Mieszkańcy Odciętej Dłoni

10 minut czytania

Tekst zawiera spoilery.

Spis treści

Cienisty elf

cienisty elf

Fabularnie

Zjawy elfów przesiadujące na czwartym poziomie Odciętej Dłoni. Gdy tylko spróbujesz z nimi porozmawiać, znikają, po czym ponownie się pojawiają, jak nieco od nich odejdziesz.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Brak
Punkty życia 350
Doświadczenie po zabiciu 1
Klasa Wojownik
Poziom 1
TraK0 20
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 10
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 20
Przeciwko różdżkom 20
Przeciwko polimorfii 20
Przeciwko zionięciu 20
Przeciwko czarom 20
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

  • Brak

Custhantos

custhantos

Fabularnie

Zjawa elfa, bibliotekarza na trzecim poziomie Wieży Labelasa. Oferuje kilka książek:

Niedawno odwiedziła go Panna Ilmadia i wypożyczyła dwie księgi – "Kompendium Wiedzy Elametha" oraz "Ekosystemy Jednorożców".

"Teorię Mythali" możesz dostarczyć Orrickowi Szaremu w Kuldahar za 24000 punktów doświadczenia i jeden z trzech losowych przedmiotów: Pas Labelasa, Pierścień Kiran-Hai z Kości Elfa lub Płaszcz Mithrana.

Jest niewrażliwy na petryfikację, sen, strach, szał, unieruchomienie, zamęt, zatrucie, zauroczenie, zmęczenie.

Mechanicznie

Płeć Kobieta
Charakter Brak
Punkty życia 10
Doświadczenie po zabiciu 0
Klasa Brak
Poziom 0
TraK0 20
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 7
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 10
Przeciwko różdżkom 14
Przeciwko polimorfii 13
Przeciwko zionięciu 16
Przeciwko czarom 15
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 100
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 100
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 15
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 30

Przedmioty

  • Brak

Denaini

denaini

Fabularnie

Zjawa kapłanki, przebywająca na pierwszym poziomie Wieży Solonora. Opowie ci o Larrelu oraz Mythalu. Zleci ci dwie misje – zabicie nieumarłych kapłanów na wyższych poziomach oraz przyniesienie święconej wody, która przywróciłaby świetność temu ogrodowi. Za oczyszczenie wieży otrzymasz 24000 punktów doświadczenia i Procę Edleya, a za przyniesienie Beczułki święconej wody 52500 punktów doświadczenia i Laur Przychylności Sune.

Jest niewrażliwa na ogłuszenie, petryfikację, sen, strach, szał, unieruchomienie, zamęt, zatrucie, zauroczenie, zmęczenie.

Mechanicznie

Płeć Kobieta
Charakter Brak
Punkty życia 28
Doświadczenie po zabiciu 0
Klasa Kapłan
Poziom 5
TraK0 18
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 2
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 9
Przeciwko różdżkom 13
Przeciwko polimorfii 12
Przeciwko zionięciu 15
Przeciwko czarom 14
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 100
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

  • Brak

Broń

  • Broń do walki wręcz (obrażenia 1k6 +3, obuchowe, TraK0 +2, opóźnienie 7, zasięg 1)

Gelarith

gelarith

Fabularnie

Zjawa elfa, który dawno skonstruował astrolabium na czwartym poziomie Wieży Labelasa do pomocy w badaniach nad gwiazdami i księżycami. Nieustannie stara się je naprawić, gdy zostało zepsute przez Labelasa Enoretha po rzuceniu przez Larrela Mythala. Możesz mu wręczyć cztery Elementy zepsutego urządzenia za 2x 35000 punktów doświadczenia i 2x 24000 punktów doświadczenia, dzięki czemu maszyna zostanie przywrócona do dawnej świetności, a Larrel odzyska zmysły.

