Gothic II: Noc Kruka Recenzja

4 minuty czytania

Gdy Szpon Beliara pojawił się na ziemiach Jarkendaru, w sercach jego mieszkańców zrodziło się pożądanie. Bratobójcza wojna przyniosła wiele zniszczeń. Ziemia nasączyła się szkarłatną krwią poległych, a w powietrzu unosił się zapach niezgody. Rozgniewany Adanos, chcąc zakończyć amok swoich dzieci, zalał Jarkendar wielką falą, niszcząc tę cywilizację. Po latach pojawili się tu piraci...

Nowe szaty Bezimiennego

Gothic II: Noc Kruka Gothic II: Noc Kruka Gothic II: Noc Kruka

Po ogromnym sukcesie Gothic II, firma Piranha Bytes postanowiła kontynuować przygody Bezimiennego, dzięki czemu możemy właśnie teraz rozkoszować się rozszerzeniem do gry, pt. "Noc Kruka". Tak więc najbardziej zaskakującą nowością, do czego byliśmy przyzwyczajeni przy innych dodatkach do gier, jest brak odrębnej fabuły. Producenci postanowili wpleść nowe wątki w stare dzieje. Będziemy zmuszeni rozpocząć wszystko od nowa, gdyż w innym wypadku nie poznamy tajemnicy starej cywilizacji. Noc Kruka w ogromnym stopniu modyfikuje już nam znany świat i dodaje całkiem nową, wielką lokację – Jarkendar.

Wprowadzono trzy nowe gildie. Mamy do wyboru Piratów, którzy nie stronią od rumu, Krąg Wody, pomagający Magom Wody w ich tajnej misji oraz Bandytów, którzy, jak wiadomo, nie lubią nowych w swoich oddziałach. Możemy dołączyć nawet do czterech gildii (!), jednakże nie dotyczy to połączenia Najemnika, Maga Ognia i Paladyna.

Wreszcie nie będziemy musieli modlić się wyłącznie do Innosa, gdyż na swej drodze napotkamy również posągi Beliara, gdzie będziemy mogli składać w ofierze swoją krew.

Nowy świat oznacza kolejne bestie do zabicia. Natkniemy się na ponad 10 nowych istot, nie tylko w Jarkendarze, ale i w Khorinis. Mamy więc m.in. Bagienne Trutnie, Dziki, Kamiennych Strażników, którzy bronią zapomnianych ruin oraz Ogniste Demony.

Gothic II: Noc Kruka Gothic II: Noc Kruka Gothic II: Noc Kruka

Wprowadzono nowe bronie, artefakty i upragnione runy z kręgu wody oraz nasiąknięte mocą Beliara. Możemy teraz przywdziać pasy, zwiększające nasze statystyki, odnaleźć Szpon Beliara oraz magiczne przedmioty, emanują niebieską aurą.

Powróciła również akrobatyka. Nauczymy się jej automatycznie, jeżeli nasza zręczność będzie wystarczająco wysoka. W dodatku zmieniono nieco sposób rozwijania postaci. Im większy poziom danej cechy, tym więcej punktów nauki na nią przeznaczymy.

Przeklęta cywilizacja

Fabuła rozszerzenia opiera się na poszukiwaniu zaginionych mieszkańców Khorinis. Nieukrywany związek z tym wydarzeniem ma pojawienie się w okolicy piratów, większej ilości bandytów oraz wzmożona działalność Kręgu Wody. Nawet sama tytułowa postać, czyli Kruk, którego mieliśmy okazję poznać w pierwszej odsłonie gry, maczała w tym palce. Nowy wątek możemy poczuć już na wstępie. Xardas poinformuje nas o problemie, z jakim borykają się tutejsi mieszkańcy. Na szczycie jego wieży stoi posąg Beliara. Krocząc w stronę Khorinis spotkamy starego druha z kopalni, Cavalorna. Idąc dalej natkniemy się na pirata, który potrzebuje naszej pomocy.

