Klimat w Orodlin

Jak już pisałam w innym temacie o Orodlin: klimatyczne dno... Ohydny bałagan, jak ktoś chce to może być chomikiem... Anarchia kompletna. A jak kolega broniący Orodlin na początku tego tematu twierdzi, że jakiekolwiek kodeksy są złe, bo ograniczają, to niech pomyśli co by się w Polsce działo, gdyby nie było konstytucji, kodeksu karnego, kodeksu pracy, kodeksu drogowego....... Nie zawsze prawo jest złe. A w przypadku selekcji tego, co dodaje, a co ujmuje klimatu, prawo bardzo wiele ułatwia i pozytywnie zmienia.
[size=14]Możesz mnie wkręcić![/size]

[ciach*]- zwrócono mi uwagę o naruszanie korespondencji, schylam pokornie głowę zatem i przepraszam.
Każda kobieta ma jakiś sekret, każda jest zła



Ale nie każda ma odwagę się przyznać.
E, wyluzujcie. Nikt nikogo żegnać nie musi - Ulala, Majerek i Ty Irian - luz. ;p

A co do pytanie eyescreama:

Cytat

Czy to samo się tyczy avatarów?


Owszem. Legislator odpowiada za `klimatyczność` zarówno imion, profili jak i avatarów.
- Tak, tak. Ja za każdym razem mówię co innego. - Aha. I?

- I nic. Uważam to za cnotę. (...) Dziennikarka pyta mnie, czemu ciągle zmieniam zdanie, a ja jej odpowiadam: "Żeby się uwiarygodnić". - "Uwiarygodnić"?

- Oczywiście. Bo zawsze mówię to, co w danej chwili czuję. Nie kalkuluję, nie kombinuję. Uwiarygodniam się przez to, że sobie zaprzeczam. - Przewrotne.

- Tak. I jutro temu zaprzeczę.
Ależ ja jestem jak najdalsza od pożegnań. Ale myślałam, że pogaworzę sobie z osobą mądrą i na poziomie, która sami wiecie...wysłucha, która porozmawia, powie swoje za i przeciw, wysłucha nas, a nie tupnie nóżką i trzaśnie drzwiami.
Każda kobieta ma jakiś sekret, każda jest zła



Ale nie każda ma odwagę się przyznać.

Cytat

Hipekhopku - jasne, że można znaleźć wśród 9 graczy jednego z nieklimatycznym imieniem. Ale u Was można znaleźć ich 95 spośród 100, a to diametralna różnica.


Zastanawiam się jak skomentować tego typu wypowiedzi i mam z tym kłopot. Nie chciałbym posądzić autora tego zdania o świadome pisanie nieprawdy. Chyba jedynie o bezmyślność. Bo przecież trzeba albo złej woli albo skrajnego braku wyobraźni żeby wypisywać takie niestworzone rzeczy. Dobrze Hipek napisał. Znajdź mi proszę na Orodlinie jakąkolwiek setkę graczy od dowolnego numeru id do id+100 gdzie będzie 95 imion "nieklimatycznych". Łatwo jest szastać wyjętymi z palca liczbami. Co ciekawe pisze to osoba reprezentująca redakcje portalu...

Zauważyłem, że wciąż dyskusja krąży wokół imion i jakie one powinny być, ewentualnie ktoś wzniesie się na wyżyny i poda argument "nieklimatycznych" avatarów. Innych argumentów i tematów w dyskusji nie widać - pomijam te, które były pisane celowo złośliwie.
Najczęściej używa sie słowa wytrych "nieklimatyczny", a tabloidyzacja ocen przypomina wręcz pierwsze strony jakiegoś brukowca. Słowa w stylu "Chaos chaos chaos" bez jakiegokolwiek uzasadnienia nic nie znaczą poza wyrażaniem emocji.

