North Downs

4 minuty czytania

Historia

Wielu widziało Strażników (Rangers), surowych ludzi, którzy wędrują po wietrznych turniach Północnych Wzgórz (North Downs), ale niewielu zna ich prawdziwą naturę. Strażnicy to ostatni z Dúnedainów, których dawne królestwo – Arnor – niegdyś biło blaskiem. Teraz Strażnicy włóczą się po krainie. Wyruszają ze swojego sanktuarium Esteldín, aby utrzymać bezpieczeństwo pośród szczątków ich królestwa. Gigantyczne, zrujnowane miasto Fornost jest niespokojne – dręczone przez siły ciemności od długiego czasu, mimo iż stoi ono na uboczu świata.

lotro, north downs, lokacjalotro, north downs, lokacja

Lokacja ta zawiera ponad 125 zadań dla graczy na poziomach 18-40 oraz dużą instancję dla pełnej drużyny.

Miejsca

Esteldín

Niewielu zna prawdziwą naturę Strażników Północy, ponurych i rzadko uśmiechających się ludzi, wiodących tajemnicze życie na odludziach Eriadoru. Jeszcze mniej osób wie o Esteldín – ukrytym miejscu, w którym zbierają się Strażnicy, gdzie nie trafią nawet najbardziej zbłąkani wędrowcy. Esteldín stanowi równie wielką tajemnicę jak sami Strażnicy. Dla zwyczajnego obserwatora są to starożytne ruiny wzniesione przez dawno zapomnianą kulturę w płytkim, acz strategicznie położonym kanionie. Zawalone wieże i zrujnowane mury otaczają niegdyś wspaniałą twierdzę z doskonale obrobionego kamienia, ozdobioną łukami.

lotro, north downs, lokacja

W rzeczywistości są to pozostałości wspaniałego miasta dawnego Arnoru zbudowane na granicy królestw Arthedainu i Rhudauru, gdy nad tymi dwoma regionami nieustannie wisiała groźba wojny. Ruiny zajmują specjalne miejsce w sercach Strażników w tych mrocznych czasach, kiedy na północy odbudowuje się potęga Angmaru. Strażnicy doskonale pamiętają zniszczenia, jakich dokonał Czarnoksiężnik (Witch-king) w Północnym Królestwie wiele lat temu. W tym odosobnionym miejscu spotykają się, aby skoordynować swoje działania, gromadzić znaleziska i wymieniać się informacjami z podróży, aby układać plany przeciwko złu na północy. Ważnym miejscem jest Biblioteka Arnoru (Library of Arnor), główny magazyn dla wszystkiego, co jest związane z historią Dúnedainów.

Esteldín zostało stworzone przez twórców "The Lord of the Rings: Shadows of Angmar" na podstawie wzmianek zawartych w tekstach Tolkiena. Wiadomo, że matka Aragorna wyruszyła tam, by spędzić ostatnie dni życia pośród swego ludu. Gracze LotRO będą musieli śledzić ścieżki Strażników, aby odnaleźć ukryte położenie Esteldín.

Falconer's Tower

Wysoko w Północnych Wzgórzach, rozciągających się na północy i wschodzie Pól Fornostu (Fields of Fornost), gdzie ostatni władca Arthedainu stoczył przegraną bitwę przeciwko Czarnoksiężnikowi z Angmaru, przez co Północne Królestwo upadło, leżą szczątki niegdyś wielkiego miasta Fornost Erain, Północnego Grodu Królów. Według legend ludzi z Bree te ruiny są nawiedzone przez duchy i bandytów. Mają złowróżbną nazwę Szańca Umarłych (Deadman's Dike). Niewielu wie, że Strażnicy również czasem się tam zapuszczają, aby oddać cześć swoim przodkom i ich wielkim osiągnięciom.

lotro, north downs, lokacja

Wieża strażnicza o dawno zapomnianej nazwie kiedyś strzegła wschodnich granic Fornostu, z którego niemal nic nie pozostało. Mimo iż jest zniszczona i ledwie się trzyma, ciągle stoi jak wielki testament architektów Arnoru – wykuta jest częściowo w litej skale, a górna część z ciosanych bloków i zaprawy. Ze zrujnowanej wieży rozciąga się dziś widok na wschodnią bramę Fornostu, która ciągle stoi pośród rozpadających się ścian, bez ustanku dumnie reprezentując Siedem Gwiazd (Seven Stars), mimo iż dziedziniec za nią stał się domem dla przeklętych cieni, naznaczonych przez porażki i zdrady.