Ale skupmy się na nowej lokacji. Mamy do przebycia nowe areały ziemi. Przemierzymy skaliste zbocza gór, pustynie z kopalniami złota, mokradła, przypominające trochę obóz Bractwa Śniącego z części pierwszej, jak i piaszczyste plaże, na których nie zawsze jest spokojnie.

Wprowadzono mnóstwo nowych postaci, które oferują nam kolejne zadania. Dodatkowo NPC zwracają uwagę na naszą zbroję (!), niektórzy nie będą chcieli z nami rozmawiać z powodu przynależności do innej grupy, a niekiedy będą wręcz wrogo nastawieni. Szczególnie bandyci na pirackie fatałaszki.

Podczas rozgrywki w każdej lokacji możemy znaleźć tajemnicze tabliczki, których nie będziemy mogli odczytać, jednakże z czasem nauczymy się języka budowniczych (podzielonego na 3 rodzaje). Dzięki tym kamiennym płytom zwiększymy nasze statystyki.

Gothic II: Noc Kruka Gothic II: Noc Kruka Gothic II: Noc Kruka

Poziom trudności został podwyższony, gdyż teraz jedno zadanie możemy zrobić na jeszcze więcej sposobów. Rozdawanie punktów nauki również uległo modyfikacji. Stare jak i nowe istoty są teraz o wiele silniejsze. Zabicie Orków nie będzie teraz zwyczajnym wyczynem, a pokonanie smoków, które w podstawie nie były zbyt morderczymi przeciwnikami, stanie się zadaniem dla prawdziwych bohaterów, godnych pieśni pochwalnych.

Lazurowe wybrzeże i skrzeczenie mew

Oprawa graficzna wciąż zapiera dech w piersiach, chociaż nie zmieniła się zbytnio. Obszary są bardzo realistyczne. Na pustyni można poczuć prawdziwy skwar, przez gęste opary mokradeł z rzadka przebijają się promienie słońca, a obóz piratów jest niczym wyjęty z filmu "Piraci z Karaibów". Co prawda możemy wciąż „przeniknąć” różne przedmioty, ale nie wpływa to znacznie na rozgrywkę.

Muzyka wciąż oceniana jest wysoko. Kto nie wystraszył się, gdy po raz pierwszy włączył Gothic II i usłyszał dźwięki towarzyszące menu? Teraz przemierzając stare świątynie, usłyszymy tajemnicze dźwięki, dzięki czemu nieraz będą nam przechodzić ciarki po plecach. Często będziemy zastanawiać się, czy aby na pewno nikt za nami nie stoi i nie spróbuje wbić sztyletu w plecy.

Głosy lektorów mogłyby być bardziej przemyślane, gdyż nowe ścieżki dialogowe często mówione są przez różnych ludzi, co nieco dziwnie brzmi w grze.

Zło wciąż buszuje po świecie

Innowacyjny pomysł z wpleceniem nowej fabuły do starych historii udał się w 100%. Chociaż sam dodatek jest dość krótki, jednak razem ze starymi lokacjami wydłuża nam przyjemność grania w produkt Piranha Bytes. Powrót do korzeni, czyli wprowadzenie znanych nam postaci z części pierwszej, było miłym doznaniem. Szkoda tylko, że nie mieliśmy czasu na wspominanie starych dziejów, ale jak to w życiu, zło nigdy nie śpi, a bohaterowie muszą działać…

Plusy
  • Wzbogacenie fabuły Gothic II
  • Klimatyczne lokacje
  • Wysoka grywalność
  • Powrót do korzeni
Minusy
  • Drobne niedociągnięcia związane z lektorem i modelami graficznymi
Ocena Game Exe
9
Ocena użytkowników
9.4 Średnia z 1959 ocen
Twoja ocena

Komentarze

0
·
Ja nie grałem, ale mój kolega tak, i jemu się podobało. Podobno bardzo dużo nowych questów.

I raczej temat nie w tym dziale, w którym powinien być.
0
·
Temat w dziala wdl. mnie odpowiednim, bo mowimy tak jakby o roznicach pomiedzy NK a G2, wiec bez roznicy jaki dzial.

