Morgenszterny i wekiery

8 minut czytania

Jeżeli w miejscu, w którym znaleźć można dany morgensztern czy wekierę, znajduje się "---", oznacza to, że są one powszechnie dostępne w sklepach bądź można znaleźć je często w różnych lokacjach.

gwiazda dawania Gwiazda Dawania

Ten srebrnoczarny morgensztern został stworzony przez cormyreańskiego nekromantę, Dametha Bladego. Chociaż wygląda na groźną broń, ten pozbawiony ozdób przedmiot kryje w sobie straszliwą moc. Został on sprzedany kapłanowi Myrkula, który wykorzystywał go w walkach z poszukiwaczami przygód. W końcu jednak kapłana pokonał paladyn Lathandera, który zabrał broń ze sobą. Historia tego morgenszterna zakończyła się, gdy w 1190 KD świątynia, w której się znajdował, została złupiona przez olbrzymy.

  • Obrażenia: 2k4 +3
  • TraK0: +3
  • Typ obrażeń: obuchowe
  • Specjalne: 10% trafień rzuca na właściciela Leczenie lekkich ran i na pięć rund dodaje +1 do siły
  • Waga: 9
  • Opóźnienie: 4
  • Rodzaj biegłości: wekiery
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: postacie dobre, Druid, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: do kupienia u Conlana w Kuldahar

morgensztern Morgensztern

Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony metalowym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Broń ta ma około 1,20 do 1,30 metra długości. Różne jej rodzaje posiadają kulistą, owalną lub cylindryczną głowicę. Bez względu jednak na rodzaj, większość morgenszternów jest zakończona długim szpikulcem, przeznaczonym do kłucia.

  • Obrażenia: 2k4
  • Typ obrażeń: obuchowe
  • Waga: 12
  • Opóźnienie: 7
  • Rodzaj biegłości: wekiery
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: ---

morgensztern +1 Morgensztern +1

Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony metalowym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Broń ta ma około 1,20 do 1,30 metra długości. Ten szczególny egzemplarz posiada złotą głowicę, która jest magiczna, co sprawia, że jest szybszy w użyciu i wytrzymalszy niż zwykłe złoto.

  • Obrażenia: 2k4 +1
  • TraK0: +1
  • Typ obrażeń: obuchowe
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 6
  • Rodzaj biegłości: wekiery
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: ---

morgensztern +2,morgensztern +2: 'młot' Morgensztern +2: "Młot"

Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony metalowym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Broń ta ma około 1,20 do 1,30 metra długości. Ten szczególny egzemplarz posiada złotą głowicę, która jest magiczna, co sprawia, że jest szybszy w użyciu i wytrzymalszy niż zwykłe złoto.

  • Obrażenia: 2k4 +2
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: obuchowe
  • Specjalne: 20% szansa na ogłuszenie ofiary
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 6
  • Rodzaj biegłości: wekiery
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup z ołtarza na czwartym poziomie Smoczego Oka (usunięty w dodatku "Serce Zimy")

morgensztern +4,morgensztern +4: 'obrońca' Morgensztern +4: "Obrońca"

Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony metalowym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Broń ta ma około 1,20 do 1,30 metra długości. Ten szczególny egzemplarz posiada złotą głowicę, która jest magiczna, co sprawia, że jest szybszy w użyciu i wytrzymalszy niż zwykłe złoto.

  • Obrażenia: 2k4 +4
  • TraK0: +4
  • Typ obrażeń: obuchowe
  • Specjalne:
    • +2 do klasy pancerza
    • +15% odporności na magię
    • +20% odporności na broń sieczną
    • +20% odporności na broń kłutą
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 6
  • Rodzaj biegłości: wekiery
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup ze skrzyni na parterze Pałacu Marketha w Niższej Głębi Dorna

morgensztern bogów Morgensztern Bogów

Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony metalowym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Broń ta ma około 1,20 do 1,30 metra długości. Ten szczególny egzemplarz posiada złotą głowicę, która jest magiczna, co sprawia, że jest szybszy w użyciu i wytrzymalszy niż zwykłe złoto.

  • Obrażenia: 2k4 +3
  • TraK0: +3
  • Typ obrażeń: obuchowe
  • Specjalne:
    • +1 do klasy pancerza
    • +1 do mądrości
    • możliwość zapamiętania 2 dodatkowych czarów kapłańskich 1. poziomu
    • możliwość zapamiętania 1 dodatkowego czaru kapłańskiego 2. poziomu
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 6
  • Rodzaj biegłości: wekiery
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Może używać: Kapłan (jedno-, dwu- lub wieloklasowiec)
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce:
    • losowy łup z sarkofagu w Warstwach Umarłych w Wyższej Głębi Dorna (usunięty w dodatku "Serce Zimy")
    • losowy łup ze skrzyni na parterze Pałacu Marketha w Niższej Głębi Dorna (z dodatkiem "Serce Zimy")

morgensztern działania +4 Morgensztern działania +4

Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony metalowym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Broń ta ma około 1,20 do 1,30 metra długości. Ten szczególny egzemplarz posiada złotą głowicę, która jest magiczna, co sprawia, że jest szybszy w użyciu i wytrzymalszy niż zwykłe złoto.