Jest niewrażliwy na petryfikację, sen, strach, szał, unieruchomienie, zamęt, zatrucie, zauroczenie, zmęczenie.

Mechanicznie

Płeć Kobieta
Charakter Brak
Punkty życia 10
Doświadczenie po zabiciu 100
Klasa Wojownik
Poziom 1
TraK0 20
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 10
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 20
Przeciwko różdżkom 20
Przeciwko polimorfii 20
Przeciwko zionięciu 20
Przeciwko czarom 20
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 100
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 100
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 100
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

  • Brak

Kaylessa

kaylessa

Fabularnie

Zjawa elfki, byłej zbrojmistrzyni Dłoni, przebywająca na pierwszym poziomie Wieży Shevarasha, gdzie ongiś szkoliła elfy. Opowie ci parę słów o Larrelu i o naprawie astrolabium. Tak się składa, że jest w posiadaniu jednego z elementów niezbędnych do przywrócenia działania astrolabium. Odda ci je, jeżeli zabijesz wszystkich wojowników w Wieży Shevarasha. Gdy to zrobisz, otrzymasz od niej 52500 punktów doświadczenia, po czym kobieta zaatakuje cię, pragnąc chwały poległego na polu bitwy.

Jest niewrażliwa na petryfikację, sen, strach, szał, unieruchomienie, zamęt, zatrucie, zauroczenie, zmęczenie.

Mechanicznie

Płeć Kobieta
Charakter Brak
Punkty życia 120
Doświadczenie po zabiciu 1300
Klasa Wojownik
Poziom 9
TraK0 12
Ilość ataków na rundę 2
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa -3
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 8
Przeciwko różdżkom 10
Przeciwko polimorfii 9
Przeciwko zionięciu 9
Przeciwko czarom 11
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 100
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 100
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 20
Punkt złamania morale 0
Czas regeneracji 0

Biegłości

Przedmioty

Broń

  • Długi łuk (obrażenia 0k6 +2, kłute, TraK0 +3, opóźnienie 7, zasięg 100)
  • Strzały – 99 egzemplarzy (obrażenia 1k6, +1k6 obrażeń od ognia, zasięg 100)

Zbroja

  • Zbroja paskowa (klasa pancerza 4)

Larrel

larrel

Fabularnie

Larrel to dawno zmarły potężny elfi mag i wizjoner. Był jedną z ważniejszych postaci, które zawarły przymierze z krasnoludami w celu tworzenia artefaktów oraz broni. Gdy okazało się, że Orkowie oraz Gobliny dysponują ich magicznymi przedmiotami, zapałał szczerą nienawiścią do brodaczy z Głębi Dorna. Mroczne hordy Północy zaczęły w pewnym momencie wygrywać walkę z elfami, które w końcu zabunkrowały się w Dłoni Seldarine. Larrel obmyślił plan, jak ochronić swoich podwładnych i sięgnął po starożytną elfią magię – Mythal. W teorii miał on pokryć twierdzę ochronną siłą życiową, dzięki czemu przeciwnicy nie mogliby dostać się do jej wnętrza i długousi doczekaliby posiłków z południa.

Rzucenie Mythala nie należy do prostych spraw i zajmuje tygodnie. W czasie inkantacji zaklęcia Orkowie oraz Gobliny zdołali przedostać się do Dłoni i mozolnie wybijali jej obrońców. Gdy zaczęli wspinać się do wież, czar został ukończony – zasłona czystego światła i energii pokryła fort. Niestety to, co miało być wybawieniem, okazało się klątwą. Wszystko, co żywe, zostało wyssane z życia na krawędź śmierci. Ci, którzy zginęli w bitwie, powstali jako nieumarli.

