Being One 4: Moonrise

10 minut czytania

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Opis

Uciekłeś z kadzi, odkryłeś szalone badania nad Kosmitami, a następnie dowiedziałeś się, że dr Rycroft przeprowadzał dziwaczne eksperymenty na Wampirach. Gdy podążałeś w górę kompleksu naukowego, odkryłeś kolejne eksperymenty dr Rycrofta – tym razem nad Mroczną Materią z innego wymiaru.

Można usłyszeć tu dziwne dźwięki, wycia jakichś bestii, ryki i odgłosy drapania. Cokolwiek to jest, nie chcesz na to wpaść...

Nadszedł czas, aby się stąd wydostać. Dostań się na lądowisko najszybciej jak potrafisz, zatankuj statek i w końcu stąd ucieknij.

Powodzenia!

W poprzedniej części "Being One" udało ci się uciec z laboratorium mrocznej materii, pokonawszy złożonego z niej stwora. Wydarzenia w kompleksie naukowym zmierzają w kierunku finału – w końcu poznamy rozwiązanie naszej zagadki oraz dojdziemy do wyjścia. Pierwotnie miała to być ostatnia część przygód tajemniczej Istoty Pierwszej, ale Psionic zdecydował się kontynuować jej historię. Jednakże aby do niej dotrzeć, musicie zmierzyć się najpierw z częścią czwartą! A tutaj do akcji wkraczają pająki, lasery i wilkołaki...

Twórca: Psionic

Zagraj

Solucja

To, co zostało z Księżyca, wychynęło zza Ziemi w pole widzenia Asteroidy. Może to mieć głęboki wpływ na niektórych z jej mieszkańców.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Grę zaczynamy z dwoma przedmiotami w ekwipunku – narzędziem wielofunkcyjnym oraz pistoletem. Znajdujemy się dokładnie w tym samym miejscu, w którym ostatnio skończyliśmy – na platformie windy. Podnieś z ziemi Notatnik i przeczytaj go.

"Technik – Markus Pollard. Dr Rycroft poinstruował mnie, abym otworzył wszystkie kadzie w kompleksie, jako że najwidoczniej opuszczamy go. Różne religijne kulty, polityczne frakcje i oficerowie śledczy mają niedługo przylecieć tu z Ziemi. Mówi, że niegrzecznie byłoby pozwolić, aby goście nie zastali nikogo, kto by ich powitał. Martwię się, że uwolni to co straszniejsze osobniki, które tu trzymaliśmy, zwłaszcza, że nasza orbita niedługo wyjdzie z cienia Ziemi i ustawi nas bezpośrednio w polu widzenia Księżyca w pełni!"

Nie brzmi to zachęcająco. Przejdź do kolejnego pomieszczenia.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Nie zważaj na pająki spadające z sufitu (możesz postrzelać do nich z pistoletu). Zobaczysz tu dwa napisy – na górnej belce: "Czcij abominację"; na beczce po prawej stronie: "Wielb go". Przeczytaj Notatnik na beczce po lewej stronie.

"Inżynier – Garth Townsend. Musimy podtrzymywać te tunele, jako że mogą być niestabilne. Wiele z nich było tu już, zanim się tu przebiliśmy. Niektóre zawierają SSSI (Miejsca Specjalnego Zainteresowania Naukowego), ale dr Rycroft powiedział nam, abyśmy zostawili je w spokoju, gdyż chce samodzielnie je przestudiować. Niektóre kończą się wielkimi drzwiami, o wiele większymi niż człowiek. Nie otwieram ich, niezależnie kto by mi wydał taki rozkaz! Innym problemem są pajęcze sieci. Kto by pomyślał, że pająki polecą w kosmos? Podejrzewam, że jeden z nich załapał się na przejażdżkę w jakimś pudle i to tyle – teraz są wszędzie. Dobrze, że są małe, jednakże ich sieci są mocne jak cholera i czasem psują nasz sprzęt do cięcia".