  • Obrażenia: 2k4 +4
  • TraK0: +4
  • Typ obrażeń: obuchowe
  • Specjalne:
    • 15% szansa na ogłuszenie ofiary
    • 1 dodatkowy atak na rundę
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 6
  • Rodzaj biegłości: wekiery
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup ze skrzyni na parterze Pałacu Marketha w Niższej Głębi Dorna (usunięty w dodatku "Serce Zimy")

morgensztern pomniejszego przenikania Morgensztern pomniejszego przenikania

Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony metalowym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Broń ta ma około 1,20 do 1,30 metra długości. Ten szczególny egzemplarz posiada złotą głowicę, która jest magiczna, co sprawia, że jest szybszy w użyciu i wytrzymalszy niż zwykłe złoto.

  • Obrażenia: 2k4 +2
  • TraK0: +2
  • Typ obrażeń: obuchowe
  • Specjalne:
    • 15% szansa na przeniknięcie ofiary
    • 25% szansa na zadanie +1k3 obrażeń od zimna
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 6
  • Rodzaj biegłości: wekiery
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup z kupy gruzu na drugim poziomie Odciętej Dłoni

morgensztern wyładowań +3 Morgensztern wyładowań +3

Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony metalowym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Broń ta ma około 1,20 do 1,30 metra długości. Ten szczególny egzemplarz posiada złotą głowicę, która jest magiczna, co sprawia, że jest szybszy w użyciu i wytrzymalszy niż zwykłe złoto.

  • Obrażenia: 2k4 +3
  • TraK0: +3
  • Typ obrażeń: obuchowe
  • Specjalne:
    • 15% szansa na spowolnienie ofiary
    • 25% szansa na zadanie +2k3 obrażeń od elektryczności
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 6
  • Rodzaj biegłości: wekiery
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce:
    • losowy łup z Jorila w Jaskini Lodowych olbrzymów w Lodowcu Ząb Wielkiego Gada
    • losowy łup ze skrzyni na parterze Pałacu Marketha w Niższej Głębi Dorna (z dodatkiem "Serce Zimy")

morgensztern wysokiej jakości Morgensztern wysokiej jakości

Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony metalowym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Broń ta ma około 1,20 do 1,30 metra długości. Różne jej rodzaje posiadają kulistą, owalną lub cylindryczną głowicę. Bez względu jednak na rodzaj, większość morgenszternów jest zakończona długim szpikulcem, przeznaczonym do kłucia.

  • Obrażenia: 2k4
  • TraK0: +1
  • Typ obrażeń: obuchowe
  • Waga: 12
  • Opóźnienie: 7
  • Rodzaj biegłości: wekiery
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: ---

obietnica selune Obietnica Selune

Obietnica Selune, broń o krótkiej i smutnej historii, kiedyś należała do spowitej bólem, wysokiej kapłanki Księżycowej Dziewicy. Fassa Melancholia (gdyż pod takim imieniem jest teraz znana) stała na czele grupy selunickich poszukiwaczy przygód, którzy postawili sobie za cel zniszczenie wszystkich nieumarłych, na jakich się natkną. Na początku szło im całkiem nieźle, z rzadka tylko tracili członków grupy. Niestety, Tymora nie mogła im sprzyjać wiecznie.

W roku 1156, Fassa zapuściła się ze swoją drużyną do Grobowca Mroku. Śmiałkowie wiedzieli, że plotki mówią o "przecieku" do Sfery Materii Negatywnej, który jakoby miał się znajdować we wnętrzu tego grobowca, ale nie zdawali sobie sprawy z tego, jak wielu nieumarłych napotkają w środku. Tymczasem oprócz na pozór niegroźnych poltergaistów i fantomów, natknęli się na potężne widma i upiory. Po krótkim czasie duchy wyssały prawie całą energię życiową z większości ludzi Fassy. Ona sama wraz z pozostałymi towarzyszami ratowała się ucieczką, by następnie zacząć przygotowania do kontrataku. Kiedy powrócili następnej nocy, zobaczyli, że ich byli towarzysze zostali zamienieni w niewolnicze widma, posłuszne rozkazom swojego nowego pana. Fassa wraz ze swoimi przyjaciółmi zniszczyła pana widm oraz dusze swoich dręczonych towarzyszy. Po walce okazało się, że tylko jej udało się przeżyć.

Fassa ze zbolałym sercem powróciła do swojej świątyni i zaczęła wznosić modły do Selune, prosząc ją, by nigdy nie zapomniała cierpień tamtej nocy. Bogini wysłuchała tych próśb i przy następnej pełni księżyca zesłała swojej kapłance biało-niebieską wekierę, lśniącą widmowym światłem. Na rękojeści widniały trzy słowa: Nigdy nie zapominaj.