Ktoś tutaj napisał, że gracze Orodlinu się bronią. Może i tak... a może po prostu łudzą się, że można w sposób rzetelny dyskutować. Ja bynajmniej nie zamierzam tłumaczyć się z tego jaki Orodlin jest - co najwyżej z chęcią wyjaśnię zasady i realia panujące w grze i odpowiem na pytania a nie docinki i złośliwości.
Ktoś także napisał, że to forum dyskusyjne i jest to doskonałe miejsce do rozmowy. I podpiszę się pod tymi słowami wszystkim czym się tylko da. Ale prowadźmy dyskusje a nie ujadanie. Chcemy dyskutować o klimacie, to porozmawiajmy o składowych owego klimatu (juz kilka z nich wymieniono: imiona graczy, avatary, profile). Zastanówmy się co jeszcze wpływa na szczególną atmosferę w grze - czy tworzą ją sami gracze, czy może ciekawa fabuła prowadzona przez twórców gry, czy może niesamowite sesje, czy może spójność realiów świata, czy niepowtarzalne teksty, czy liczne questy jakie można natrafić, czy coś jeszcze innego. Wymieńmy się swoimi doświadczeniami, pomysłami, być może uda się z tej dyskusji wyciągnąc wnioski uwzbogacające obie strony - żeby jej owocem były nie tylko puste słowa czy agresja ale coś pozytywnego. Dlaczego nie można spróbowac np. zrobić wspólnej wyprawy albo rozpocząć inicjatywę łączenia się gier we wspólne realia - np. sąsiadujące ze sobą królestwa, zawiązać dyplomatyczne stosunki , wpleść je do realiów współpracujących gier. Dlaczego nie można nawzajem się motywować do tego, żeby grało się przyjemniej i ciekawiej? Zamiast kłócić się o coś ciś jest niemierzalne i subiektywne można zbudować coś pozytywnego dla dobra samych graczy. Dlaczego admini gier nie mogą współpracować i pracować nad wspólnymi projektami łączącymi gry a nie je dzielącymi - a płaszczyzn współpracy jest mnóstwo?

Ta dyskusja przypomina mi nieco sytuację, która miała rok temu, kiedy Vallheru łączyło się z Wastelandem. Też wtedy wybuchła prawie święta wojna - co ciekawe podłoże merytoryczne sporu było dokładnie takie same jak to dzisiaj - nicki avatary, klimat w karczmie... itd To uświadomiło mi jedno - jak głębokie są podziały pomiędzy społecznościami gier. Skończyło się jak zwykle jedną wielką pyskówką. Oczywiste jest to, że nikt nie przekona się do czyiś racji jeśli czyta posta z intencją że zaraz wygarnie komuś nieścisłość albo obrazę. To chyba nie tędy droga. Nie ma co się obrażać i strzelać focha jak to robi Irian i nie ma co robić z wątku zbiorowego rykowiska. Temat i tak spełnił swoją rolę - zwrócił uwagę na grę (dzienne statystyki googla mowią same za siebie) z czego jestem rad.

Wracając do tematu:
Orodlin wybrało zdecydowanie bardziej swobodne podejście do tzw. klimatu. Między innymi dlatego, że jest to praktyczniejsze z punktu widzenia zarządzania grą jak i sprzyja dużej rotacji graczy - co ma duże znaczenie jeśli chodzi o rozwój gry . Wiele koncepcji rozwoju gry - a także i jej fabuły już miałem okazję napisać, szkoda, że nikt się do tego nie odniósł.
Z owej dyskusji chciałbym jednak coś niecoś wynieść - gołym okiem widać, że jest grupa graczy (czy spora to trudno o tym mówić, bo i specyfika forum jak i mała próba statystyczna), która podchodzi bardzo seria do tzw "klimatu" gry.