Idź dalej.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Tutaj tylko dwa napisy. Po lewej stronie: "Ucieknij i rządź"; po prawej: "Nigdy się nie poddawaj". Idź do przodu.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Ponownie dwa napisy. Na beczce po lewej: "Jesteś nienaturalny"; na górnej belce: "Czym jest?". Przeszukaj trzy ciała wiszące na ścianach. Ostatnie zwłoki okażą się jeszcze żyjącym człowiekiem, który poprosi, aby go zabić. Spełnij jego prośbę posługując się pistoletem. Na koniec przeczytaj Notatnik.

"Harold Askey. Znaleźliśmy mnóstwo pająków w niższych nieodkrytych jaskiniach. Większość z nich jest mała, ale niektóre osiągają spore rozmiary z powodu mniejszej grawitacji na asteroidzie. Osobniki, jakie odkryłem do tej pory, są niegroźne. Jestem odpowiedzialny za ich badanie i analizę jako część mojego stopnia arachnologicznego. To wspaniała robota, a dr Rycroft dostarcza nam najlepszy ekwipunek, jaki można kupić za pieniądze. Czuję się tu trochę samotnie i czasem słyszę dziwne odgłosy, ale podejrzewam, że większość z nich ma coś wspólnego z "dziwnymi" eksperymentami, w jakie podobno zaangażowany jest dr Rycroft. Osobiście uważam, że to stek bzdur!"

Nie pozostaje nic innego, jak podążać dalej.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Zanotuj niebieskie znaczki, jakie pojawią się dookoła drzwi (lub zdaj się na screen powyżej), po czym kliknij na panel u dołu. Musisz teraz czterokrotnie przenieść symbole, po czym za każdym razem nacisnąć niebieską strzałkę. Po wpisaniu ostatniego drzwi otworzą się, więc przejdź przez nie.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Zaatakuje cię wielki pająk. Oczywiście, jak zwykle, nie możesz zginąć. Po prawej stronie jest napis: "Zabij to". Wyjmij pistolet, lecz zamiast strzelać do stwora, celuj w wyrwy widoczne na czterech belkach. Gdy to zrobisz, strop zarwie się i przygniecie kreaturę. Możesz iść teraz w górę.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Tutaj znów tylko dwa napisy. Po lewej stronie: "Zabij ich"; po prawej: "Zjedz ich". Kontynuuj podróż w przód, przez drzwi z napisem: laboratorium eksperymentalnych laserów.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Podnieś z ziemi przewód zasilający. Przeczytaj również Notatnik.

"Dr Carol Lewis. Dr Rycroft zachęcał nas do eksperymentowania z laserową technologią, abyśmy stworzyli przenośny system tnących laserów. Obecnie mamy sprawny prototyp. Mimo swej siermiężności, dobrze spełnia swoje zadanie. Na obecnym etapie jest także bardzo ciężki, więc nikt z nas nie może trzymać go długo podczas testów. Obecnie pracuję nad Środkiem Zdobycia Plazmy, aby uzyskać w pełni spójny laser o niespotykanej sile i kontroli. Mógłby być używany na placach budowy i w różnych sytuacjach awaryjnych. Jednakże dr Rycroft wskazuje, aby używać tej technologii przeciw mieszkańcom Asteroidy, jednakże mam wobec tego spore obiekcje. Ale patrząc na to z innej strony – myśląc o niektórych z osobników w celach, byłabym szczęśliwa mając przenośny laser w kieszeni".

Popatrz w lewo.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Weź z ziemi środek zdobycia plazmy, a ze stołu baterię. Na lewym stole pod oleistą szmatą leży elektryczny zapalnik. Pod sufitem jest napis: "Wiemy, czym jesteś". Idź dwa ekrany w prawo.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Weź stąd złączkę wyjściową, spust i lufę. Pod oleistą szmatą znajdziesz zbiornik na odpady zagrażające życiu. Idź znowu dwa ekrany w lewo i zbliż się do prototypu lasera.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Powkładaj wszystkie brakujące części. Użyj powstałego prototypu lasera na drzwiach, wycinając wokół nich kwadrat. Idź dalej dwukrotnie. Zaatakuje cię wilkołak (pamiętaj, że nie możesz zginąć). Zwyczajnie go zastrzel. Wejdź do bliższej celi po lewej stronie.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Zauważ z tyłu cyfrę: 9. Pod kocem znajdziesz Notatnik, który przeczytaj.