--------------
DooM
0
·
Tytuł brzmi "NK - opinie", a nie "NK vs. podstawka" czy coś w tym stylu. Skoro to opinie o NK, to temat powinien być w dziale o NK, nie?
0
·
Jedynie co mi się w nim nie podoba to wymagania do broni. W Gothicu II bronie miały o połowe niższe wymagania. Aby mieć dobrą broń w GII NK musisz mieć po 150siły
0
·
No ale (z tego co czytałem) te bronie są też potężniejsze. I mają dwa razy większe obrażenia.

Ale znowu potwory też są mocniejsze. I trudniej jest podbić siłę (kosztuje więcej PN).

Tak czytałem.
0
·
Dokładniej mówiąc to:
- nauka sił, zręczności, walki mieczami, kuszą i łukiem wraz z ich wzrostem są coraz droższe
- bronie wymagają większych statystyk niż w Gothic-u 2 ale zadają też większe obrażenia
- dostępne są tabliczki nauki, składniki mikstur i łatwiej dostępna jest nauka alchemii dlatego po odpowiednim kombinowaniu można dorobić się nie małych statystyk.
-statystyki można nadrabiać modlitwą, ale to była chyba już w G2 bez dodatku, ale mimo wszystko brak (w przypadku Paladyna) Siły , (w przypadku Łowcy Smoków) Zręczności, (w przypadku Maga Ognia) Many można nadrobić datkami w wysokości 100 monet w kapliczkach. Jedna modlitwa dziennie


Wygląd ukrytej doliny na pewno nie jest kiepski, moim zdaniem nawet przewyższa pięknem dolinę Korinis. Gra w prawdzie poziomem trudności odstrasza ale dodatek jak wiadomo jest dodatkiem, wiec osoby które grały w gothica 2 bez dodatku z pewnością poradzą sobie i z dodatkiem, a wystarczy tylko trochę pokombinować. Ostatecznie historia jest strasznie wciągająca a questy nie są ani trochę nieprzemyślane, wszystko łączy się w pewien sposób ze sobą przez co kombinując można "upiec 2 pieczenie na jednym ogniu" co daje nam satysfakcję podczas gry. NPC posiadają też pewne ciekawe osobowości dzięki czemu możemy się pośmiać lub polubić wiele postacie , nawet tych 2-planowych.

Ostatecznie najgorszą pomyłką w dodatku do Gothica 2 jest BRAK możliwości zostania MAGIEM WODY co przy grze zabolało mnie jak diabli, bo liczyłem na to od samego początku zapowiedzi.

Moim skromnym zdaniem dodatek jest fenomenalny i mimo utrudnień daje mnóstwo frajdy podczas gry.
0
·
Dobrze że zrobili dodatek do gothica 2 , mogli by zrobić i do gothica 1:(
0
·
I co, też byś przeszedł na kodach? [BTW, nadal czekamy na twoją odpowiedź, gdzie znalazłeś ten mieszek z 50k złota, w tym temacie ]

A tak w ogóle, to już za poźno na robienie dodatków do G1. Ale są mody.
0
·
Noc kruka został stworzony z myślą o bardziej wymagających fanach gry.

Wiele osób skarżyło się o bardzo niski poziom trudności gothica 2 i za szybko się kończył.

