Alice is Dead 2

7 minut czytania

alice is dead, alicja jest martwa, kraina czarów, alicja w krainie czarów, alicja, lewis carroll, marcowy zając, hyptosis, mike m, flash, gry flash, andie ciambotti, andie, joshua tomar, tomamoto

Opis

...Przypomniałem sobie, kim jestem

I co zrobiłem

To miała być ostatnia robota...

Ostatnie zabójstwo...

I wszystko poszło źle.

Musiałem uciekać.

Ale ona już tam była.

alice is dead, alicja jest martwa, kraina czarów, alicja w krainie czarów, alicja, lewis carroll, marcowy zając, hyptosis, mike m, flash, gry flash, andie ciambotti, andie, joshua tomar, tomamoto

Tak szybko, jak wspomnienia powróciły

Odeszły.

alice is dead, alicja jest martwa, kraina czarów, alicja w krainie czarów, alicja, lewis carroll, marcowy zając, hyptosis, mike m, flash, gry flash, andie ciambotti, andie, joshua tomar, tomamoto alice is dead, alicja jest martwa, kraina czarów, alicja w krainie czarów, alicja, lewis carroll, marcowy zając, hyptosis, mike m, flash, gry flash, andie ciambotti, andie, joshua tomar, tomamoto

Kolejna część "Alice is Dead" nie pozwala nacieszyć się zbytnio odkryciem, że jesteś Białym Królikiem. Zostajesz porwany przez nieokreślonego osobnika i umieszczony w celi sąsiadującej z celą Kapelusznika. W dodatku, obok ciebie leży martwy współwięzień, który nie wygląda zbyt normalnie, o ile można użyć takiego słowa w przypadku Krainy Czarów. Nie czekając na poznanie tożsamości porywacza, starasz się uciec.

Programowanie: Mike M

Muzyka: AndieCiambotti

Dodatkowa muzyka: Hania

Opracowanie graficzne: Hyptosis

Głos: Joshua Tomar (TomaMoto)

Piosenka przewodnia: Al Jolson – "That Haunting Melody"

Zagraj

Solucja

alice is dead, alicja jest martwa, kraina czarów, alicja w krainie czarów, alicja, lewis carroll, marcowy zając, hyptosis, mike m, flash, gry flash, andie ciambotti, andie, joshua tomar, tomamoto

Kliknij na wystające prześcieradło po prawej stronie łóżka. Pokazałeś temu prześcieradłu, kto jest szefem. Otrzymasz kawałek prześcieradła. Następnie kliknij na lustro, aby dostać kawałek szkła. Połącz oba przedmioty, aby otrzymać nóż. Naciśnij jeszcze na samo łóżko, a znajdziesz znany z poprzedniej części dzwonek. Wspaniale, to jedyna rzecz, jakiej mi nie odebrali... Ostatnie, co zrób na tym ekranie, to użyj spłuczki.

alice is dead, alicja jest martwa, kraina czarów, alicja w krainie czarów, alicja, lewis carroll, marcowy zając, hyptosis, mike m, flash, gry flash, andie ciambotti, andie, joshua tomar, tomamoto

Szybko kliknij na toaletę, aby wydobyć z muszli orzecha. Obrzydliwe... Spokojnie, jeżeli ci się nie udało, możesz spłukać wodę jeszcze raz i wyciągnąć przedmiot. Cofnij się o jeden ekran i udaj w prawo.

alice is dead, alicja jest martwa, kraina czarów, alicja w krainie czarów, alicja, lewis carroll, marcowy zając, hyptosis, mike m, flash, gry flash, andie ciambotti, andie, joshua tomar, tomamoto

Gdy klikniesz na rentgeny na ścianie, dowiesz się, że ktoś zjadł coś błyszczącego... Napis po prawej zdradzi ci, że załoga niezbyt lubi Lewisa, a zjedzony klucz jest ci niezbędny. Kliknij na portret nad zmarłym, a zedrzesz go. Skoro już tu jestem, mogę nieco zmienić dekorację. Ujawnisz wskazówkę: Mój palec jest na przycisku. Spójrzmy więc na lewą rękę Lewisa – koło niej znajduje się guzik, który oczywiście weź. Możesz jeszcze zapalić żarówkę, ale ta tylko pęknie. Udaj się w prawo.

alice is dead, alicja jest martwa, kraina czarów, alicja w krainie czarów, alicja, lewis carroll, marcowy zając, hyptosis, mike m, flash, gry flash, andie ciambotti, andie, joshua tomar, tomamoto

W sąsiedniej celi zobaczysz Kapelusznika. Zagadaj do niego. "- Któż to, jeżeli nie Królik, przychodzi odwiedzić swojego starego kumpla Kapelusznika...". Za każdym razem będziesz miał dwie opcje wyboru odpowiedzi, a Kapelusznik zareaguje identycznie. Aczkolwiek bycie dla niego miłym bądź nie, ma znaczenie.