"Sven Overmeyer. Te osobniki nie potrzebują dużo czasu... Gdy tylko wejdziemy w światło księżyca w pełni, zmieniają się w bestie podobne do wilków, zupełnie jak w legendach i mitach. Ogólnie rozszarpują w szale cele oraz siebie nawzajem. Dr Rycroft nie wie, czemu tak robią, ale wygląda na to, że chce się dowiedzieć. Co więcej, regenerują się w zastraszającym tempie, więc jeżeli nie zdążą się pozabijać, wracają do pierwotnego stanu, biedne łajdaki. Wygląda na to, że wolą się pozabijać, niż żyć w ten sposób. Wszystkie eksperymenty na Lykanach przeprowadzane są na niższym piętrze, a tutaj trafiają tylko najgorsze przypadki. W pewien sposób współczuję im, ale koniec końców robota jest robotą i ktoś musi doglądać tych "rzeczy". Równie dobrze mogę być to ja".

Wycofaj się i wejdź do dalszej celi po lewej stronie.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Zanotuj cyfrę: 5. Weź również ze stolika oko. Wyjdź i skieruj się do bliższej celi po prawej stronie.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Kolejna cyfra: 6. Weź również kartę bezpieczeństwa. Wejdź teraz do ostatniej celi.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Napis na ścianie głosi: "Zabij nas wszystkich". Pod nim z kolei widnieje cyfra: 8. Podnieś koc i weź rękę. Wróć do głównego korytarza i przybliż drzwi na końcu. Na prawym panelu wystarczy, że klikniesz na oko i rękę, a nasz bohater automatycznie zeskanuje zebrane części ciała. To samo dotyczy karty po lewej stronie. Jeżeli chodzi o kod, wystarczy zestawić cyfry z cel: 9568. Idź do przodu. Zaatakuje cię wilkołak i... przemieni cię! Dzięki temu możesz uprzątnąć gruz przed tobą, zwyczajnie na niego klikając. Idź dalej.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Na schodach leży Notatnik.

"Fred Smith. Osobniki są wolne. Biegają w amoku po laboratoriach i zabijają wszystko, co wpadnie im w łapy. Mamy broń i udało nam się kilka zabić, ale Sarah i John Fletcher zostali zabici w pierwszym ataku. Zabarykadowaliśmy cele oraz klatkę schodową, więc wątpimy, że jakakolwiek z tych "rzeczy" przedostanie się dalej. W międzyczasie idziemy w górę do lądowiska. Jest tam wahadłowiec, który czeka, aby go zatankować i odlecieć. Zabieramy więc stąd swoje tyłki jak najszybciej. Jeżeli ktokolwiek znajdzie ten notatnik, niech spróbuje zawiadomić Ziemię".

Uprzątnij śmieci z klatki schodowej i idź w górę. Tutaj czekają kolejne graty. Pozbądź się ich i idź dalej. Rzucą się na ciebie dwa wilkołaki, które zwyczajnie zabij łapami. Idź dalej.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Najwidoczniej samoistnie uleczyłeś się z likantropii. Przeczytaj Notatnik.

"Venus Callahan. Miałam uratować Istotę, ale wygląda na to, że inne wydarzenia stały się ważniejsze. Straciłam z nim kontakt, jako że nie ma sygnału w telefonach komórkowych. Próbowałam go uwolnić, aby mógł nam pomóc w zrozumieniu, czym jesteśmy. Jednakże zawiodłam, dołączyłam do grupy naukowców walczących z Lykanami, którzy zabijają wszystko, co im się nawinie. Przetrwanie nie wygląda na możliwą opcję. Wszystko, na co mam nadzieję, to znalezienie przez Istotę sposobu na ucieczkę stąd! Biorąc pod uwagę, że jest dosłownie niezniszczalny, ma o wiele większe szanse niż my".