Więc twórcy stworzyli ten dodatek specjalnie dla tych osób które chciały grać na o wiele wyższym poziomie trudności oraz żeby gra się tak szybko nie kończyła.
0
·
Ja grałem najpierw w G1, a niedawno przeszedłem do G2 z dodatkiem i jestem mile zaskoczony. Potworki wymagające, początkowo ma się małe szanse z ludźmi i walka z nimi wymaga nie mało sprytu.
0
·
Cóż no Noc Kruka nie jest złym dodatkiem, jest raczej dobrym Dodanych zostało kilka ciekawych rzeczy jak te poszukiwania skarbów (yargh!) i tabliczki umiejętności . A prócz tego trochę innych rzeczy więc źle nie jest
0
·
NK bije na łeb podstawkę, mimo że za 2 razem już jest banalna to na początku naprawdę trzeba się napracować na porządną broń, zbroję itd. NK jest super, czemu? Bo nie jest tak łatwe że mogą go przejść 7mio letnie dzieci.
0
·
Świetny jest NK.Czemu?Nowe Questy,postacie,teren,wreście wracają magowie wody(zdziwiłem się jak ich w podstawce nie było)I te intro!!!
Jak zobaczyłem...Po tekstach Xardasa w stylu"Gniew Beliara wzmógł się po upadku Bariery.."albo Pan ciemności wysyła swe sługi z misją...ta misja jest już rozpoczęta...Budzą się strażnicy prastarych chramów... aż ciary przechodzą!Poziom trudności też może być,nie była chociaż taka prosta,żeby dzieci ją przechodziły
0
·
Powiem wam jedno autorzy gry nie zaóważyli jednego błędu dzięki czemu już na początku gry kiedy to dostałem pas siły miałem jej 333.Poprubujcie pokombinować z tym pszedmiotem kiedy jest w ekwipunku np zdejmować go,zdejmować i wyżucać poczym podnośić i znów zakładać.
Miłej zabawy z najcięższą blachą już na początku giercowania.
0
·
To samo jest z amuletem siłki.
0
·
Wow..Ale wtedy masz przyjemność grania... Ja tam nie lubię takich rzeczy,chociaż wiedziałem o tym od dawna
0
·
Mi się podobał NK !!!!!!!!!!!
0
·
mam pytanie może mi ktoś powiedzieć czy da sie ściągnąć dodatek noc kruka do polskiej wersji gothica 2 jeśli tak to prosze dajcie link i powiedzcie jak zainstalować
0
·
Na początku miałem mieszane uczucia. Dodatek sprawia mi wrażenie doszywanego tak, że widać grube szwy i miejscami nawet sianko wychodzi. Ogólnie jednak jest spoczko i stałem się fanatycznym maniakiem wszelakich tabliczek!!

"mam pytanie może mi ktoś powiedzieć czy da sie ściągnąć dodatek noc kruka do polskiej wersji gothica 2 jeśli tak to prosze dajcie link i powiedzcie jak zainstalować"
Cóż jest taki link www.ruszdupezdosklepuizaplaczaoryginal.pl wchodzisz, wykładasz banknot i masz. Bez zbędnych formalności, bez kilkudniowego zasysania z sieci, a to wszystko natychmiast i legalnie .
Jakże ja nie lubię pirackich gier...
0
·
NK na początku bywa trudny [do 10poziomu] po 10 do 25 banał ;] [o ile się wie w co inwestować pkt doś ;] i lubi chodzić po mapce i wykonywać wszystkie misje] Potem jak trudno się zdobywa lvl, wykorzystało się wszystkie tablice co gra bywa czasami nudząca Ale w porównaniu do G2 lepszy i ciekawszy ;]
0
·
Dla mnie Gothic II Noc Kruka jest genialny pod każdym względem. Nie wiem co wy tam mówicie że coś złe itd. Przecież grać w to to wielkie przeżycie i w ogóle...
0
·
Gothic II Noc Kruka to bardzo fajna gra. Może i czasami zdarzą się błędy, ale i tak ta gra udała się twórcom. Jest super po prostu!!!
0
·
Gothic 2 NK jak to kazdy z nich ma wciągająca fabulę. [ mowie o dodatku, reszte znamy z dwojki. ] Co więcej, w porownaniu do czystej dwojki, ma podniesiony poziom trudnosci. Pare nowych rzeczy, czarow, tra la la. Kazdy to zna.

Tak czy inaczej, Gothic... ahhh.

Mistrzowstwo swiata, pod kazdym wzgledem...

chodz i tak najlepsza byla jedynka.
0
·

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Tamc. dnia pon, 28 kwi 2008 - 20:38 napisał

Gothic 2 NK jak to kazdy z nich ma wciągająca fabulę. [ mowie o dodatku, reszte znamy z dwojki. ] Co więcej, w porownaniu do czystej dwojki, ma podniesiony poziom trudnosci. Pare nowych rzeczy, czarow, tra la la. Kazdy to zna.

Tak czy inaczej, Gothic... ahhh.

