Neverwinter Nights

60 minut czytania

Rozdział IV

Centrum Miasta

Jesteś w Zamku Never. Porozmawiaj z Lordem Nasherem, a później z Aarinem. Następnie zejdź do zamkowych lochów i skontaktuj się z Haedraline. W samym Neverwinter trochę się zmieniło od czasu twojej ostatniej wizyty. Porozglądaj się po obszarze i wejdź do Targowiska Awanturników. Trancar poprosi cię o zniszczenie katapult bombardujących miasto oraz o zajęcie się Golemami Oblężniczymi. W Księżycowej Masce porozmawiaj z Luce, której siostra zaginęła gdzieś na obszarze walk. Teraz udaj się do Strefy Wojennej na południowym-wschodzie.

Tam zamień kilka słów ze Strażnikiem Bramy i przeszukaj dokładnie obszar, uważając na golemy, przed którymi najlepiej uciekać. W północno-wschodnim zaułku czeka na ciebie Leesa. Powiedz jej, że może wracać do siostry. W pobliżu muru są trzy katapulty. Zabij ich dowódców i zniszcz konstrukcje. Drzwi z magiczną poświatą doprowadzą cię do kryjówki luskańskich magów. Wewnątrz zaatakuje cię Luskański Czarodziej wraz z Władcą Balorów. Walka może okazać się trudna, ale wysoka odporność na magię i ogień powinny ułatwić zadanie. Zabijając mistyka, równocześnie dezaktywujesz Golema Oblężniczego. Całkiem niedaleko znajduje się dom Asgarda. Kiedy do niego wejdziesz, porozmawiaj z nim. Skorzystaj z tajemnego przejścia, a znajdziesz się po drugiej stronie muru. Również tutaj natkniesz się na podobne drzwi i identyczne starcie. W południowo-wschodniej części obszaru znajduje się strażnica luskańczyków. Wewnątrz zmierzysz się z Luskańskim Zabójcą, Kapłanem, Czarodziejem i Mnichem. Walka może być uciążliwa, ale na pewno dasz sobie radę. Zanim wyjdziesz drugimi drzwiami, uważaj na zainstalowaną w nich pułapkę. Poza tym warto odpocząć przed kolejną walką i rzucić na siebie zaklęcia wspomagające. Na zewnątrz czeka cię starcie z Półsmokiem Baalorem. Będąc odpornym zarówno na magię śmierci, jak i strach, nie powinien sprawiać problemu. Następnie przejdź przez portal do Sanktuarium Maugrima.

Tam spotkasz Aribeth (18-poziomowy Kapłan, 20-poziomowy Paladyn). Porozmawiaj z nią, chociaż i tak będziesz musiał z nią walczyć. Pierwsza walka nie jest zbyt trudna i gdy będzie poważnie ranna znów zechce z tobą rozmawiać. Teraz możesz zdecydować, czy chcesz śmierci za jej zdradę, czy przekonasz ją do poddania się woli Lorda Nashera, przy czym ostatnia opcja wymaga od ciebie posiadania Pierścienia Aribeth, który mogłeś uzyskać w rozdziale II. Drugie starcie jest o wiele trudniejsze. Aribeth posiada bardzo silne zaklęcia leczące, wysokopoziomowe czary kapłańskie, jest odporna m. in. na trafienia krytyczne i magię śmierci, zadaje dość duże obrażenia wręcz i dodatkowe postaciom o charakterze Dobry. Po walce wkrocz do kolejnego pomieszczenia.

Tam natkniesz się na Maugrima Korothir (8-poziomowy Kapłan, 20-poziomowy Czarodziej). W przeciwieństwie do Aribeth, walka z nim jest prosta, chociaż na początku korzysta z pomocy dwóch sług. W skrzyni za nim znajdziesz Dziennik Maugrima oraz czwarte Słowo Mocy. Wróć do miasta i ukończ podjęte zadania. Za zniszczenie katapult i golemów Trancar wynagrodzi cię 1000SZ. Luce natomiast da ci Płaszcz Ochrony +4. Wejdź do Zamku Never, porozmawiaj z Aarinem i poinformuj Haedraline o odzyskaniu ostatniego słowa. Następnie zejdź do groty pod budynkiem i umieść artefakt na odpowiednim miejscu, otwierając wejście do Kamienia Dusz.

Kamień Dusz

Jak można było się spodziewać, lokacja jest domeną Pradawnych, którzy nie są zbyt prostymi przeciwnikami, gdyż trudno ich trafić i potrafią zadać dość duże obrażenia. Idąc prosto, przy drzwiach do innego wymiaru zastaniesz Asheerę złudnie przypominającą Aribeth. Porozmawiaj z nią, a otrzymasz Amulet Asheery, który z pewnością ułatwi ci odniesienie zwycięstwa w nadchodzącej bitwie. Na końcu obszaru czeka cię walka z Jaszczuroczłekiem Wodzem i portal do kolejnego poziomu Kamienia Dusz. Przed przekroczeniem wrót warto odpocząć i przygotować się na starcie z dwoma smokami.