Przybliż panel przy drzwiach. Musisz naciskać cyfry zgodnie ze wzorem, który się pojawi. Jest to: 121432. Drzwi stoją otworem.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

W końcu dotarłeś do statku. Na ścianie po prawej stronie widnieje napis: "Zabij go". Poniżej napisu jest panel, który kliknij. Musisz nacisnąć cyfry w ten sposób, aby wszystkie słupki zniknęły – wynosiły 0. Teraz przejdź przez drzwi po lewej stronie.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Na ścianie widnieje napis: "Nie słuchaj". Przeczytaj Notatnik.

"Frank Heathland. Z rozkazu dr Rycrofta przygotowujemy wszystkie wahadłowce do startu. Mnóstwo biurokratów, świętych i grzesznych, leci w naszą stronę z Ziemi najwidoczniej dlatego, że dr Rycroft przeprowadzał dziwne eksperymenty. Ja zamierzam zrobić, co mi powiedziano, przygotować wahadłowce do startu i nie zważać na bzdurne plotki".

Poniżej napisu jest panel poziomu płynów. Otwórz go i przełącz wszystkie trzy dźwignie, aby były skierowane ku dołowi. Zabierz stąd również pusty zbiornik mocy. Jest tu też drugi panel, w którym podobnie jak poprzednio stabilizujesz grawitację. Na koniec kliknij zbiornik oleju. Musisz trzykrotnie dostosować poziom oleju do pokazanego. Lewa wskazówka zwiększa liczbę o 10, a prawa o 1. Wróć do widoku statku i skieruj się w lewo.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Na ścianie kolejny napis: "On nie jest taki jak my". Pod napisem następny panel stabilizacji grawitacji. Po załatwieniu tej sprawy, przejdź przez drzwi naprzeciw ciebie.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

W niebieskie światło wsadź pusty zbiornik mocy i trzymaj aż się naładuje. Obok "ładowarki" widnieje kolejny panel stabilizacji grawitacji. Przybliż komputer.

"Pająki. Ostatnio zleciłem Haroldowi Askeyowi badania nad pająkami na niższych, bardziej oddalonych poziomach. Jego praca, aby uzyskać stopień arachnologa, z pewnością dobrze przysłużyła się moim badaniom. Wydaje się, że odkrył bardzo duże osobniki, jednakże nic, czego powinniśmy się bać. Te pająki mogą być bardzo użyteczne i zawierać nieodkryte chemikalia oraz właściwości, których można by użyć do broni biologicznej, zbroi itp. Harold wysyła mi bardzo szczegółowe raporty, właściwie nawet aż za bardzo. Dziwną sprawą jest, że nie dostałem od niego żadnego od około tygodnia. Wysłałbym jakieś siły zbrojne, aby zobaczyli, co tam się dzieje, gdybym miał więcej czasu. Jednakże ostatnie wydarzenia pokazują, że nie byłoby to raczej tego warte".

"Lykanie. Lykanie są dziwnym fenomenem – są normalnie wyglądającymi ludźmi, którzy nawet nie wiedzą, co się z nimi dzieje raz w miesiącu. Gwałtownie przemieniają się w drapieżne bestie, z pazurami oraz kłami i zaczynają zabijać w szale. To wszystko. Nie mają żadnej chęci rozmnażania, ponieważ ofiary, które przetrwają, posiadają wirus likantropii. Ten następnie rośnie i eksponuje swoją moc pod wpływem księżyca w pełni. Nie mogę znaleźć powodu, dla którego księżyc miałby aktywować transformację. Prostą teorią jest to, że wirus może pochodzić z Księżyca, ale to, jak dostał się na Ziemię, pozostaje zagadką. Być może poprzedni wstrząs Księżyca zalał Ziemię księżycowym gruzem, który zawierał wirusa zamkniętego we fragmentach skał. To jednak daleko idąca teoria i wymaga dalszych badań. Niestety, uszkadzają ważne systemy, więc wątpię, czy to miejsce jeszcze długo się utrzyma. Dlatego ja stąd spadam".