Mistrzowstwo swiata, pod kazdym wzgledem...

chodz i tak najlepsza byla jedynka.

... Taki jest Gothic. Im nowszy, tym gorszy.
0
·

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik GfiXtato dnia pon, 28 kwi 2008 - 21:03 napisał

... Taki jest Gothic. Im nowszy, tym gorszy.


A tutaj nie wiem czy się zgodzić gdyż nie grałem w jedynkę, ale wiem, że dwójka jest super, a Noc Kruka jeszcze lepsza.
0
·

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Innos96 dnia wto, 29 kwi 2008 - 15:43 napisał

nie grałem w jedynkę


o Boze !

Toć to 3/4 rzeczy zwiazanych jest z jedynką ;>

grać tak nieświadomie

nieprzystoi.

heh.

Napraw to, oj napraw. Naprawdę warto.

czyż nie?
0
·
Tak warto.

Dowiesz sie np. Kim był Śniący, jak umarłeś, z kim walczyłeś, jak wyglądała kolonia i wielu innych ciekawych rzeczy ;]

Również polecam abyś zagrał w G1.

A wracając do tematu G2:NK to jest pierwszy dodatek [chyba] do serii Gothic. Bardzo ciekawie zrobiony, nowe niekiedy ciekawe stworki, trzeba rozważniej PD rozdawać. No dużo lepsza niż G2.
0
·

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Innos96 dnia wto, 29 kwi 2008 - 15:43 napisał

A tutaj nie wiem czy się zgodzić gdyż nie grałem w jedynkę, ale wiem, że dwójka jest super, a Noc Kruka jeszcze lepsza.

Oj, kolego. Gothic 2 i 3 przy jedynce to jak ork na 50 levelowego maga

( Przy okazji mam pytanie : Czy Gothic 2 NK wymaga G2? Bo całe G2 przeszedłem, mam zamówione G2 NK tylko że po angielsku. )
0
·
NK chyba wymaga podstawówki ale nie jestem pewien ;p A wycofaj zamówienie, za 20 dychy możesz mieć G2Nk i jeszcze 2 inne gry i 2 inne gry ;p Kup sobie CD-A nr 143 Wrzesień 2007 rok ;]
0
·
Nie mogę zagrać w 1 bo mi nie działa...
0
·

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik GfiXtato dnia wto, 29 kwi 2008 - 21:49 napisał

Czy Gothic 2 NK wymaga G2?


Wymaga.
0
·
Według mnie Noc Kurka to najlepsza część sagi (nie grałem tylko w trójkę). Ten poziom trudności... On dopiero pozwalał odczuwać naszą moc, gdy już ostatkiem sił wciągnęliśmy się na wyższy poziom za większą ilość PN niż w podstawce... Te nowe potwory, nowe questy, nowe postacie... Wszystko co zostało dodane, zostało pieczołowicie dopracowane. Nawet graficznie czasem wydawało mi się, że Jarkendar wygląda lepiej niż Khorinis. A właśnie, Jarkendar...
Najlepsze co kiedykolwiek pojawiło się w Gothicu. Ten świat był bogaty w piękne krajobrazy, niepowtarzalny klimat i wszystko to, co najlepsze. TE questy dla Magów Wody, odkrywanie nowych kamieni teleportacyjnych (czy jak to się tam zwało) i cała reszta... Wszystko miało w sobie wyjątkowy czar. Skrytka jakiegoś pirata pełna pełzaczy (nie pamiętam imienia), obóz orków w Kanionie, nowe potwory, o których już wspominałem. Imopnująca kryjówka bandytów, obóz piratów, specjalne miejsca, nowe przedmioty, pasy... Mógłbym tak wymieniać bez końca!
No i ta prastara cywilizacja, najlepszy wątek w serii... Kamienne tablice, duchy, powrót Kruka, szpon Beliara... Ba! Nawet kapliczki Beliara! Wszystko było doskonałe.
I mógłbym się tak rozwodzić jeszcze dłużej, choć wszystko można określić kilkoma słowami: najlepszy, najbogatszy i najwspanialszy.

