[GII] Kufry

Witam Chciałbym poruszyć w tym temacie kwestię kufrów. Nie uważacie przypadkiem, że w 99% w owych skrzyniach nie znajduje się nic ciekawego? Twórcy ograniczyli się głównie do strzał, bełtów, wytrychów czy złotych monet. Owszem, zdarzają się kufry z rzeczami wartościowymi, jak Bryłka Rudy, jednak jest ich mało. Ponadto kilka procent stanowią skrzynie wymagające odpowiedniego klucza Trochę to dziwne...

Czyżby umiejętność Otwierania Zamków była zbędna?
Odpowiedz
Nie, ta umiejętność zbędna nie jest. To właśnie dzięki niej możemy otworzyć ten niewielki procent skrzyń, w których jest coś wartościowego, a kufry wymagające użycia odpowiedniego klucza najczęściej zawierają przedmioty związane z fabułą. Dla tego bez sensu byłoby, gdyby twórcy gry pozostawili je otwarte lub zabezpieczone prostym zamkiem. To tak, jakby dać złodziejowi zaproszenie...
Odpowiedz
Może nie 99%, ale 94%. Na początku gry trudno uzbierać trochę grosza, więc można nauczyć się złodziejskiego fachu dla uzbierania kasy. Przyznaje że w późniejszych etapach gry na nic to nam się nie przyda.


[font="Times"]"Lecz śmierci przeznaczenia bogowie nie mogą
Odwrócić od najdroższej głowy, od nikogo
Jeśli w sen wieczny czarna pogrąży godzina."[/font]

Księga, III, w. 239-241
Homer, Odyseja
Odpowiedz
Ale skoro mamy mało pieniędzy, to skąd wziąć na wytrychy? Czasochłonne jest otwieranie kufra, zapisywanie kolejności, wczytanie i zrobienie wszystkiego bez straty wytrycha

Darnok, wymieniłbyś mi choć parę skrzyń w których jest coś ciekawego (prócz questa z Krwawymi Kielichami)?
Odpowiedz

Użytkownik aMorek dnia wto, 30 paź 2007 - 18:07 napisał

Ale skoro mamy mało pieniędzy, to skąd wziąć na wytrychy? Czasochłonne jest otwieranie kufra, zapisywanie kolejności, wczytanie i zrobienie wszystkiego bez straty wytrycha

[post="89992"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]


Wytrychy są w skrzyniach...


[font="Times"]"Lecz śmierci przeznaczenia bogowie nie mogą
Odwrócić od najdroższej głowy, od nikogo
Jeśli w sen wieczny czarna pogrąży godzina."[/font]

Księga, III, w. 239-241
Homer, Odyseja
Odpowiedz
Mam jedno: kufer z pustą runą (zadanie od Pyrokara) w grocie na północy, wszak bez niej nie zostalibyśmy magami ognia . (kufer zabezpieczony zamkiem, który otwieramy kluczem).
O, mam drugie: kufer Constantino - jest w nim cenny pierścień (bardzo przydatny na początku) Otwieramy wytrychem.

Jak coś mi się przypomni, to jeszcze podrzucę.
Odpowiedz
Żeby daleko nie szukać, orkowa zguba, bez problemu nawet i na 3 poziomie można się do niej dobrać i albo sprzedać z kupę kasy albo założyć (ja sprzedaję, śmigam na dwuraki)
Pierścień wiecznych zwycięstw (bardzo fajny, tam gdzie golemy go strzegą, obok piramid w mieszku który znajduje się w jaskini)
Cytując moją babcię: sralis mazgalis rewerendus duptus
Odpowiedz

Cytat

Mam jedno: kufer z pustą runą (zadanie od Pyrokara) w grocie na północy, wszak bez niej nie zostalibyśmy magami ognia biggrin.gif. (kufer zabezpieczony zamkiem, który otwieramy kluczem).

Właśnie - kluczem...

Cytat

Żeby daleko nie szukać, orkowa zguba, bez problemu nawet i na 3 poziomie można się do niej dobrać i albo sprzedać z kupę kasy albo założyć (ja sprzedaję, śmigam na dwuraki)

Dla tych którzy nie wiedzą gdzie to - piramida koło Magów Wody

Cytat

O, mam drugie: kufer Constantino - jest w nim cenny pierścień (bardzo przydatny na początku) Otwieramy wytrychem.

Który lepiej oddać złodziejom, bo lepiej na tym wyjdziemy

No i jeszcze jedna skrzynka w Zamku Górniczej Doliny, koło skazańców - Bryłka Rudy

I mam pytanie co do kufrów... Na statku, w kajucie kapitana (w której musimy się przespać) jest skrzynia i Bryłka Rudy. Bryłkę da się wziąć, czy jest też możliwość otworzenia kufra?
Odpowiedz
IMO otwieranie zamków to przydatna umiejętność, bo na początku gry pozwala się łatwo wzbogacić, acz jeśli jest się na zaawansowanym etapie gry, a wciąż nie ma się otwierania zamków, to chyba nie opłaca się już w nie inwestować. Dużo bardziej opłacalna jest kradzież kieszonkowa, choć aby dostać się do gildii złodziei trzeba się narobić różnych skomplikowanych misji, a włamywania Thorben uczy po daniu niewielkiego datku dla Innosa

Użytkownik aMorek dnia wto, 30 paź 2007 - 16:07 napisał

Czasochłonne (...) zapisywanie kolejności (...)