"Venus Callahan. Odkryłem, że moja asystentka, Venus Callahan, jest zdrajczynią. Podejrzewałem to, ale miałem nadzieję, że to nieprawda. Zamknąłem ją na niższych poziomach i wypuściłem Lykanów. Nie ma mowy, aby przetrwała ich gniew. Po prostu zniszczą wszystko, co stanie im na drodze. Venus była bardzo bystrą dziewczyną, ale gdy przejrzałem jej akta, pojawiły się pewne anomalie. Pewne rzeczy wskazują, że jest częścią religijnej sekty, która chce Istoty dla siebie. Chcą ją czcić i pokazać dowód, że ich religia jest właściwa. Nie znają jednak konsekwencji swoich akcji. Jeżeli udowodnią swoją religię, wszystkie pozostałe zostałyby poddane w wątpliwość. Problemy, jakie mogłyby z tego wyniknąć, wykraczają poza zdolność myślenia. Nie jestem pewien, czy jest jedną z sabotażystów, którzy chcą rozerwać to miejsce na strzępy przez ładunki wybuchowe, czy też ma bardziej szlachetne pobudki. Na teraz pozbędę się jej z moich myśli, jako że mam ważniejsze sprawy na głowie".

Po przeczytaniu wszystkich plików, wejdź do statku.

flash, gra flash, being one, moonrise, being one – moonrise

Umieść pełen zbiornik mocy w najbliższej czerwonej przestrzeni. Następnie naciśnij kwadrat nad nią i wycofaj się. Wróć do pomieszczenia kontrolnego i kliknij komputer. Pojawił się nowy plik.

"Readme. To wiadomość dla Istoty. Przykro mi, że nie znam twojego imienia, ale jestem pewien, że to teraz najmniejsze z twoich zmartwień. Wiem tyle o tobie i o tym, czym jesteś, a jednak to tak niewiele. Mam nadzieję, że wyjdziesz cało z laboratorium i uda ci się odczytać wiadomość. Uwolniłem cię w nadziei, że uda ci się dotrzeć do lądowiska, zanim odlecę, abym mógł cię zabrać ze sobą. Jednakże to się nie udało. Jeżeli dotarłeś aż tutaj i uciekłeś z walącej się asteroidy, proszę spotkaj mnie na tych koordynatach: 657 345 765. Mam tyle pytań i tyle ci do opowiedzenia. Twój kod DNA i właściwości chemiczne są wyjątkowe i wymagają dalszych badań. Możesz uważać mnie za szalonego naukowca, ale naprawdę wierzę, że rzeczy, jakich moglibyśmy się od ciebie nauczyć, pomogłoby całej ludzkości. Nad tym właśnie pracowałem wszystkie te lata. Większość uważa mnie za maniaka za eksperymenty nad mitycznymi istotami i nowo odkrytymi obcymi formami życia, ale naprawdę wierzę, że lepsze życie zależy do odkrycia tych sekretów oraz twojego! Powodzenia!".

Kliknij teraz pozostałe dwie opcje na komputerze i wróć do statku. Możesz go odpalić.

"Epilog. Twój wahadłowiec został pochłonięty przez wielki złoty statek kosmiczny. Jego konstrukcja jest ci znajoma. Jak to możliwe? Na zewnątrz wahadłowca stała Straż Honorowa Złotozbrojnych Wojowników. Wypełzasz ze statku i patrzysz na tych wspaniałych wojowników salutujących pistoletami. Pytasz, kim lub czym są. Ich odpowiedź jest prosta: "Witaj w domu, Panie". Gdy się umyłeś, krótko wyjaśniają, że jesteś i byłeś ich liderem przez milenia. Jesteś niezniszczalny. Niektórzy mogą powiedzieć, że jesteś bogiem, wiecznym wzorcem dla innych humanoidów. Mówią o wielkich wojnach stoczonych na tysiącach planet i pokoju zaniesionego przez ciebie na milionie innych. Szukali ciebie przez bardzo długi czas. W końcu natknęli się na wiadomości o wspaniałej i unikalnej Istocie znalezionej na jakiejś zaściankowej planecie. Teraz ją "oczyszczą" i będą świętować twój powrót. Wiele pracy czeka przed tobą, a to dopiero początek".

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...