W późniejszych latach Fassa zaczęła polować na nieumarłych z fanatycznym wręcz zapałem. W wieku trzydziestu trzech lat, zmęczona i zgorzkniała kapłanka załamała się. W noc pełni księżyca wyrzekła się swojej wiary w obliczu przełożonych i innych kapłanek. Kilka godzin później rzuciła się z urwiska do Morza Księżycowego. Po śmierci Fassy kapłanki znalazły wekierę w jej komnacie i, choć niechętnie, zdecydowały się ją zatrzymać. Wiele lat później nowy wysoki kapłan świątyni uznał tę broń za niepożądaną i nakazał wrzucić ją do Morza Księżycowego. Na tym wydarzeniu kończy się historia Obietnicy Selune.

  • Obrażenia: 1k6 +2, +4 przeciwko widmowym nieumarłym
  • TraK0: +1, +3 przeciwko widmowym nieumarłym
  • Typ obrażeń: obuchowe
  • Specjalne: 2% wszystkich uderzeń powoduje u posiadacza załamanie morale
  • Waga: 7
  • Opóźnienie: 6
  • Rodzaj biegłości: wekiery
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup z ołtarza na czwartym poziomie Smoczego Oka

uświęcony morgensztern +3 Uświęcony morgensztern +3

Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony metalowym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Broń ta ma około 1,20 do 1,30 metra długości. Ten szczególny egzemplarz posiada złotą głowicę, która jest magiczna, co sprawia, że jest szybszy w użyciu i wytrzymalszy niż zwykłe złoto.

  • Obrażenia: 2k4 +3
  • TraK0: +3
  • Typ obrażeń: obuchowe
  • Specjalne: możliwość zapamiętania 2 dodatkowych czarów kapłańskich 1. poziomu
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 6
  • Rodzaj biegłości: wekiery
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Może używać: Kapłan (jedno-, dwu- lub wieloklasowiec)
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce:
    • losowy łup z kupy gruzy na drugim poziomie Odciętej Dłoni
    • łup z Kapłana-maga Vhaerauna w Wielkiej Kuźni w Niższej Głębi Dorna na poziomie trudnym i szalonym

wekiera Wekiera

Wekiera jest w prostej linii spadkobierczynią zwykłej maczugi. Jest to po prostu drewniany trzonek, na którym została osadzona kamienna lub metalowa głowica, uzbrojona w kolce, ćwieki lub inne ostre zakończenia.

  • Obrażenia: 1k6 +1
  • Typ obrażeń: obuchowe
  • Waga: 8
  • Opóźnienie: 7
  • Rodzaj biegłości: wekiery
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: ---

wekiera +1 Wekiera +1

Wekiera jest w prostej linii spadkobierczynią zwykłej maczugi. Jest to po prostu drewniany trzonek, na którym została osadzona kamienna lub metalowa głowica. W tym konkretnym przypadku ma kształt piramidy i wydaje się żarzyć wewnętrznym błękitnym światłem, tkwiąc na czubku wypolerowanego dębowego trzonka.

  • Obrażenia: 1k6 +2
  • TraK0: +1
  • Typ obrażeń: obuchowe
  • Waga: 8
  • Opóźnienie: 6
  • Rodzaj biegłości: wekiery
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: pudło w jaskini Lysan w Dolinie Cieni

wekiera radości i smutku Wekiera Radości i Smutku

Nawet gdyby ta broń nie była obdarzona magiczną mocą, to dzięki jej niezwykle pięknemu wykonaniu można by za nią zażądać wysokiej ceny. Trzonek tej wekiery stanowi cylinder z brązu wzmocniony w środku żelaznym prętem oraz sześcioma paskami polerowanej stali, z których trzy umieszczono zaraz pod żeleźcem, a trzy powyżej rękojeści. Samo żeleźce wykonano w kształcie jaja z zabarwionego na czerwono drewna wiśni wzmocnionego opaskami z brązu. Wystają z niego żelazne pióra, z których dwa największe posiadają dodatkowe zdobienia. Na jednym z nich widnieje wizerunek Tymory oraz słowo "RADOŚĆ" napisane w języku thorasskim, a na drugim znajduje się podobizna Beshaby i słowo "SMUTEK". Mimo że wekierę wykonano z dość delikatnych materiałów, cechuje ją niezwykła wytrzymałość. Jej przeszłość pozostaje tajemnicą.

  • Obrażenia: 1k6 +2, +3 przeciwko postaciom praworządnym
  • TraK0: +1, +2 przeciwko postaciom praworządnym
  • Typ obrażeń: obuchowe
  • Specjalne:
  • Waga: 7
  • Opóźnienie: 6
  • Rodzaj biegłości: wekiery
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: postacie praworządne, Druid, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: losowy łup z ołtarza na czwartym poziomie Smoczego Oka

wekiera wysokiej jakości Wekiera wysokiej jakości

Wekiera jest w prostej linii spadkobierczynią zwykłej maczugi. Jest to po prostu drewniany trzonek, na którym została osadzona kamienna lub metalowa głowica, uzbrojona w kolce, ćwieki lub inne ostre zakończenia.

  • Obrażenia: 1k6 +1
  • TraK0: +1
  • Typ obrażeń: obuchowe
  • Waga: 8
  • Opóźnienie: 7
  • Rodzaj biegłości: wekiery
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: ---

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...