[post="89992"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]



Kłopoty z pamięcią? Ja tam nigdy nie zapisywałem kolejności. Chociaż nieźle się namęczyłem np. w G1 z drzwiami chaty Fiska w SO. Z 10 ruchów tam było
Ech, te RPGi.
Odpowiedz
A co to za problem jeśli masz kłopot mieć obok kartkę papieru i długopis? A potem to masz "wyczucie" W G1 była to jednak umiejętność bezużyteczna bo tam otwierać mogłeś od razu.
Cytując moją babcię: sralis mazgalis rewerendus duptus
Odpowiedz
Umiejętność ta zmniejszała szansę złamania wytrycha podczas niepowodzenia. Ale jeśli chciało ci się najpierw spisywać kod, a potem wczytywać grę... Na moim antyku tak częste wczytywanie to nie na moją (i nie tylko) cierpliwość...
Ech, te RPGi.
Odpowiedz
W g1 otworzyłem bodajże 20 kufrów ( w wieży w SO) jednym wytrychem. Oczywiście zapisywałem grę przed każdym kufrem, bo nie wiedziałem ile bryłek mi zostanie na koniec gry. Były w nch wartościowe rzeczy np. rogi cieniostwora, złote talerze, i inne wartościowe rzeczy. Ale to w gothicu I...


[font="Times"]"Lecz śmierci przeznaczenia bogowie nie mogą
Odwrócić od najdroższej głowy, od nikogo
Jeśli w sen wieczny czarna pogrąży godzina."[/font]

Księga, III, w. 239-241
Homer, Odyseja
Odpowiedz
G1 to całkowicie inna bajka, tam było to samo co w sequelu tylko że nie trzeba było wydawać 10PN i drobnej sumy...

Cytat

Na moim antyku tak częste wczytywanie to nie na moją (i nie tylko) cierpliwość...

Nie tylko na antyku...

Cytat

IMO otwieranie zamków to przydatna umiejętność, bo na początku gry pozwala się łatwo wzbogacić

Powiem, że dużo łatwiej jest się wzbogacić wyrobem mieczy dla Harada, czy sprzedażą skór dla Bospera Ewentualnie kradzież kieszonkowa ;]

Tak czy inaczej, nadal nie przekonaliście mnie że to przydatna umiejętność xD

No i nawiasem - można jedynie dobrze zarobić szyjąc złodziei i górne miasto
Odpowiedz
Skórowanie bardziej opłacalne? Tyle samo PN kosztuje (po 5) a w NK jest jednak tańsze od kradzieży ale w podstawce nie, poza tym proporcjonalnie jest więcej skrzynek, np ta z rubinowym ostrzem (koło magicznego łuku). G1, najlepszy sposób to obić fiska po gębie, dextera, i cavalorna i każdego kupca jakiego spotkasz. A co akt mają nowe towary.
Cytując moją babcię: sralis mazgalis rewerendus duptus
Odpowiedz

Cytat

G1, najlepszy sposób to obić fiska po gębie, dextera, i cavalorna i każdego kupca jakiego spotkasz. A co akt mają nowe towary.

Całe szczęście że zostało to poprawione w sequelu Przez to można było mieć postać napakowaną na maksa ;]

Cytat

ta z rubinowym ostrzem (koło magicznego łuku)

Gdzie to dokładnie jest? Mówisz o Ognistym Łuku, czy Magicznej Kuszy?
Odpowiedz
Mówię o magicznym łuku, tam w Jarkendzrze gdzie była kasta strażników umarłych jest złamany most, ustaw się dobrze i licz na to że pobliski golem uderzy cię tak byś przeleciał się tam a potem, plądrujesz, rubinowe ostrze, magiczny łuk, masa zębatego ziela i czarna ruda, dzięki niej przy odrobinie umiejętności "przelecisz" z powrotem, alternatywą jest przyzwanie golema i sprowokowanie go, życzę powodzenia
Cytując moją babcię: sralis mazgalis rewerendus duptus
Odpowiedz
A czy w Jarkendarze nie ma żadnych runicznych teleportów? Bo zamiast zużywać czarną rudę albo zwój na golema to można by zapłacić tylko trochę many
Ech, te RPGi.
Odpowiedz
No ja właśnie nie znalazłem, a na inne pisze za daleko, tak jak w GD, ewentualnie wyszkolić zręczność do 90 i mieć akrobatykę, choć tego nie próbowałem.
Cytując moją babcię: sralis mazgalis rewerendus duptus
Odpowiedz
Z akrobatyką to gdzieś czytałem że się faktycznie da... A co do teleportów to niestety, ale nie da się przy ich pomocy przeteleportować do innej lokacji od tej, w której się aktualnie znajduje
Ech, te RPGi.
Odpowiedz
Dzięki tej umiejętności możemy okraść złodziei w ich własnym domu a tam jak wiecie są ciekawe rzeczy

[font="Georgia"]Każdy z nas jest śniącym, lecz tylko niektórzy są lunatykami.[/font]
Głaszcze muchy, jem pająki w sygnaturze mam danonki.
Jeśli ciągle masz zły dzień to przypakuj z dyńki w cień.
Czy to Tesco czy Biedronka - mamo, mamo kup danonka.
[color="#A0522D"]Mam 0 ShoutBoxów i jestem z tego dumny!
ZORG daje, ZORG odbiera.[/color]
Oddaj cześć wodzowi i złóż pokłon ZORG'owi!
Nie cuda tworzą wiarę lecz wiara cuda.
Buffalo Soldier Dreadlock Rasta
My name is...
Vrishnak Merkulash

\"Strach przed głupotą stanowi początek mądrości.\" - Morrowind!
\"Nikt inny ale tylko my sami możemy być wolni od naszych myśli.\" - Bob Marley
\"Mam małe królestwo
gdzie myśli i uczucia są moim ludem
I ledwie potrafię
władać nim z trudem ..\" - Louisa May Alcott
Odpowiedz
← Gothic

Kufry - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...