Teraz odpowiem na ostatni post:

Cytat

A jak kolega broniący Orodlin na początku tego tematu twierdzi, że jakiekolwiek kodeksy są złe, bo ograniczają, to niech pomyśli co by się w Polsce działo, gdyby nie było konstytucji, kodeksu karnego, kodeksu pracy, kodeksu drogowego....... Nie zawsze prawo jest złe. A w przypadku selekcji tego, co dodaje, a co ujmuje klimatu, prawo bardzo wiele ułatwia i pozytywnie zmieni


Nie chodzi o wszystkie przepisy - przecież Orodlin ma swo Kodeks Prawny. Rzecz sie tyczy jedynie nadzorowania avatarów czy imion.


I na koniec:

to może pokusimy się o... może na początek: definicję klimatycznego imienia ? Jakie musi spełniać kryteria - tutaj każdy wypisze swój pogląd na ten temat. Konkrety zawsze zbliżają ludzi
Dellas, nie jest to dla mnie aż tak ważna sprawa, by się męczyć i czytać te Twoje eseje. Wybacz. ;p

Odpowiem może po prostu na ostatnie pytanie. Dla mnie imię klimatyczne to takie, które... brzmi klimatycznie! Cóż za odkrycie. Zaraz mi powiecie, że gejfrut brzmi klimatycznie - otóż nie. Nie zgadzacie się ze mną? Nic na to nie poradzę. ;p

Istnieją jakieś kanony fantasy i czy tego chcemy czy nie, to Al Bundy (tak, przyczepiłem się) i jemu podobni do nich nie należą. Jednak ktoś tu napisał ciekawą rzecz. Że szeroko pojęty klimat waszej gry oscyluje sobie wokół absurdu rodem z Pratchetta. No i spoko, skoro tak stawiacie sprawę to możecie sobie mieć i kufry i krzesła i inne tołtojstwa, ale nie mogliście napisać tego od razu? Zamiast zasłaniać się jakimiś przydługimi postami? I jeśli rzeczywiście chcecie oscylować wokół absurdu, to zróbcie też absurdalne elementy mechaniczne. Chociażby miasta. Jakoś tam absurdu nie widzę. Zróbcie czekoladowa rzekę i piernikowy gmach sądu. Niech sobie Władcą będzie i marchewka, czemu nie?

Jak dla mnie po prostu nie jesteście jeszcze na etapie, w którym moglibyście toczyć taką dyskusję.
- Tak, tak. Ja za każdym razem mówię co innego. - Aha. I?

- I nic. Uważam to za cnotę. (...) Dziennikarka pyta mnie, czemu ciągle zmieniam zdanie, a ja jej odpowiadam: "Żeby się uwiarygodnić". - "Uwiarygodnić"?

- Oczywiście. Bo zawsze mówię to, co w danej chwili czuję. Nie kalkuluję, nie kombinuję. Uwiarygodniam się przez to, że sobie zaprzeczam. - Przewrotne.

- Tak. I jutro temu zaprzeczę.
Powiedz mi Dellasie co z Twoimi słowami o tym, że dla przykładu wszyscy wasi władycy mają klimatyczne nicki...?
Bo zaraz jak o tym napisałeś włączył się książę hiphopek.
Dobra, no to ja porzucę sprawę imion. Zadam kilka pytań bo można poruszyć jeszcze wieeele tematów. Nie żebym kończył dyskusję o imionach i avatarach. Mnie nie przekonaliście do swojego podejscia :

1. Dlaczego kiedy wszedłem na karczmę na kanał klimatyczny było tam pytanie o wydobycie surowców w kopalni (co prawda ktoś silił się aby było klimatyczne, ale średnio my wyszło)

2. Dlaczego miesza się mechanikę z fabułą? Dlaczego statystyki odpowiadają za zdolności do walki również w fabule?

3. Dlaczego stawianie komentarzy do wieści kosztuje mechaniczne pieniądze? Jaki w tym sens?

4. Jeśli to gracze odpowiadają za kreowanie klimatu, to gdzie macie opisane klamry owego klimatu? Gdzie zaczyna się punkt w którym uznalibyście coś za tak durne i nieśmieszne, że byście gracza poprosili o zmianę swojego podejścia (Bo przykładowo on się dobrze bawi a reszta z jego głupot graczy już nie).

