym następnym poziomie doświadczenia. Kolejną nowością są też tzw. Zdolności oraz specjalne atuty. Urozmaicają one w znacznym stopniu grę i sprawiają, że staje się ona zdecydowanie ciekawsza. Co prawda gra może wydawać się poprzez takie nowości trudniejsza, ale po niedługim czasie wszystko powinno okazać się łatwiejsze.

Więcej informacji znaleźć można na oficjalnej stronie Wizards of The Coast. Znajdują się tam informacje, dotyczące wszystkich wersji Dungeons & Dragons, świata Greyhawk, Forgotten Realms, Magic The Gattering, oraz innym znanym grom Rpg. Znajdziesz tam także całą masę przeróżnych galeri oraz ciekawe wizerunki postaci, przydatne do gry na papierze. Niestety strona jest w całości po angielsku. No ale jeśli ktoś nie ma z tym językiem żadnego kłopotu to zapraszam pod adres: wizards.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...