W kolejnej lokacji natkniesz się na Spaczonego Miedzianego Smoka (26-poziomowy Smok) oraz Spaczonego Srebrnego Smoka (28-poziomowy Smok). Walczyłeś już zapewne z niejedną taką gadziną, więc walka nie powinna sprawiać trudności, jednak uważaj na paraliżujący oddech Srebrnego Smoka, gdyż to może przekreśli twoje szanse na sukces. Po boju ponownie odpocznij i po raz ostatni teleportuj się do Domu Sprawiedliwości, by za wszystkie pieniądze zakupić mikstury i inne potrzebne przedmioty, gdyż później nie będzie odwrotu.

W Wewnętrznym Sanktuarium nie można odpoczywać (!), więc z rozwagą korzystaj ze swych umiejętności, tyczy się to głównie klas czarujących. Jeżeli twój towarzysz zginie, odrodzi się na początku lokacji. W kolejnej grocie natkniesz się na Pradawnego Kapłana oraz kilku Wybranych Moragi. Po krótkiej wymianie zdań, gadziny cię zaatakują. Skup się wpierw na wyeliminowaniu kleryka, gdyż to on będzie sprowadzał kolejnych Wybranych. Pobliskie drzwi prowadzą do ostatecznego starcia. Tam wreszcie spotkasz Moragę, Królową Pradawnych (19-poziomowy Czarodziej). Do pomocy przyzwie sobie dwa jaszczury zwane Rękoma Moragi (20-poziomowy Łotrzyk oraz 18-poziomowy Barbarzyńca). Najlepiej uciec z głównej auli do jednego z korytarzy, gdyż sama królowa nie wyjdzie poza swoją siedzibę, a tam już na spokojnie będziesz mógł się rozprawić z jej poplecznikami. Sama Moraga jak na razie jest odporna na każdy twój atak, lecz by zniwelować jej osłonę, musisz wpierw zniszczyć statuę, przez co ostrza chroniące obrońców przed poszczególnymi typami obrażeń znikną. Wtedy skup się na odpowiednim osobniku, który ochrania królową przed twoją i twojego towarzysza bronią. Są oni bardzo podatni na energię negatywną, boską magię i ogólnie pojętą magię. Bez odpowiedniej ochrony i wyczerpania zasobu zaklęć Moraga ugnie się pod twoim orężem. Po jej pokonaniu wszystko zaczynie się walić, więc jak najszybciej przejdź przez portal.

W Astralnej Kieszeni spotkasz Haedraline, która pogratuluje ci zwycięstwa i ujawni rąbek twej przyszłości. Tak też stałeś się nie tylko bohaterem Neverwinter, ale również i całej Północy.

«
Strona: 1 2 3 4 5

Komentarze

0
·
Nie wiem gdzie znaleźć Thurwina w gospodzie go nie ma proszę o pomoc!
0
·
Spotkałeś już Solomona i rozprawiłeś się z Nevą?
0
·
Walka z Klauthem jest łatwiejsza, jeśli mamy kulę z esencją maartwego smoka - Błękitnego w poprzednim pomieszczeniu należy zabić i dopiero wtedy użyć Smoczej kuli na piedestale. Podczas rozmowy z Klauthem można mu ją podarować, dostaniemy kasę, a sam smok będzie rozdrażniony i osłabiony (poważne obrażenia) i w takim stanie nas zaatakuje
0
·
Zimowa kula jest łatwiejsza do przejścia : Po prosu idziesz do smoka i 2x mówisz mu że chcesz go zabić (wcześniej radzę wziąć zwój Palec Śmierci). Po zabiciu bestii idziemy do skrzynki i mamy Słowo Mocy
0
·
Okej, okej przeczytałam to fajnie opisane. Podpowiem tylko kilka rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę. Salomon jest idiotą współpracującym z sektą którą trzeba znaleźć i za żadne skarby NIE przyjmuj od niego pierścienia jest to bowiem urządzenie naprowadzające. Zdrajcy w Neverwinter są wszędzie i często objawiają się nimi sojusznicy. Ach i lepiej nie ustawiać pełnego trybu przemocy... Proszę jednak o pomoc. Bardzo chciałabym zostać Zmiennokształtnym jednak nigdzie nie mogę znaleźć atutu: Zwierzęca Postać nawet w klasie łowcy czy druida. Jeżeli ktoś da radę piszcie proszę na e-mail kbs006@op.pl
0
·
Zmiennokształtnym może zostać jedynie 5-poziomowy Druid, który otrzymuje darmowy atut Dziki Kształt.
0
·
właśnie, czytałam tu trochę i wiedziałam już o co chodzi. Dzięki
0
·
Jedno, co mi brakuje w opisie 2 rozdziału- idąc zabić Wielkiego Kapitana Kurtha natknęłam się na Opuszczony Dom (mniej więcej na środku mapy Doków Luskan). Weszłam do środka i zaatakował mnie truposz. Po rozprawieniu się z nim podeszłam do ołtarza, który kazał mi umieścić na nim głowę owego umarlaka. Gdy to zrobiłam, w dzienniku pojawił mi sie nowy Quest- Luskan: Ruiny Illusk. Trzeba tam złamać 3 pieczęcie (jedną z nich jest głowa trupa z domu) by dostać się do siedziby straszliwego zła, jakim jest dość silny i wkurzający czarownik (paladynka na 13 poziomie musiałam użyć kilka razy kamienia przywołania). Prosze uzupełnijcie to, bo solucja jest świetna, ale jak czegoś brakuje to PD przepadają
0
·
Wszystko jest opisane, skromniej, ale nie wiele tam było do tłumaczenia:

