[BGII] Klasy

Według mnie najlepszym z wojów jest mnich, chociaż walczy bez broni i pancerza to nawet gdy nie ma zbyt wysokiego poziomu to zadaje na pieści dużo obrażeń. Polecam tą klasę jak nią grałem to zadawał jednym ciosem zawsze powyżej 35 pkt obrażeń i dość rzadko pudłował. Szkoda, że nie można połączyć go z czarownikiem jako mnich/czarownik, połączenie świetnego wojownika z niezłym magikiem.
Odpowiedz
Mam pytanko... jeśli chcę zagrać Kensai/Mag to najpierw tworze Kensai, a następnie po wyjsciu z klatki klikam "wieloklasowosc" i tam daje MAG. Wtedy mam Kensai 7 lvl, Mag 1 lvl. Postac nieaktywna. Wszystko wporzadku czy cos zle zrobilem? a i jakie bronie proponujecie, 2x dlugi miecz czy 2x katana. prosze wziasc pod uwage, ze ciesze sie klimatem BG bez zadnych modów, wiec katan nie ma zbyt duzo =] Pzd.
Odpowiedz
Nie można chyba łączyć podklas, musiałbyś wybrać wojownik\mag. A jeśli chodzi o bronie to wybierz 2x miecze (o ile będziesz mógł ich używać na raz) bo w późniejszej części gry są dwa na prawdę świetne. Ale już od początku możesz sobie zakupić Ostrze Róż i zdobyć w bramach miasta (gospoda, ukryte wejście) świetny mieczyk Ostrze gwiazd (czy jakoś tak) tylko musisz licza pokonać (ale to nie jest problem).
Odpowiedz
Sprawdziłem, faktycznie nie da się, tzn no moge uzywac sztylet ~~ hyh ownersko =] woj/mag odpada... hmm to inaczej teraz... moze zrobie paladyna[lowce zdechalkow] tyle, ze mimo charakteru bedzie... zly... tzn chodzi mi o druzyne co o tym myslicie? Bedzie to mialo jakis wplyw na gre? =]
Odpowiedz
Jesteś pewien że da się zrobić paladyna\łowce, to trochę dziwaczne połączenie i raczej niespotykane. A jeśli już robisz paladyna to lepiej drużynę robić dobrą.
Odpowiedz
A gdzie mowiłem, ze to pal/lowca xd chodzilo mi o paladyna-lowce nieumarlych czy jak to tam =] a z tą dobrą druzyną to, juz mam dość Minsca czy Aerie... nie raz przechodzilem bg2 mając ich w teamie, teraz chcialem czegos innego ~~
Odpowiedz
Ogólnie nie lubię wielo- i dwuklasowców, ale najlepszym wg mnie jest wojownik/kapłan.

Odpowiedz
Zależy, z tego co słyszałem to najlepszy jest woj\mag\złodziej bo można nim samym całą grę przejść.
Odpowiedz
No, trzeba być bardzo doświadczonym graczem i nie polecam tak przechodzić gry za pierwszym.
Odpowiedz
To morze ja sie wypowiem.
Mnich- Jako typ do walki wręcz. W ToB normalnie wymiata. Melka, Drakonicus, Sendi i Abazigal nie sprawiali mi problemu ŻADNEGO
Do bani są dwu klasowcy (z wyjątkiem Anomena, podoba mi sie ten ANOMENek tylko zbyt prawy)Na początku grałem half-elfem
Wojownik-Złodziej do bani!!! Cienias do kwadratu. jakiś nędzny wilkołak go załatwiał.
Zróbcie se Breserkera albo dzikiego maga. I kropka .
Odpowiedz
Mnich jest dobry dla wybitnie nie umiejących grać. Nie potrzeba przedmiotów, tylko się idzie i zabija. Ale animacja walki świetna.
Zgodzę się z Tobą, że z dwuklasowców Anomen się sprawdził, Jaheira to już nie to. Ale pominąłeś Aerie. Postać naprawdę świetna.

Odpowiedz
Postać na prawdę badziewna, wolałbym zamiast niej zabrać na wyprawę worek ziemniaków. Przynajmniej byłby z nich jakiś pożytek.
Odpowiedz
Nie zgodzę się mnich jest postacią bardzo ciekawą i efektowną (szczególnie kopniaki z wyskoku).

Odpowiedz
Mi chodziło o Aerie. Mnich rzeczywiście jest dobry, sam nim teraz gram.
Odpowiedz
Aerie jest jednym z lepszych NPC, ponieważ łączy w sobie najpotężniejsze czary maga i kapłana, a poza tym można z nią romansować.

Odpowiedz
Jakie najpotężniejsze czary? Te z 9 poziomu może używać pewnie dopiero w połowie ToB, a to już jest duży minus. Dla mnie ona pozostanie słabym kapłanem i słabym magiem.
Odpowiedz
W pełni się zgadzam, że Aerie jest bardzo ciekawą postacią. I pominę już fakt samego romansu, rozmów i ogólnej kwestii fabularnej, trywialnie rzecz ujmując 'klimatycznej'. Postać jest bardzo wyrazista i niepowtarzalna (w BG). A żeby poznać w pełni jej siłę, trzeba umieć nią dobrze pokierować. Oczywiście Aerie nigdy nie będzie pierwszoplanowym killerem (o zgrozo), ale jako postać pomocnicza jest niezastąpiona. Szybko awansuje w klasie czarodzieja, co pozwala pozyskać kilka niezastąpionych wręcz czarów maga (minusem jest tylko to, że niezbyt dużo ich może zapamiętać) zaś jeśli chodzi o zaklęcia kapłańskie, to przewyższa ona tu z pewnością Jaherię. Jeśli zadba się o odpowiednią ochronę dla tej słodkiej elfki (niskie HP), to bardzo często stanowić ona będzie o losach większości potyczek.

I nadejdzie wkrótce ten dzień...

RTS
Odpowiedz
Może i charakter ma ciekawy, ale jak dla mnie to jest zbyt wkurzająca. Najgorzej jak zacznie coś gadać w najmniej odpowiednim momencie (wydaje mi się że to właśnie jej się to najczęściej przydarza). Zamiast niej najlepiej wziąć Jana, nie dość że jest jeszcze ciekawszy a jego rozmowy są zabawne, to jest na dodatek dobrym złodziejem i nie gorszym magiem od Aerie.
Odpowiedz

Cytat

Jeśli zadba się o odpowiednią ochronę dla tej słodkiej elfki (niskie HP), to bardzo często stanowić ona będzie o losach większości potyczek.

Gdzieś jest pas (nie pamiętam gdzie), który zwiększa kondycję osoby, która go nosi do 18. Aerie ma 9, więc trochę HP skoczy. Do tego karwasze ochrony, dobra tarcza (jak nie ma wymaganej siły, to wystarczy założyć jej Pas Wzgórzowego Olbrzyma*).

*PWO można używać zamiennie z pasem, który zwiększa kondycję. Specjalna "zdolność" pasa nie jest stała - to znaczy, że trzeba ją aktywować. Działa przez 8 godzin, więc dość długo. Nawet kiedy zdejmiemy pas, efekt wciąż jest. Wtedy zakładamy PWO i jedziemy...
Kneel before my sword, worm! Now, you shall die...
Odpowiedz
← Baldur's Gate

Klasy - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...