5. Czy jest ktoś odpowiedzialny za prowadzenie sesji? jakie są jego kompetencje?
Ad. 2 Mogę ci odpowiedzieć na przykładzie Bruineny. Tam mechanika jest splątana z fabułą i powiem, że nawet dobrze to wygląda. Nie jest w tym momencie najważniejsza tylko fabuła. A klikanie nabiera sensu, ale gdy jest przeplecone z grą fabularną.
i
Ad 5. U nich chyba każdy kto ma kółeczko, od karczmarza począwszy, który ma Romantyczne imię i Elijaha Wooda w avatarze, skończywszy na władzy. Nie widziałam MG żadnych.

Ja nie powiem, gra mogłaby być dobra, kurcze tyle ma ludzi, gdyby usiąść porządnie nad zasadami, gdyby poukładać tą grę tak jak trzeba, to wtedy to byłby wymiatacz....a tak...
Każda kobieta ma jakiś sekret, każda jest zła



Ale nie każda ma odwagę się przyznać.

Cytat

Dellas, nie jest to dla mnie aż tak ważna sprawa, by się męczyć i czytać te Twoje eseje. Wybacz. ;p


wystarczy ze odniesiesz sie do jednego akapitu:

Cytat

Zastanawiam się jak skomentować tego typu wypowiedzi i mam z tym kłopot. Nie chciałbym posądzić autora tego zdania o świadome pisanie nieprawdy. Chyba jedynie o bezmyślność. Bo przecież trzeba albo złej woli albo skrajnego braku wyobraźni żeby wypisywać takie niestworzone rzeczy. Dobrze Hipek napisał. Znajdź mi proszę na Orodlinie jakąkolwiek setkę graczy od dowolnego numeru id do id+100 gdzie będzie 95 imion "nieklimatycznych". Łatwo jest szastać wyjętymi z palca liczbami. Co ciekawe pisze to osoba reprezentująca redakcje portalu...


bo zgrabnie omijasz ten ten temat - juz 3 raz.

Cytat

Odpowiem może po prostu na ostatnie pytanie. Dla mnie imię klimatyczne to takie, które... brzmi klimatycznie! Cóż za odkrycie. Zaraz mi powiecie, że gejfrut brzmi klimatycznie - otóż nie. Nie zgadzacie się ze mną? Nic na to nie poradzę. ;p


To tak jakby napisać, żę bławat jest koloru niebieskiego, bo... jest niebieski...

Cytat

Jak dla mnie po prostu nie jesteście jeszcze na etapie, w którym moglibyście toczyć taką dyskusję.


Szkoda.

Cytat

Powiedz mi Dellasie co z Twoimi słowami o tym, że dla przykładu wszyscy wasi władycy mają klimatyczne nicki...?
Bo zaraz jak o tym napisałeś włączył się książę hiphopek.


Na Orodlinie jest tylko dwóch władców. Solostran i Storm (czasem nazywany Burzem). Nikt więcej. Oboje mają ten sam nikt od kiedy pamiętam czyli ponad 3 lata (jeszcze z czasów Vallheru).
Owszem podczas ery testowej wszyscy techniczni mieli także rangę władcy (niekoniecznie musieli się nią chwalić na liście mieszkańców), ale to tylko z czystych praktycznych pobudek - aby szybciej reagować na łatanie błędów.
Hipekhop to książe.