EDIT:
No i to wzbogacenie Khorinis w questy, postacie i wyjaśnienie wielu rzeczy, które były w podstawce, a nie miały powiązanego ze sobą questu, jak np. piramid przy wejściu do Portalu...
0
·

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Eternith dnia sob, 05 lip 2008 - 13:29 napisał

Według mnie Noc Kurka to najlepsza część sagi (nie grałem tylko w trójkę). Ten poziom trudności... On dopiero pozwalał odczuwać naszą moc, gdy już ostatkiem sił wciągnęliśmy się na wyższy poziom za większą ilość PN niż w podstawce... Te nowe potwory, nowe questy, nowe postacie... Wszystko co zostało dodane, zostało pieczołowicie dopracowane. Nawet graficznie czasem wydawało mi się, że Jarkendar wygląda lepiej niż Khorinis. A właśnie, Jarkendar...
Najlepsze co kiedykolwiek pojawiło się w Gothicu. Ten świat był bogaty w piękne krajobrazy, niepowtarzalny klimat i wszystko to, co najlepsze. TE questy dla Magów Wody, odkrywanie nowych kamieni teleportacyjnych (czy jak to się tam zwało) i cała reszta... Wszystko miało w sobie wyjątkowy czar. Skrytka jakiegoś pirata pełna pełzaczy (nie pamiętam imienia), obóz orków w Kanionie, nowe potwory, o których już wspominałem. Imopnująca kryjówka bandytów, obóz piratów, specjalne miejsca, nowe przedmioty, pasy... Mógłbym tak wymieniać bez końca!
No i ta prastara cywilizacja, najlepszy wątek w serii... Kamienne tablice, duchy, powrót Kruka, szpon Beliara... Ba! Nawet kapliczki Beliara! Wszystko było doskonałe.
I mógłbym się tak rozwodzić jeszcze dłużej, choć wszystko można określić kilkoma słowami: najlepszy, najbogatszy i najwspanialszy.

EDIT:
No i to wzbogacenie Khorinis w questy, postacie i wyjaśnienie wielu rzeczy, które były w podstawce, a nie miały powiązanego ze sobą questu, jak np. piramid przy wejściu do Portalu...



Zgadzam się z przedmówcą - dodam też ze podobało mi się że dodali tu Nowe Czary - nie wątpliwy plus.
Przypadło mi do Gustu to że jest tu dalsza Historia Kamieni Ogniskujących. Jednak żal jaki mi po tym dodatku został to ten że nie można zostać tam magiem wody. Co prawda Można dołączyć do Wodnego Kręgu(według mnie całkiem interesująca organizacja) ale to nie to samo. W Jarkendarze polubiłem eksplorowanie Budynków Budowniczych - no fakt Świątynia z pułapkami do gustu mi nie przypadła. Spodobała mi się też Kopalnia Złota - bardzo ciekawy element gry bo nie możemy wydobywać rudy.
0
·
Dla mnie Noc Kruka to bardzo dobry dodatek który trzyma klimat podstawki i pozwala "podpakować" postać żeby była potężniejsza przez co czuć tę moc na końcu gry i za to należy się duży +
0
·
Ja na NK troszkę się zawiodłem ale tylko dla tego, że są tu tak duże pw, si, ob no i poziom.Gdyby to usunięto było by fajowo!
Aha!Ja w g1 też nie grałem (tzn.grałem ale krótko i nawet 1roz nie przeszedłem bo wyskakiwały błędy) ale dużo można się dowiedzieć uważnie czytając dialogi itp.
0
·
Mnie w dodatku spodobało się najbardziej to, że spotykamy tu mnóstwo postaci z 1 części, fabuła ogólnie ciekawa, masa fajnych pomysłów i fajnych przedmiotów
0
·
Mnie najbardziej podoba się fakt, że wątek dodatku nie jest - tak jak zwykle to bywa - na końcu gry (najpierw przechodzimy podstawę, a następnie gramy w dodatek), tylko jest wmieszany w aktualną fabułę, przez co jest taki jednolity. Urozmaica fabułę i nie wygląda na obcy, doczepiony.