Nie spodobało się to elfiemu bogowi długowieczności i czasu, Labelasowi Enorethowi. Ukarał Larrela za nieostrożne użycie najstarszej elfiej magii i przemienił go w Baelnorna. Przez to miał wiecznie przyglądać się ruinom Dłoni Seldarine oraz czuwać nad duszami poległych pobratymców do momentu, gdy ktoś odbuduje astrolabium. Póki to się nie stanie, mag miał pozostać bez zdrowych zmysłów. Gdy wręczysz Gelarithowi cztery Elementy zepsutego urządzenia, astrolabium zostanie przywrócone do dawnej świetności, a Larrel stanie się o wiele bardziej rozmowny.

Jest jedną z niewielu osób, które wiedzą, jak uwolnić moce Klejnotu Serca. Jak go o to poprosisz, dostaniesz 54000 punktów doświadczenia, a elf powie ci, że źródło zła nękającego Kuldahar znajduje się w Głębi Dorna, starożytnej fortecy krasnoludów. Możesz dać mu Dziennik Evayne, jego córki, znaleziony na drugim poziomie Wieży Labelasa. Kobieta pragnęła odnowić przymierze z krasnoludami, wyruszyła więc do Głębi Dorna i słuch po niej zaginął. Od tego momentu ojciec znienawidził brodaczy. Możesz mu dać również kolejny Dziennik Evayne, znaleziony w krasnoludzkiej fortecy, za co otrzymasz 56000 punktów doświadczenia. Po przemyśleniu całej sprawy, Baelnorn postanawia pozostać w Dłoni, by upewnić się, że każdy tutejszy elf przeniesie się do życia po życiu, a może wtedy Labelas pozwoli mu odejść do Arvandoru.

Larrel ma moc przeniesienia cię do Głębi Dorna lub Kuldahar. Jest niewrażliwy na ogłuszenie, petryfikację, sen, strach, szał, unieruchomienie, zamęt, zatrucie, zauroczenie, zmęczenie.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Brak
Punkty życia 100
Doświadczenie po zabiciu 0
Klasa Wojownik/Mag
Poziom 10 / 10
TraK0 14
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa -3
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 10
Przeciwko różdżkom 5
Przeciwko polimorfii 7
Przeciwko zionięciu 9
Przeciwko czarom 6
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 100
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 100
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

  • Brak

Zaklęcia

Lehland

lehland

Fabularnie

Zjawa elfa, prowadzącego niegdyś sklep na czwartym poziomie Odciętej Dłoni. Opowie ci co nieco, jak wcześniej wyglądała Dłoń Seldarine oraz o poszczególnych jej wieżach. Można u niego też kupić wiele przedmiotów. Jest niewrażliwy na petryfikację, sen, strach, szał, unieruchomienie, zamęt, zatrucie, zauroczenie, zmęczenie.

Mechanicznie

Płeć Kobieta
Charakter Brak
Punkty życia 10
Doświadczenie po zabiciu 0
Klasa Wojownik
Poziom 1
TraK0 20
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 10
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 20
Przeciwko różdżkom 20
Przeciwko polimorfii 20
Przeciwko zionięciu 20
Przeciwko czarom 20
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 100
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 100
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

Lethias Enaril

lethias enaril,lethias,enaril

Fabularnie

Zjawa Pieśniarza Klingi Seldarine, który zacięcie bronił Odciętej Dłoni przed najeźdźcami. Zginął w Wieży Sehanine, gdzie przechowywane były najwspanialsze bronie i artefakty. Zwabił jak największą ilość Orków i Goblinów do jej wnętrza, po czym nastąpiła eksplozja u podstawy wieży i wszyscy zginęli. Lethias ocknął się jako nieumarły potwór, ale zachował trzeźwy umysł. Od teraz broni wejścia do Wieży Sehanine na czwartym poziomie Odciętej Dłoni. Podpowie ci, gdzie mógłbyś szukać Larrela. Jeśli powiesz mu, że szukasz skarbów Dłoni bądź obrazisz go, zaatakuje cię.