A oto spis imion wszystkich osób pełniących funkcję w Krainie:

# Storm
# Solostran
# Gwyn
# Alwniver
# Eldurvin
# Dellas Tallamar
# Aranwe
# Eyescream
# Klaus Korner
# Galthran
# Slavus Tallamar
# Ere
Pescyn Paskuda
# Wdowa Fraa
# Nemussia Ae
# Steph Romantic
# Lubek
# Uglisia
# Pescyn Paskuda
# Tess
Sleszomir
# Viktor Maszkara
# Sleszomir
# Leszu
# Musta
# Venasque
# Esymo Isiya
# Hipekhop
Naczelny
# Huron Dijkstra
# Nalfein
Dellas Tallamar

Które z nich są według was złe i dlaczego ?
Naprawdę sądzisz, że chce mi się ci tłumaczyć tak proste sprawy? Jeśli sam tego nie widzisz, to już nie moja wina. ;p Tak odpowiadając w Twoim stylu.

Cytat

Zastanawiam się jak skomentować tego typu wypowiedzi i mam z tym kłopot. Nie chciałbym posądzić autora tego zdania o świadome pisanie nieprawdy. Chyba jedynie o bezmyślność. Bo przecież trzeba albo złej woli albo skrajnego braku wyobraźni żeby wypisywać takie niestworzone rzeczy. Dobrze Hipek napisał. Znajdź mi proszę na Orodlinie jakąkolwiek setkę graczy od dowolnego numeru id do id+100 gdzie będzie 95 imion "nieklimatycznych". Łatwo jest szastać wyjętymi z palca liczbami. Co ciekawe pisze to osoba reprezentująca redakcje portalu...


Widzę, że Cię mocno to zabolało. Przepraszam w takim razie, jest ich jedynie 20 na 100. Mój błąd. A to jaką funkcję tu sprawuję nie ma nic do rzeczy.
- Tak, tak. Ja za każdym razem mówię co innego. - Aha. I?

- I nic. Uważam to za cnotę. (...) Dziennikarka pyta mnie, czemu ciągle zmieniam zdanie, a ja jej odpowiadam: "Żeby się uwiarygodnić". - "Uwiarygodnić"?

- Oczywiście. Bo zawsze mówię to, co w danej chwili czuję. Nie kalkuluję, nie kombinuję. Uwiarygodniam się przez to, że sobie zaprzeczam. - Przewrotne.

- Tak. I jutro temu zaprzeczę.
Witam

Trochę nie z własnej inicjatywy się tu znalazłem, ale sprawa wyjaśniona... Ale skoro już jestem to i ja podyskutuje:)

Od końca... Klimatyczne imiona... Nie wiem kto wymyślił słowo "klimatyczny" w takim sensie jakim tu używacie, ale powinno się go za to powiesić. Co to są niby te klimatyczne imiona. Matthias - piszesz że grejfrut jest nieklimatyczne... Dla mnie jest tak samo klimatyczne jak Matthias czy Storm... Grejfrut jest błędną pisownią owocu, Matthias to nic innego jak Mateusz w innym języku. Czy Mateusz jest waszym zdaniem klimatyczny? (bo pewnie inne języki są bardziej klima niż polski co )? A Storm? Większość pewnie wie co oznacza to słowo, ale tak sobie kiedyś ubzdurałem (gdy o Oro, Vallheru i innych takich grach nie śpiewały nawet ptaszki) i tak zostanie.

Dlatego też zdecydowaliśmy się na ingerencję w imiona jedynie w skrajnych przypadkach. Mamy takie prawo i taką podjeliśmy decyzje. Ma to swoje plusy i minusy.

Kodeks - podobna sprawa. Piszecie, że bez prawa byłby chaos. Owszem - prawda. Ale na Oro przecież jest kodeks:) Mamy mówić jakie mają być imiona? Nawet prawo polskie nie ma takich zapisków. Jak urodzi się wam dzidziuś to możecie mu dać na imię jak tylko chcecie. Aktualnie mam pracę w której pojawia się wiele nietypowych imion... Nadzieja, Palladyna (nie Balladyna - druk był wyraźny ) i inne takie... I czy ktoś z tego robi tragedię?