To naprawdę jest w porządku.
0
·
Jesli chodzi o mnie to nie przypadl mi jakos szczegolnie do gustu.
wiele elementow bylo naprawde ciekawych to fakt. Cala ta historia jarkendaru, te tabliczki, oboz piratow, fakt ponownego spotkania z ludzmi z koloni. To mi sie podobalo. Nie zebym sikal za tym ale bylo ciekawe

Ale duzo rzeczy mnie denerwowalo.
Na poczatku najbardziej uderzajaca byla roznica glosu, co prawda szybko przestawalo sie na to zwracac uwage w sumie nie jest to wielki problem ale ale pierwsze wrazenie nie jest najlepsze.

Nie podoba mi sie poziom gry, wiele momentow przechodzilem poprostu na farta, zwlaszcza na poczatku. Gryzlem ziemie to wczytanie sejwa i kolejna proba i tak kilka nieraz kilkanascie razy. Czesto tez liczylem na bugi (typu ze jest 4 bandytow a biegnie do mnie jeden bo 3 sie zablokowalo.

Apropo bandytow. Nie uwazacie ze pokonanie 4 czy 5 naprawde trudnych bandytow w poczatkowym etapie gry to troche przesada ?
Uzywajac miecza mozna spedzic przed kompem pol dnia i zuzywajac przy tym caly pakiet ulubionych przeklenstw (po jakis 40 min zorientowalem sie ze sie powtarzam:))

Ja ich traktowalem magia, chyba najskuteczniejsze rozwiazanie. A jak juz mowa o magi to tu wielki plus. Wiekszosc zwojow wymaga jedynie 5pkt many i to jest dobre. W podstawowym G2 bedac zwyklym wojownikiem o magii mozna bylo zapomniec. A przeciez zwoje sa dla zwyklych ludzi czyz nie ?

Podobalo mi sie ze orkowie byli trudni do pokonania. W koncu to ork no nie ? wszyscy sie ich boja.
To samo z poszukiwaczami. Kazdy Nas ostrzega i kaze sie nam trzymac od nich z daleka a w G2 niema problemu zeby ich pociachac na plasterki w NK juz tak niema i to kolejny plus.
Kolejnym plusem jest wciagajaca fabuja, po przejsciu na druga strane zupelnie zapomnialem o fabule G2 co w ewekcie po przejsciu NK i powrocenia do Khorinis odechcialo mi sie grac (G2 przeszedlem z 7 razy:D)
Ogolnie jak dla mnie NK dostaje 6pkt na 10

Zastanawia mnie jeszcze jedno...
To cale podziemne przejscie odkryte przez Saturass i spolke.
Tyle tajemniczosci i w_ogóle, poco naruszac czasoprzestrzen zeby przejsc na druga strone skoro mozna dostac sie tam woda ?
wiem ze podnosi klimat gry czulem to ale jak sie dowiedzialem o drodze morskiej to klimat "przejscia" pryskl

CO o tym myslicie ?

Ortografia się kłania. Miło by było, gdybyś zaczął używać polskich znaków.
0
·
Nk ma wiele plusów(i minusów) ale największy z nich to magowie wody i te ich odkrycia.
0
·
NK jest dobre ale jednak wolę po prostu zagrać w podstawkę,
nie wiem dlaczego ale mam wrażenie że NK psuje ten stary dobry klimat...
0
·

Cytat

Zastanawia mnie jeszcze jedno...
To cale podziemne przejscie odkryte przez Saturass i spolke.
Tyle tajemniczosci i w_ogóle, poco naruszac czasoprzestrzen zeby przejsc na druga strone skoro mozna dostac sie tam woda ?
wiem ze podnosi klimat gry czulem to ale jak sie dowiedzialem o drodze morskiej to klimat "przejscia" pryskl


Nie można. Tylko piraci znają koordynaty, a oni ci ich nie podali, więc jedyną możliwością jest przez portal Adanosa...
0
·

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik mAnIus dnia wto, 05 sie 2008 - 11:59 napisał

Nie podoba mi sie poziom gry, wiele momentow przechodzilem poprostu na farta, zwlaszcza na poczatku. Gryzlem ziemie to wczytanie sejwa i kolejna proba i tak kilka nieraz kilkanascie razy. Czesto tez liczylem na bugi (typu ze jest 4 bandytow a biegnie do mnie jeden bo 3 sie zablokowalo.