Jest niewrażliwy na petryfikację, sen, strach, szał, unieruchomienie, zamęt, zatrucie, zauroczenie, zmęczenie.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Praworządny dobry
Punkty życia 101
Doświadczenie po zabiciu 3000
Klasa Wojownik
Poziom 12
TraK0 10
Ilość ataków na rundę 4
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa -5
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 7
Przeciwko różdżkom 9
Przeciwko polimorfii 8
Przeciwko zionięciu 8
Przeciwko czarom 10
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 100
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 100
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 20
Punkt złamania morale 0
Czas regeneracji 0

Biegłości

Przedmioty

  • Brak

Broń

  • Broń do walki wręcz (obrażenia 2k8, sieczne, zasięg 1)

Sehriya

sehriya

Fabularnie

Zjawa małej elfki, której mama prowadziła gospodę na czwartym poziomie Odciętej Dłoni. Jakkolwiek z nią porozmawiasz, nie da się jej przekonać, że matka nie żyje. Możesz u niej odpoczywać bez przeszkód.

Mechanicznie

Płeć Kobieta
Charakter Brak
Punkty życia 3
Doświadczenie po zabiciu 0
Klasa Wojownik
Poziom 1
TraK0 20
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 10
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 20
Przeciwko różdżkom 20
Przeciwko polimorfii 20
Przeciwko zionięciu 20
Przeciwko czarom 20
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

  • Brak

Telanis

telanis

Fabularnie

Zjawa elfa, przebywającego w sali rozrywki na czwartym poziomie Odciętej Dłoni. Były pieśniarz, tytułujący siebie mistrzem ośmiostrunowej mandoliny, kochankiem pięknych kobiet, opowiadaczem wielkich historii i najlepszym bardem w Dłoni. W odróżnieniu od większości zjaw zdaje sobie sprawę, co się stało po rzuceniu mythala przez Larrela i chętnie cię we wszystko wtajemniczy, jednakże wykona to w formie pieśni.

Jest niewrażliwy na ogłuszenie, petryfikację, sen, strach, szał, unieruchomienie, zamęt, zatrucie, zauroczenie, zmęczenie.

Mechanicznie

Płeć Kobieta
Charakter Brak
Punkty życia 22
Doświadczenie po zabiciu 3
Klasa Złodziej
Poziom 3
TraK0 18
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 6
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 20
Przeciwko różdżkom 20
Przeciwko polimorfii 20
Przeciwko zionięciu 20
Przeciwko czarom 20
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 100
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

Valestis

valestis

Fabularnie

Zjawa elfa, dawny opiekun arboretum na czwartym poziomie Wieży Corellona w Odciętej Dłoni. Gdy Larrel rzucił Mythal, z przerażeniem obserwował, jak umierają jego rośliny i zwierzęta. Poprosi cię o przyniesienie jakichkolwiek przedmiotów, które przywróciłyby piękno temu miejscu. Możesz zaoferować mu cztery rzeczy: Beczułkę czystej wody za 120000 punktów doświadczenia, Nasiona za 150000 punktów doświadczenia, Klatkę egzotycznych ptaków za 84000 punktów doświadczenia i Klatkę z wiewiórkami za 84000 punktów doświadczenia.

Jest niewrażliwy na ogłuszenie, petryfikację, sen, strach, szał, unieruchomienie, zamęt, zatrucie, zauroczenie, zmęczenie.

Mechanicznie

Płeć Kobieta
Charakter Brak
Punkty życia 14
Doświadczenie po zabiciu 2
Klasa Druid
Poziom 2
TraK0 18
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 6
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 20
Przeciwko różdżkom 20
Przeciwko polimorfii 20
Przeciwko zionięciu 20
Przeciwko czarom 20
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 100
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

Broń

  • Broń do walki wręcz (obrażenia 1k6 + 2, obuchowe, TraK0 +2, opóźnienie 4, zasięg 2)

Komentarze

0
·
Dzięki. Świetne opisy

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...