Pojawiły się również zastrzeżenie na temat tego, że jest anarchia i przez to nie ma klimatu... a czy anarchia nie może nim być? Przecież to co nazywacie klimatem to nic innego jak cała otoczka fabularna. I tu naprawdę można być różnorodnym... Ostatnio modne jest zakładanie klapek na oczy, ograniczanie swojej wyobraźni jedynie do tego co pokazała nam literatura, gry... Każdy tworzy to co lubi.
O Musta, brawo trafiła z Cyrodiil i bycia tam kiepską niemal nieistniejącą karczmarką na jakąś inną grę gdzie ma inne kółeczko Ojej... DObra, bo już ironizuję, a nie wypada Dellas, jak na mnie unosisz się zbyt wielką dumą i honorem nad czymś co raczkuje i przypomina bombe atomową. Dajcie mi możliwość wytypowania do końca tygodnia z całej tej gry czyli z ponad tysiąca graczy profile nieprawidłowe z wyróżnieniem imion, nazwisk, profilów, awatarów- oczywiście oficjalnie. Żeby Storm o tym wiedział, aby on się zgodził. Chętnie pokażę prawdę, przed którą uciekacie
Każda kobieta ma jakiś sekret, każda jest zła



Ale nie każda ma odwagę się przyznać.
No tu trafiłeś w sedno, Mateusz nie jest wcale klimatycznym imieniem. Storm również by u nas nie przeszło. Ale zarówno Storm jak i Matthias są dla mnie mniej `rażące` niż to trzecie.
- Tak, tak. Ja za każdym razem mówię co innego. - Aha. I?

- I nic. Uważam to za cnotę. (...) Dziennikarka pyta mnie, czemu ciągle zmieniam zdanie, a ja jej odpowiadam: "Żeby się uwiarygodnić". - "Uwiarygodnić"?

- Oczywiście. Bo zawsze mówię to, co w danej chwili czuję. Nie kalkuluję, nie kombinuję. Uwiarygodniam się przez to, że sobie zaprzeczam. - Przewrotne.

- Tak. I jutro temu zaprzeczę.

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Salamari dnia śro, 26 lis 2008 - 18:33 napisał

Dajcie mi możliwość wytypowania do końca tygodnia z całej tej gry czyli z ponad tysiąca graczy profile nieprawidłowe z wyróżnieniem imion, nazwisk, profilów, awatarów- oczywiście oficjalnie. Żeby Storm o tym wiedział, aby on się zgodził. Chętnie pokażę prawdę, przed którą uciekacie


Tylko po co? Na Orodlinie nie ma przymusu posiadania jakiegokolwiek profilu:) Wypiszesz co Ci się nie podoba... Kwestia Twojego gustu. Chyba każdy potrafi wskazać to co mu się nie podoba, prawda? Gorzej z argumentacją.

Może inaczej... Niech ktoś spróbuje stworzyć regułkę klimatycznego imienia... Jeśli będzie dobre to bardzo chętnie skorzystamy z rady. Pokażcie jak to powinno wyglądać, skoro aż tak zapalczywie tego bronicie. Bo przez kilka lat widziałem dziesiątki takich prób, pomysłów... Niektóre były nieudolne, niektóre ciekawe... Ale żaden z nich nie okazał się na tyle dobry aby mógł zostać przyjęty jako przepis prawny. Podkreślam, że dobry przepis musi być jasny, czytelny, jednoznaczny i zwięzły. Spróbuje ktoś?

EDIT: Matthias... W prawie nie ma mniej lub bardziej... Coś jest zgodne z przepisami albo nie.
Jak da mnie to jest jasne i przejrzyste:

Cytat

VI. Ustawa o Imionach

Art.1. Każdy obywatel zobowiązany jest do posiadania imienia.

Art.2. Imiona spełniać muszą wymogi uchwalone w Ustawie o Języku.

Art.3. Jeśli imię gracza jest wieloczłonowe, to każdy człon imienia powinien zaczynać się od wielkiej litery.

