Wrogowie

3 minuty czytania

Wymienione poniżej stwory można spotkać w dziczy i lochach wokół. Neverwinter, a niekiedy nawet w samym mieście. Liczba gwiazdek po nazwie stwora informuje o jego randze; im więcej gwiazdek, tym bardziej jest niebezpieczny. Pamiętaj jednak, że dla początkującego poszukiwacza przygód każde spotkanie z przeciwnikiem może okazać się ostatnim.

Gobliny i Orkowie (*)

nwn, wrogowie, enemies, bestie, bestiariusz

Te dzikie humanoidy są zgubą każdej drużyny na niskim poziomie, lecz dla doświadczonych podróżników stanowią tylko drobną niedogodność.

Szkielety (**)

nwn, wrogowie, enemies, bestie, bestiariusz

Tych pozbawionych umysłu nieumarłych, ożywionych czarami nekromantów, można łatwo zlikwidować za pomocą broni obuchowej, takiej jak maczugi i młoty, ale miecze, włócznie i strzały są w walce z nimi dużo mniej skuteczne.

Zombie (**)

nwn, wrogowie, enemies, bestie, bestiariusz

Choć ci nieumarli są potężniejsi od szkieletów, ich powolny, rozchwiany chód sprawia, że łatwiej uciec przed nimi lub ich wymanewrować.

Wampiry (***)

nwn, wrogowie, enemies, bestie, bestiariusz

Wampiry to nieumarli, karmiący się żywymi. Budzący obawy wampirzy atak wyssania energii można zablokować czarami, takimi jak Ochrona przed Energią Negatywną. Potężniejsze wampiry są praktycznie nieśmiertelne do chwili zniszczenia ich trumien.

Trolle (***)

nwn, wrogowie, enemies, bestie, bestiariusz

Te straszne potwory są maszynami do zabijania. Są w stanie zadawać i wytrzymywać więcej obrażeń niż inne stwory, dwa razy większe od nich. Zwykłe rany trolle regenerują, są jednak wrażliwe na działanie ognia lub kwasu.

Golemy (***)

nwn, wrogowie, enemies, bestie, bestiariusz

Golemy są budowane, a nie przychodzą na Świat w zwykły sposób. Czarodzieje tworzą je do określonych celów, zwykle strażniczych. Większość golemów jest wysoce odporna na magię, ale każdy ich rodzaj ma właściwą sobie słabość.

Rakshasy (****)

nwn, wrogowie, enemies, bestie, bestiariusz

Ci groźni przybysze z innych Światów są niewrażliwi na większość zaklęć i efektów magicznych. Szczególnie skutecznie likwidują czarodziejów i innych użytkowników magii.

Balorowie (****)

nwn, wrogowie, enemies, bestie, bestiariusz

Te wielkie stwory łączą przewagą fizyczną z potężnym arsenałem umiejętności magicznych. Należą do największych demonów; wszyscy słusznie się ich obawiają.

Smoki (*****)

nwn, wrogowie, enemies, bestie, bestiariusz

Te baśniowe stworzenia spożyły więcej poszukiwaczy przygód niż wszystkie opisane wcześniej potwory łącznie. Dobre smoki mogą być potężnymi – choć kapryśnymi – sojusznikami. Złe smoki należą do najgroźniejszych przeciwników. Unikaj walki z tymi bestiami: ich skarby mogą być legendarne, ale martwym złoto się nie przyda.

Stopień trudności danego przeciwnika możesz poznać w każdej chwili, używając opcji “Zbadaj” w okrągłym menu. Poniższa tabela opisuje poszczególne stopnie trudności.

Poziom Potwora Skala Wyzwania Kolor Objaśnienie
+5 poziomów lub więcej Nie do Pokonania Fioletowy Śmierć masz jak w banku.
+3 lub +4 poziomy Przytłaczające Czerwony Pokonanie takiego stwora sprawi ci trudności.
+1 lub +2 poziomy Bardzo Trudne Pomarańczowy Przeżycie nie jest gwarantowane, jeżeli nie użyjesz czarodziejskich mikstur i innego magicznego wspomagania.
Taki sam poziom jak bohaterowie lub o 1 mniej Ambitne Żółty Możesz pokonać kilku takich przeciwników bez odpoczynku.
-2 lub -3 poziomy Średnie Niebieski Kilka ciosów otrzymasz.
-4 lub -5 poziomów Łatwe Zielony Warci niewiele doświadczenia, ale nie zrobią ci wielkiej krzywdy.
-6 poziomów lub więcej Spacerek Biały Szkoda na nich czasu.

Komentarze

0
·
Pokonałem 3 smoki
0
·
0
·
Wszystko pięknie, tylko ,,nie do pokonania" zwykle i tak padają na 1-go zmaksymalilowanego większego izaaka.

A dla wojów, na kilka krytów, o ile nie są odporni .

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...