Apropo bandytow. Nie uwazacie ze pokonanie 4 czy 5 naprawde trudnych bandytow w poczatkowym etapie gry to troche przesada ?
Uzywajac miecza mozna spedzic przed kompem pol dnia i zuzywajac przy tym caly pakiet ulubionych przeklenstw (po jakis 40 min zorientowalem sie ze sie powtarzam:))
Ortografia się kłania. Miło by było, gdybyś zaczął używać polskich znaków.


Jeśli chodzi o bandytów to misje z nimi nie były trudne, wystarczył tylko pomysł i fakt, że są oni bardzo zbugowani np:
1. Bandyci z wieży Dextera, nie wchodzili na wyższy piętra jego wieży (można się tam schować)
2. Bandyci z obozu koło farmy Bengara (chyba), byli śmiesznie łatwi, jeśli wszedłeś na dach ich namiotu, innych dało się rozstrzelać ze skał, na które nie potrafią się wspiąć
3. Bandyci z wieży koło obozu piratów, sami się blokują (np. na schodach) i często sami z nich spadają i się zabijają
0
·

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Tyrael dnia śro, 06 sie 2008 - 12:24 napisał

NK jest dobre ale jednak wolę po prostu zagrać w podstawkę,
nie wiem dlaczego ale mam wrażenie że NK psuje ten stary dobry klimat...

Psuje? Moim skromnym zdaniem, NK właśnie poprawia ten klimat, dodając coś nowego - (nowe lokacje, postacie, więcej zadań, podniesiony poziom trudności, Szpon Beliara / nowe czary) - czy to mało? I co jest w tym złego?

Myślę, że NK wydłuża nam tę przyjemność grania w Gothica o kilka dobrych godzin i choćbym nie wiem jak bardzo chciał, z Twoim zdaniem się nie zgodzę.
0
·
Jak dla mnie wątek z magami wody bardzo pasuje do podstawki, choć fakt, że zmienia on trochę klimat gry, to moim zdaniem jest to poprawa na lepsze
0
·

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Khajiit dnia pon, 01 paź 2007 - 19:03 napisał

Powiem wam jedno autorzy gry nie zaóważyli jednego błędu dzięki czemu już na początku gry kiedy to dostałem pas siły miałem jej 333.Poprubujcie pokombinować z tym pszedmiotem kiedy jest w ekwipunku np zdejmować go,zdejmować i wyżucać poczym podnośić i znów zakładać.
Miłej zabawy z najcięższą blachą już na początku giercowania.




Hmmm ja znalazłem ten pas siły w wieży Xardasa, jednak ten bug który opisał Khajiit (wyżej) mi nie działa. Co powinienem zrobić??
0
·
Dać sobie z nim spokój.
0
·
Masz racje.
0
·
ej wie ktoś może czy da się kopać rude? bo w górniczej dolinie są kopalnie rudy a na ścianach jest ta ruda i jak mam kilofa to on kopie ale niema żadnych opcji takich jak przy kopaniu złota będę wdzięczny za odpowiedź
0
·
Świetny dodatek, magowie wody, nowe piękne lokacje - plaża, miejsce pobytu piratów wygląda świetnie!. 9/10 Szkoda, że nie można zostać piratem na stałe, a potem na przykład kapitanem. Byłyby wtedy 4 frakcje, do których można dołączyć.
0
·
Swietny dodatek. Jeden z niewielu minusow wedlug mnie to to ze bardzo latwo mozna zginac przez glupote swoja , np na przeleczy jak stoi poszukiwacz , przeszlem na druga strone jakos on we mnie walil kulami ognia i przez te "palisade" mnie sfajczyl i mogl sobie nad moimi zwlokami piec kielbaski xD A i kolejny , chyba najwiekszy wedlug mnie minus to menu/ekran wczytywania. KOSZMAR w porownaniu do podstawki...

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...