Art.4. Poszczególne człony imienia mogą być oddzielane jedynie spacją, apostrofem bądź myślnikiem.

Art.5. Imiona muszą pasować do klimatu fantasy.

Art.6. Imię musi pasować do płci postaci prowadzonej przez gracza.

Art.7. Imiona nie mogą:

§1. Rażąco odbiegać od realiów świata fantasy..
§2. Stanowić imion uznawanych powszechnie za popularne w twórczości fantasy, jak i poza nią..

Art.8. O tym czy imię jest zgodne z klimatem decydują Legislatorzy.

Art.9. Postanowienia Artykułu 7 Ustawy o Imionach dotyczą również członów, które po usunięciu wszelkiego rodzaju dozwolonych przerywników znakowych (spacja, apostrof oraz myślnik), łamać będą paragrafy artykułu.

Art.10. Jako imię postaci rozumiane są wszystkie poszczególne słowa w nim zawarte (nazwisko, przydomek, etc.).
- Tak, tak. Ja za każdym razem mówię co innego. - Aha. I?

- I nic. Uważam to za cnotę. (...) Dziennikarka pyta mnie, czemu ciągle zmieniam zdanie, a ja jej odpowiadam: "Żeby się uwiarygodnić". - "Uwiarygodnić"?

- Oczywiście. Bo zawsze mówię to, co w danej chwili czuję. Nie kalkuluję, nie kombinuję. Uwiarygodniam się przez to, że sobie zaprzeczam. - Przewrotne.

- Tak. I jutro temu zaprzeczę.
Widzisz... Gromowładny... już pisałem o tym ale jakoś wszyscy pomijacie moje posty.
Pomijacie posty wszystkich którzy trafiają w sedno.

Cytat

Tylko po co? Na Orodlinie nie ma przymusu posiadania jakiegokolwiek profilu:) Wypiszesz co Ci się nie podoba... Kwestia Twojego gustu. Chyba każdy potrafi wskazać to co mu się nie podoba, prawda? Gorzej z argumentacją.

Wiesz czemu pojawiła się propozycja zrobienia listy?

Cytat

Hipekhopku - jasne, że można znaleźć wśród 9 graczy jednego z nieklimatycznym imieniem. Ale u Was można znaleźć ich 95 spośród 100, a to diametralna różnica.


Po to aby wskazać jak dużo jest u was osób które nie odpowiadają realiom fantasy.

Cytat

1. Dlaczego kiedy wszedłem na karczmę na kanał klimatyczny było tam pytanie o wydobycie surowców w kopalni (co prawda ktoś silił się aby było klimatyczne, ale średnio my wyszło)


Musisz się zapytać tej osoby - byc moze byla to nowy gracz ktory nie znal przepisów, a w tym momencie nie moglo nie byc tak karczmarza. NIe wiem. Ale jest to zlamanie ragulaminu pisania w karczmie fabularnej.

Cytat

2. Dlaczego miesza się mechanikę z fabułą? Dlaczego statystyki odpowiadają za zdolności do walki również w fabule?

Dlatego, że nie ma na Orodlnie rozdzialu pomiedzy tym co mechaniczne a tym co fabularne. Doszlismy wspolnie po wielu ogolnoorodlinskich debatach ze mechaniczna karta postaci ma odzwierciedlac fabularne mozliwosci postaci - jak ktos gra elfem nie moze byc krasnoludem, jesli ktos laduje cale swoje sily w gornictwo to nie moze udawac superduper maga. Wiem, że jest conajmniej jedna vallherynka, ktora zgrabnie oddzielila postac mechaniczna od fabularnej. Osobiscie uwazam to za bardzo oryginalny pomysl, choc mi się nie podoba.