1. "- Znam cię?".

2. "- Kim, do diabła, jesteś?".

Odpowiedź jest ta sama: "- Mam kartę w głowie, ale to ty masz problemy z pamięcią?". Znowu dwie opcje:

1. "- Chyba tak. Możesz mi powiedzieć, gdzie jesteśmy?".

2. "- Nieważne. Gdzie jesteśmy?".

Odpowie to samo: "- Jesteśmy w Więzieniu Krainy Czarów..." Kolejne dwie możliwości:

1. "- Więzieniu? Za co?".

2. "- Fantastycznie. Mogę zapytać dlaczego?".

Powie: "- Ja zostałem aresztowany za złe zachowanie. A ty... Nie mam pojęcia, za co tu trafiłeś". Wybieraj:

1. "- Cóż, zamierzam się stąd wydostać".

2. "- Mam cię dość, uciekam stąd".

Oznajmi: "- Chcesz uciec? Cóż, jeżeli coś wymyślisz, wróć i mi o tym opowiedz".

1. "- Myślę, że Lewis ma klucz".

2. "- Martwy gość w mojej celi ma klucz".

"- Musisz wyciągnąć klucz z Lewisa? Cóż, w takim wypadku pewnie musisz znaleźć magiczny orzech".

1. "- Słucham?".

2. "- Magiczny orzech? Zamknij się".

"- Czasem potrzebujesz orzecha... Żeby się dostać do jego wnętrza".

1. "- Czy mógłbyś mówić... Nieco jaśniej?".

2. "- Po prostu wytłumacz, co robi cholerny orzech".

"- Skurczy cię, to właśnie zrobi. Ale tylko na parę chwil, więc musisz pracować szybko".

1. "- A potem...?".

2. "- Przejdź do rzeczy, Kapeluszniku".

"- Ciągle musisz znaleźć magiczny orzech".

1. "- Znalazłem go".

2. "- Znalazłem twój cholerny, śmierdzący orzech".

"- Dobrze, teraz po prostu otwórz Lewisa... I wyszepcz swoje najmroczniejsze sekrety do orzecha".

1. "- Otworzyć go? Nie ma innego sposobu?".

2. "- Otworzyć Lewisa? Oszalałeś? Och, tak".

"- Najpewniej chcesz go rozciąć tam, gdzie znajduje się klucz, żebyś nie musiał podróżować w dół gardła albo w górę jego... Posłuchaj, lepiej będzie, jak go otworzysz".

1. "- Cóż, lepiej już zacznę. Na razie. [Odejdź]".

2. "- Mam nadzieję, że to zadziała, żebym nie musiał cię więcej oglądać. [Odjedź]".

"- Ciebie też było miło zobaczyć, Króliku". Gdy udasz się jeden ekran w prawo, zobaczysz zamknięte drzwi. Idź jeszcze dwa razy w tym samym kierunku, a wrócisz do Lewisa. Wybierz z ekwipunku nóż i kliknij na klatkę piersiową współwięźnia. W porządku, teraz jestem rzeźnikiem. Wybierz orzech i kliknij na dziurę w klatce. Szepczesz swój najmroczniejszy sekret do orzecha...

alice is dead, alicja jest martwa, kraina czarów, alicja w krainie czarów, alicja, lewis carroll, marcowy zając, hyptosis, mike m, flash, gry flash, andie ciambotti, andie, joshua tomar, tomamoto

Klikaj na żołądek, aż znajdziesz miękkie miejsce (pokazane u góry na screenie). Użyj w tym punkcie noża, po czym kliknij na dziurę. Wyskoczy robak. Zabij go swoim ostrym narzędziem. Niestety, nie udało ci się wyciągnąć klucza. Poczekaj, aż odgłosy na zewnątrz ustaną i znowu urośniesz. Udaj się w prawo i przeczytaj wiadomość od Kapelusznika. Jej treść zależy od twoich odpowiedzi w dialogu. Jeżeli byłeś miły: Króliku!! Zabij ich uprzejmością. Jeżeli byłeś niegrzeczny: Wprawiłeś mnie w zły nastrój. Udaj się znowu w prawo i kliknij drzwi – będą otwarte. Drzwi do celi Kapelusznika są zamknięte. Kliknij na dziurę w murze po prawej i czekaj aż pojawi się kot i napis "OYSTERCLOUD". To był kot, a jedyny kot w powieści Lewisa, to Kot z Cheshire. Odsuń się i przejdź przez drzwi na końcu korytarza po prawej stronie. Tutaj nic nie zdziałasz, więc udaj się w prawo.