Cytat

Układając się z Baramem, otrzymasz zlecenie na Kurtha. Udaj się więc do Doków (10) i rozpraw z jego sługusami. Nie zapomnij zwiedzić ruin Illusk pod domem, przed którym stoi statua. Na każdym poziomie podziemi będziesz musiał walczyć z silnym strażnikiem. W ostatnim grobowcu czeka na ciebie Voleron. Jest to silny mag, więc warto przygotować się na niezłe starcie. Oczywistym faktem jest zwiększenie przed walką swej odporności na magię i żywioły. Po jego zgładzeniu przeszukaj wszystkie skrzynie i wyjdź na zewnątrz przez portal. Teraz możesz kontynuować zwiedzanie doków Luskanu. Na północnym wschodzie ulokowana jest siedziba Kurtha.
0
·
Gomen, mój błąd Fakt nie doczytałam, że cuś takiego jest Teraz brnę przez 3 rozdział
0
·
Mam pytanie: Do którego kręgu zaklęć ma dostęp 6-poziomowy Paladyn?
0
·
6-poziomowy Paladyn ma dostęp tylko do jednego zaklęcia I kręgu. Jeżeli zależy ci na czarach, warto go zwieloklasować z Kapłanem.
0
·
Bardzo dziękuje Panu za pomoc, ale mnie nie zależy aż tak na zaklęciach, chodziło mi o to ile punktów zainwestować mam w mądrość przy grze Paladyn6/Wojownik4/Czarny Strażnik10. Z tego co wiem Boska Łaska sumuje się z Mrocznym Błogosławieństwem i można dzierżyć Miecz Aribeth.
0
·
Gdzie dokładnie w 2 rozdziale znajduje się pierścień Aribeth?
0
·
U niej na palcu Awansując na kolejne poziomy doświadczenia musisz za każdym razem wysłuchać kolejnej części jej opowieści, tak jak może mieć to też miejsce w wypadku Genda. Jeśli na sam koniec wykażesz się odpowiednią wyrozumiałością i właściwie poprowadzisz dialog, Aribeth, w dowód uznania, wdzięczności i przyjaźni, da Ci swój pierścień.
0
·
"Gdzie dokładnie w 2 rozdziale znajduje się pierścień Aribeth?"
Aribeth ci go daje po opowiedzeniu swojej opowieści
0
·
Hej ile poziomów doświadczenia zdobędę grając z towarzyszem? bo widze, że biegając z Linu zdobywam tylko 80% tego co bym miał jakbym sam grał z góry dzięki za odpowiedź
0
·
Pomocy. Mam problem z końcówką pierwszego rozdziału. Jak mam u licha wsadzić ten klejnot w ten piedestał? Kliknięcie na piedestał nic nie daję, przeniesieni klejnotu z ekwipunku na łapę też nic daje
0
·
Hej.
Czy po wejściu do Luskan da radę jeszcze dostać ten pierścień Aribeth?
0
·
Niestety, po wejściu do Luskanu ani kroku wstecz. Jeżeli nie zdołasz maksymalnie rozwinąć jej osobistego wątku przed opuszczeniem Portu Llast, nie będzie już tej możliwości.
0
·
A Shawryn i Grimgnaw? Nie mogę dokończyć ich questów bo chyba mam za niski poziom... a zrobiłem już wszystko co się dało (mam 12lvl i brakuje mi 10k do 13lvl) ... jakieś rady?
0
·
Na 10k PD to raczej nie poradzę. Będziesz musiał przy kolejnym podejściu zająć się ich historią lepiej.
0
·
Jak pokonać Desthera?? (czy jak mu tam xd)
jestem w roździale pierwszym w finale, muszę pokonać Desthera, ale jak rzucam w niego moimi najpotężniejszymi czarami, to nic mu nie robie

Jakby co to gram magiem ;3
0
·
http://gexe.pl/neverw...Nights/p2#nwn6

Jak widzisz, jest to opisane w zakładce "Twierdza Helma" Chyba, że pytasz o konkretne taktyki, to inna kwestia. Natomiast sam problem niezniszczalności Desthera jest, co widać powyżej, dosyć prosty.
0
·
Co do zabicia Desthera:

Ja grajac łowcą po prostu biegałem po całej komnacie co jakiś czas strzelając do Desthera, aż w klońcu staruszek się zmęczył i poddał
0
·
jak przejsc do tych jaskin jak juz sie zabilo Króla Skrooga? nic sie nie pojawilo, zadnych drzwi/portali tez nie ma

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...