Cytat

3. Dlaczego stawianie komentarzy do wieści kosztuje mechaniczne pieniądze? Jaki w tym sens?


Eee??? NIe wiem skad czerpiesz takie informacje, ale to nieprawda. Chyba pomylono umieszczanie ogloszen w miescie z pisaniem komentarzy

Cytat

4. Jeśli to gracze odpowiadają za kreowanie klimatu, to gdzie macie opisane klamry owego klimatu? Gdzie zaczyna się punkt w którym uznalibyście coś za tak durne i nieśmieszne, że byście gracza poprosili o zmianę swojego podejścia (Bo przykładowo on się dobrze bawi a reszta z jego głupot graczy już nie).


Na Orodlnie jest wypracowanych kilka sposobow. Przede wszystkim przepisy prawne ktore znajduja sie w Gmachu sądu. Kolejna rzecz to fora i komentarza są sledzone przez ksieciów, którzy reagują na oznaki łamania prawa. Duzą role w dbaniu o zasady dobrej gry, odgrywaja karczmarze ktorzy strzegą regulaminy karczmy - i z tego co wiem często rozdaja bany na karczme fabularna za lamanie regulaminu.
Swtorzyliśmy także Fabularny FAQ, w którym staramy się spisywać podstawowe zasady fabularnej etykiety.

Cytat

5. Czy jest ktoś odpowiedzialny za prowadzenie sesji? jakie są jego kompetencje?


Do niedawna na Orodlnie byly dwa miejsca na prowadzenie sesji forum wew. i zewn. Na tym pierwszym trudno bylo panowac nad sesja, bo forum wew nie posiadalo fukcji nadawania praw moderatora. W obecnej erze prowadzi sie sesje na forum zewn. A przeprowadzać je może kazdy gracz, ktory dostanie zgode od wladców (co najczesciej jest formalnoscia) - dostaje wtedy prawa moderatorskie do zarzadzania watkiem i przeprowadza sesje.


Cytat

Widzę, że Cię mocno to zabolało. Przepraszam w takim razie, jest ich jedynie 20 na 100. Mój błąd. A to jaką funkcję tu sprawuję nie ma nic do rzeczy.


Nie zabolalo - tylko niecierpie jak ktos pisze nieprawdę - to taka rzadka cecha?
Imię klimatyczne- pokieruję się Konstytucją Bruineny, którą wręcz kocham za to:

a) imię postaci - nie może: być nazwą własną (np. piłka), zawierać znaków specjalnych, być nieadekwatne do płci postaci, być powieleniem imienia bohatera twórczości fantasy;
A najlepiej już zarzucę całą rundką o profilach:


III. Profile Graczy

1. W profilach graczy obowiązuje język polski, który uznaje się za podstawowy. Używać można także języków sztucznych, adekwatnych do realiów świata gry (np. wykreowanych przez Tolkiena, jak Sindarin czy Czarna Mowa) a także języka łacińskiego.
2. Zabrania się zamieszczania treści niedozwolonych dla młodych graczy, nieetycznych, przeczących netykiecie oraz noszących znamiona dyskryminacji.
3. Każdy gracz zobowiązany jest do posiadania klimatycznego profilu, który powinien zawierać:
a) imię postaci - nie może: być nazwą własną (np. piłka), zawierać znaków specjalnych, być nieadekwatne do płci postaci, być powieleniem imienia bohatera twórczości fantasy;
b) imię rodzica postaci - musi być zapisane w dopełniaczu, ponadto musi spełniać warunki, o których mowa w 3a;
c) awatar postaci - musi być: adekwatny do płci postaci, rasy i profesji; w żaden sposób nie związany z mangą/anime. Awatar nie może być zdjęciem ani powieleniem wizerunku bohatera twórczości fantasy;
d) historię postaci kartę postaci bądź inną formę literacką, dostarczającą najważniejszych informacji na temat danego bohatera.
4. Profil nie może być zbiorem bezsensownych znaków, nie może zawierać emotikonek.
Każda kobieta ma jakiś sekret, każda jest zła



Ale nie każda ma odwagę się przyznać.
← Gry ogólnie
Wczytywanie...