alice is dead, alicja jest martwa, kraina czarów, alicja w krainie czarów, alicja, lewis carroll, marcowy zając, hyptosis, mike m, flash, gry flash, andie ciambotti, andie, joshua tomar, tomamoto

Podnieś gazetę. Najważniejszy jest główny artykuł – "Kod Kapelusznika złamany!?". Jego treść przedstawia się następująco: "Tajemnicze notatki Kapelusznika mogą zawierać ukryte wskazówki. Od czasu potwornego, tajemniczego wypadku, który najpewniej sprawił, że Kapelusznik na stałe oszalał, zostawiał zagadkowe notatki na miejscach swych ohydnych zbrodni. Wierna i szlachetna Policja Kier twierdzi, że jest na jego tropie, gdy udało jej się złamać kod przestępcy. W każdej notce, którą zostawił, druga litera zdawała się być kluczem i być może to wskazuje, że Kapelusznik wcale nie był tak szalony, jak wszyscy myśleli".

"- To straszne, co stało się z moim dobrym przyjacielem. Mam nadzieję, że pewnego dnia go złapiemy i będziemy w stanie ofiarować mu pomoc, jakiej potrzebuje – Królowa Kier".

Pozostałe artykuły nie mają znaczenia dla przebiegu gry. Przeczytaj więc notkę przypiętą do regału po prawej stronie: "Implausible Dancing Irrefutably Accentuating Chuckles – Niewiarygodnie Tańczący Niezaprzeczalnie Akcentujący Chichot – Kapelusznik". Jak widać, zlepek słów jest bezsensowny. Jednak gdy weźmiemy drugą literę z każdego słowa, wyjdzie nam: MARCH – MARZEC. Kliknij komputer po lewej stronie ekranu.

Można wpisać tutaj wiele komend. Listę, jaką odkryłem, zamieszczam poniżej. Jeżeli nie chcesz się bawić komputerem, wpisz hasło unlock march i przejdź dalej.

