Bard

3 minuty czytania

Bard również jest łotrzykiem, ale znacznie różniącym się od złodzieja. Jego siłą jest wdzięk i urocza osobowość. Z ich pomocą oraz z paczką dowcipów na podorędziu kroczy przez świat. Bard to utalentowany muzyk i chodzący magazyn plotek, opowieści i wiedzy. Wie nieco o tym, co spotkał na swej drodze. Zna się właściwie na wszystkim, ale w niczym nie jest mistrzem. Wielu bardów to łajdacy, ale mimo to ich opowieści i pieśni są z radością witane niemal wszędzie.

Bard to klasa, która zna się na wszystkim po trochu, ale w niczym nie jest mistrzem. W podstawowej wersji gry raczej mniej użyteczny – dopiero w "Sercu Zimy" wzbogacony zostaje niezłymi pieśniami, dzięki czemu jego wartość dla drużyny rośnie. Jako że nie można go rozwijać w stronę dwu- lub wieloklasowości, nieprzydatny na trudniejszy poziomach, nie mówiąc już o "Sercu Furii".

Dostępne rasy

Dostępne charaktery

Minimalna wartość cech

Wiedza

10 na pierwszym poziomie, potem +10 na każdy poziom.

Kradzież kieszonkowa

30% na pierwszym poziomie, potem +5% na każdy poziom.

Rzucanie czarów

Może rzucać czary maga począwszy od 2. poziomu. Wszystkich zaklęć musi nauczyć się ze zwojów. Liczba dostępnych slotów na poziom:

Poziom barda 1. poziom zaklęć 2. poziom zaklęć 3. poziom zaklęć 4. poziom zaklęć 5. poziom zaklęć 6. poziom zaklęć
2. 1 - - - - -
3. 2 - - - - -
4. 2 1 - - - -
5. 3 1 - - - -
6. 3 2 - - - -
7. 3 2 1 - - -
8. 3 3 1 - - -
9. 3 3 2 - - -
10. 3 3 2 1 - -
11. 3 3 3 1 - -
12. 3 3 3 2 - -
13. 3 3 3 2 1 -
14. 3 3 3 3 1 -
15. 3 3 3 3 2 -
16. 4 3 3 3 2 1
17. 4 4 3 3 3 1
18. 4 4 4 3 3 2

Pieśni

W podstawowej wersji gry twórcy przygotowali jedynie jedną pieśń – dopiero w "Sercu Zimy" jest ich więcej. Piosnkę można aktywować z poziomu interfejsu. Działa tylko wtedy, gdy Bard stoi w miejscu. Każda próba ruchu, nie mówiąc już chociażby o ataku, kończy się przerwaniem gry na harfie, co wiąże się z ustaniem bonusów.

  • Ballada o Trzech Bohaterach – dostępna od poziomu pierwszego; wszyscy sojusznicy w promieniu 9 metrów otrzymują premię +1 do ataku, +1 do obrażeń i +1 do wszystkich rzutów obronnych

Biegłości

Bard może ulokować punkty w każdej z dostępnych biegłości, jednak nie więcej niż jeden punkt na biegłość.

Co cztery poziomy otrzymuje punkt biegłości do rozdysponowania oraz dwa punkty na poziomie pierwszym (a więc poziom 1.: +2, poziom 4. +1, poziom 8. +1, poziom 12. +1, poziom 16. +1).

Maksymalny poziom

1,800,000 punktów doświadczenia / poziom 18. (większy możliwy w "Sercu Zimy").

Punkty życia na poziom

1k6 do poziomu 9 (maksymalnie 9k6 PŻ), następnie +2 na każdy poziom (czyli na poziomie 10. 9k6+2, na poziomie 11. 9k6+4 itd.).

Trak0 na poziom

Poziom 1-2 3-4 5-6 7-8 9-10 11-12 13-14 15-16 17-18
Trak0 20 19 18 17 16 15 14 13 12

Rzuty obronne na poziom

Poziom Paraliż/Trucizny/Śmierć Berła/Różdżki/Laski Petryfikacja/Polimorfia Zionięcia Czary
1-4 13 14 12 16 15
5-8 12 12 11 15 13
9-12 11 10 10 14 11
13-16 10 8 9 13 9
17-18 9 6 8 12 7

Ograniczenia

  • nie może nosić zbroi cięższej niż kolczuga
  • nie może rzucać czarów, gdy nosi zbroję
  • nie może nosić tarcz większych od puklerza
  • nie może nosić hełmów

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...