Generalnie Północne Wzgórza są w większości niezbadanym terytorium, lecz nie dotyczy to tego miejsca. W historii Arnoru, Północnego Królestwa Dúnedainów, Fornost odgrywa kluczową rolę. Jest to miejsce, w którym królowie Arthedainu umieścili swój tron po upadku Annúminas i walczyli dwukrotnie z inwazjami Czarnoksiężnika z Angmaru i jego sprzymierzeńców z Rhudaur tylko po to, by ostatecznie polec. Przez krótki czas rezydował tam też sam Czarnoksiężnik, lecz po jakimś czasie został wyparty przez kapitana Gondoru oraz jego elfich sprzymierzeńców.

Fashat Laug

Kiedy Oskari, brat Iivariego i Pierwszy Łowca (First Hunter) plemienia Suuri-lehmä, poprowadził wielu łowców Earth-kin w buncie przeciwko własnym braciom, rozpoczął tworzenie nowego plemienia: Rauta-lehmä – Żelaznego Żubra (Iron Aurochs). Poprowadził je na wschód, do krainy kontrolowanej przez Angmarimów, mistrzów Rauta-lehmä. W Północnych Wzgórzach założyli obóz wojenny niedaleko ruin Ost Crithlanc.

W Fashat Laug Rauta-lehmä zbierają siły i rekrutują więcej pobratymców. Zastępują swoje prymitywne narzędzia nowymi – stworzonymi ze stali, które zdobywają przy pomocy zbrojmistrzów Ludzi z Gór (Hillman) z Ost Crithlanc. Kiedy burza angmarskiego gniewu w końcu się rozpęta, Rauta-lehmä z Fashat Laug zaatakują własnych pobratymców i wszystkich, którzy staną przeciwko Żelaznej Koronie (Iron Crown).

Fashat Laug to miejsce stworzone na potrzeby LotRO, aby nieco rozwinąć rasę olbrzymów zwaną Earth-kin. Gracze będą mogli tam znaleźć wiele rzeczy ukradzionych od Suuri-lehmä.

Ost Crithlanc

Na północno-wschodnich krańcach Północnych Wzgórz, niedaleko przejścia Ram Dúath, leżą ruiny Ost Crithlanc – fortu zniszczonego podczas wojen z Angmarem i Rhudaurem. Przez długi czas ruiny te nie były niepokojone, lecz teraz Ludzie z Gór zasiedlili je na rozkaz Żelaznej Korony. Szkolą się tam w walce, aby zaatakować Wolnych Ludzi z Północy (Free People of the North).

lotro, north downs, lokacja

Niegdyś puste ruiny teraz są wypełnione ogniskami i namiotami. Patrolują je zniewolone sługi i śmiertelnie niebezpieczni łucznicy. Znajduje się tam również duży magazyn zapasów, zbroi i broni, doglądany przez zręcznych zbrojmistrzów. Armia, jaka się tam kształtuje, spadnie na nic nie podejrzewających ludzi Północy ze straszną furią.

Ost Crithlanc to lokacja stworzona przez Turbine na potrzeby LotRO, oparta na historii inwazji Angmaru na Arthedain i Cardolan. Gracze, którzy będą ją eksplorować, z pewnością zobaczą za ruinami wejście do Ram Dúath, drwiny Angmaru z Argonath.

Rusfold

Pod kamiennymi ścianami skrywającymi Esteldín – ukryte schronienie Dúnedainów z Północy, znajduje się mały obóz Earth-kin nazwany Rusfold. Ci łowcy z plemienia Suuri-lehmä przybyli na południe ze swojej wioski w Ram Dúath, aby zdobyć mięso na zimę dla swojego ludu. Niestety, ich polowanie nie przebiega tak, jakby sobie tego życzyli. Zostali odcięci od swojej wioski przez armie złych Ludzi z Gór, Orków i innych sług zła.

Gorsze jest jednak to, że ich bracia zostali omamieni jadowitymi słowami Angmarian. Podążyli oni za Pierwszym Łowcą Earth-kin – Oskarim, zdradziwszy swoją rasę, i utworzyli nowe plemię – Rauta-lehmä. Teraz myśliwi z Suuri-lehmä są prześladowani z każdej strony, bez żadnej możliwości ucieczki.

Rusfold to lokacja stworzona przez Turbine na potrzeby LotRO, aby nieco rozwinąć rasę gigantów zwaną Earth-kin. Gracze, którzy będą chcieli dowiedzieć się więcej o Earth-kin, mogą odwiedzić ich obóz i wspomóc ich myśliwych w walce z Ludźmi z Gór i Rauta-lehmä.

Źródło: lotro.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...