  • help – "Polecenia zawierają: Wyszukiwanie (Lookup), Logi (Logs) i Odblokowanie (Unlock). Wpisz Pomoc Polecenie (Help Command) po więcej informacji na temat każdego polecenia".
  • help lookup – "Wpisz lookup, a po nim imię, aby uzyskać informacje o więźniach. Wpisz Wypunktuj Więźniów (List Inmates), aby uzyskać listę aktualnych więźniów".
  • list inmates – "Więźniowie Więzienia Krainy Czarów. Ostatnia aktualizacja: trzydzieści minut temu. Lewis, Kapelusznik (Mad Hatter), Królik (Rabbit). Uwaga: Ta informacja jest poufna i nie można się nią dzielić z innymi".
  • lookup lewis – "Lewis. Wzrost: 5 stóp, 8 cali. Waga: 149 funtów. Lewis został aresztowany za kradzież z Departamentu Badań Naukowych Krainy Czarów. Dowód został zjedzony. Status: Oczekujący procesu".
  • lookup mad hatter – "Kapelusznik. Wzrost: 4 stopy, 7 cali. Waga: 119 funtów. Kapelusznik został aresztowany za niezliczone zabójstwa i napady. Ciągle zbieramy informacje, za które zbrodnie jest odpowiedzialny. Kapelusznik jest wysoce niestabilny i musi być pod nieustanną obserwacją. Nie próbujcie się z nim porozumieć. Status: Oczekujący egzekucji".
  • lookup rabbit – "Dostęp ograniczony".
  • lookup alice – "Dostęp ograniczony".
  • lookup tomamoto – "UWAGA – Zbieg narzeka, że słyszy głosy".
  • lookup andie – "Aresztowany za liczne zakłócenia ciszy".
  • lookup hyptosis – "Grafik i autor scenariusza "Alice is Dead". Wegetarianin. Poszukiwany za zdolności artystyczne i fryzurę".
  • lookup mike – "Programista i autor scenariusza "Alice is Dead". Aresztowany za pogwałcenie terminów".
  • lookup impendingriot – "Programista i autor scenariusza "Alice is Dead". Aresztowany za pogwałcenie terminów".
  • help logs – "Wpisz Logi (Logs), aby zobaczyć listę ostatnich logów ochrony. Wpisz Przeczytaj Log (Read Log), a po nim numer zapisu, aby go przeczytać. Przykładowo: Read Log 304".
  • logs – "202 – Ogłoszenie Zwykłego Piątku...; 203 – Ponowne problemy z hydrauliką...; 204 – Lewis je...; 205 – Odwołanie Zwykłego Piątku; 206 – PILNE... Królik...; 207 – Kapelusznik wyszedł z...; 208 – STATUS PURPUROWY; 209 – Cześć, chłopcy...".
  • read log 202 – "Jako nagrodę za dwa bardzo ważne schwytania, Królowa ogłosiła Zwykły Piątek. Ubierz do pracy cokolwiek chcesz".
  • read log 203 – "Niektórzy więźniowie narzekają na toalety w Sektorze 3 i Sektorze 4. Ponownie".
  • read log 204 – "Lewis wszedł w posiadanie klucza do celi... Zjadł go. Musimy obserwować sracz, aby upewnić się, że nie próbuje uciekać. Lub ponownie jeść klucza. Nie możemy go zabić od razu?".
  • read log 205 – "Zwykły Piątek Odwołany. Możecie podziękować Steve'owi za ubranie sukienki".
  • read log 206 – "PILNE... Królik zniknął. Cela jest ciągle zamknięta. Poszukiwania w trakcie".
  • read log 207 – "Kapelusznik wyszedł z celi, pojmać jak najszybciej".
  • read log 208 – "STATUS PURPUROWY. TO NIE ĆWICZENIA. KAPELUSZNIK JEST UZBROJONY".
  • read log 209 – "Cześć, chłopcy. Tu nowa administracja, przepraszam za konflikty w planie, niedogodności i zgony, jakie mogła przynieść. Uściski i buziaki, K".
  • help unlock – "Wpisz Odblokuj (Unlock), aby otworzyć sejf z dowodami. Może wymagać hasła".
  • unlock – "Błąd, potrzebne hasło. Wpisz Odblokuj Hasło (Unlock Password)".
  • unlock march – "Sejf otwarty".
  • oystercloud – "Projekt OYSTERCLOUD (chmura ostryg). Dr. R. Burr. Projekt OYSTERCLOUD został zaprojektowany na zlecenie *******. Projekt ten ma za zadanie spojenie naszego świata z GÓRĄ. Pierwszy test OYSTERCLOUD odbył się 13 czerwca 1937 roku, ale zakończył się klęską. Spróbowaliśmy ponownie 2 lipca 1937 roku. Wyniki testu pozostają nierozstrzygnięte. Moje badania wyglądają obiecująco, ale obawiam się, że on może znaleźć mnie wcześniej, niż będę miał czas je dokończyć...".

Odejdź od komputera i skieruj się w prawo.

alice is dead, alicja jest martwa, kraina czarów, alicja w krainie czarów, alicja, lewis carroll, marcowy zając, hyptosis, mike m, flash, gry flash, andie ciambotti, andie, joshua tomar, tomamoto

Na ekranach zobaczysz między innymi, że już od pierwszej części byłeś obserwowany. Weź z sejfu zdjęcia. Na razie nie możesz ich obejrzeć. Udaj się w prawo.

alice is dead, alicja jest martwa, kraina czarów, alicja w krainie czarów, alicja, lewis carroll, marcowy zając, hyptosis, mike m, flash, gry flash, andie ciambotti, andie, joshua tomar, tomamoto

Zobaczysz dziwny portret dr Raymonda Burra. Gdy klikniesz na obraz, głos oznajmi: Dr Raymond Burr był tchórzliwym człowiekiem z wielkim sercem, dopóki nie stracił wszystkich swoich pieniędzy. Twoje zadanie polega na ustawieniu odpowiednich aspektów portretu. Są to: głowa, serce w klatce i wypadające z ręki pieniądze (prawidłowa kombinacja na screenie powyżej). Kliknij drzwi, które się pojawią, a za nimi na konsolę (możesz zablokować ją guzikiem, ale nie ma to żadnego znaczenia).

Wcisnąłeś guzik. Może nie powinieneś był...

Mam więcej pytań niż odpowiedzi...

Ale jedno jest pewne.

Przez mnie...

Alicja nie żyje

Zagraj w Alice is Dead 3.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...