Spellforce 2

Hmmm... są takie gry, które pozostają niedocenione zarówno przez krytyków, jak i przez graczy. Należy do nich przewspaniałe Evil Islands, Revenant, ale przede wszystkim seria gier spod znaku Spellforce: Order of Dawn, Breath of Winter, Shadow of Phoenix, a zwłaszcza SF 2 Shadow Wars. Pogrywam sobie ostatnio właśnie w dwójkę i dumam... Gra niewątpliwie genialna - udane połączenie RTS i RPG (czego nie można powiedzieć chociażby o W3) wspaniała grafika, mnogość uzbrojenia i opancerzenia, schemat rozwoju postaci niestety prymitywniejszy od jedynki i oparty na Diablo2 (przy czym dodano tu głupią zasadę, że nie można rozwijać eksperta od jednego rodzaju broni lub zbroi, ale trzeba być uniwersalnym), muzyki mogę słuchać godzinami (zwłaszcza Shadowsong... ). Jeśli chodzi o grafikę, to po ustawieniu detali na wysoki poziom - można zbierać gały z podłogi, hehe... Postacie są trochę bardziej przerysowane, niż w jedynce, ale przynajmniej twarze odznaczają się mimiką, wreszcie facjaty elfek są po prostu piękne. Historia jest wciągająca i logiczna... Walki trudne, ale nie frustrujące. Zagubiono niestety podział na rasy - rozbudowując bazę możemy z czasem jednocześnie tworzyć jednostki zarówno elfów, ludzi, krasnoludów, trolli i cieni. nie ma już klimatu uroczych elfich miast, topornych trollich budowli lub zamków ludzi. Trochę szkoda. Ktoś grał może, hę?

P.S. A oto dla zachęty wizerunek naszej towarzyszki: mrocznej elfki o imieniu Nightsong:

Nightsong


C.D.

Kupiłem ci ja wreszcie dodatek do SF2, czyli Dragonstorm przetłumaczony jak zwykle nieudolnie na Władcę Smoków. Ki diabeł? I oto moje wrażenia: autorzy lekko przekombinowali. Zaletą serii Spellforce było m.in. napawanie się zaletami z rozbudowywania własnych baz i miast. Godzinami mogłem wyszukiwać surowce, ulepszać poszczególne budynki i oddziały. Możliwości sprowadzenia kamery do widoku zza pleców postaci dawało możliwość "zstąpienia" pośród owoce naszej pracy. W dodatku trochę mi tego brakuje. Akcja jest gwałtowna i nerwowa, zadania często ograniczane czasem, treścią gry jest w zasadzie li i jedynie walka z hordami niemilców. Gdzieś zagubiono pogodną kontemplację uroków natury i napawania się klimatyczną muzyką. Co gorsza - z głównego menu i z całej gry zniknął bezpowrotnie jeden z najlepszych kawałków: tytułowa wokaliza Shadowsong... Dodano oczywiście nową frakcję: Shaikanów, nowe bronie i wyposażenie, zestawy premiujące, bohaterów, nową szkołę magii. Nowości w sumie nie jest za wiele i nie niwelują wad, np. błahości fabuły. Ciekawym pomysłem jest nawiązanie do podstawki: nasz bohater szuka drużyny znanej z Shadow Wars. Konsekwencją tego jest powrót do wielu znanych już lokacji, np. Sevenkeeps. Autorzy wyraźnie odeszli od rts w stronę hack n' slash rodem z Diablo lub DS. Trochę szkoda. Sama grafika nieco się poprawiła, ale po prostu nie ma czasu, aby się nią pozachwycać. Z drugiej strony, kto lubi się gapić na ruiny i lochy? A takich właśnie lokacji mamy tu najwięcej... Niemniej polecam wszystkim cały zestaw, czyli Spellforce 2: Czas Mrocznych Wojen+Władców Smoków. Jeżeli kupicie to legalnie, otrzymacie również świetne poradniki do obu tych gier.
He is worried about what may happen when he passes on. So am I, but it is something I shall not dwell upon. I shall love him because he is deserving of my love, not because he saved me, not because he is human, not because he is a Hero of Neverwinter. No, I love him for the man he is.

lady Aribeth de Tylmarande




Odpowiedz
Dobra a czy w SF2 jest rozwinięty system tworzenia postaci i czy jest krasnolud do wybrania na rasę swojej postaci?
☻/
/▌
/ \
BOB!
Odpowiedz
Nie mam pojęcia, co mnie tu przywiało, ale co tam, wcisnę swoje trzy grosze.

Z tego co pamiętam, SF miał kilka irytujących wad. Po pierwsze, mapy były tak ogromne, że w czasie przemarszu wojsk, albo przy lataniu z zadaniami, nadrabiałem zaległości w lekturach. Po drugie, surowce. Zawsze szybko się kończyły, zwłaszcza drewno, a szukanie nowych stawało się z czasem mocno utrudnione. Po trzecie, liniowość. Tak jak większość RTS-ów daje nam pewną swobodę w sposobie zniszczenia celu, tak tu zawsze jedynym rozwiązaniem jest bieg na pałę armia i rzucanie czarów bohaterem. No i smutne lokacje, od których oczy puchną.

Ale poza tym, czysta przyjemność.
Dzisiaj podzielę się z wami opowieścią o hipokryzji, kłamstwach i małych dzieciach.

Jak wszyscy dobrze wiedzą, nam Szajt został wykopsany z gry. I pewnego pięknego dnia, dostałem na forum taką oto wiadomość:

Cytat

Po namyśle uznałem, że dobrze zrobiłeś usuwając mnie. I to dla mnie samego. Chociaż szkoda mi konta, które tak długo pielęgnowałem, to przynajmniej już nie ryzykuję uzależnienia od zabawy oraz kontaktu z niektórymi idiotami. A więc dzięki, Rang.

Pozdrawiam.


Szajt! Z twoich ciągłych powrotów wnioskuję, że jednak skasowałem cię zbyt późno i uzależnienie jednak się rozwinęło. Zatem nie dziękuj mi, bo zawiodłem... Ale postaram się jak mogę, byś pozostał na odwyku, chociaż tak mogę ci jeszcze pomóc...
Odpowiedz
Grałem w pierwsza czesc Spellforce i bylem zachwycony. Zastanawialem sie jak tak dobra gra po pol roku mogla trafic do Clicka jako dodatek ale coz cieszylem sie z tego powodu. Jednak mialem wielki problem w pewnym etapie gry. W pewnym momencie potrzebowalem runy robotnika krasnoludow, nie wiem czyto byl blad gry czy ja po prostu cos przeoczylem ale przeszukalem wszystkie maqpy, otworzylem kazdy skrzynke, pokonalem kazdego wroga na mapie ale runy nie było. Przestałęm grać bo nie mialem juz pomysłow co mam zrobic, ostatnio zainstalowalem ponownie znadzieja zeteraz mi sie uda, no i coz zaszedłęm blizej niz wtedy;p potrzebowalem runy tworzenia elfickiej zbiorowni. Zrobilem to co wczesniej ale runy nei znalazlm ;p tak po za tym gra jest super xD
Odpowiedz
Ojoj, czyli nie ukończyłeś- żałuj, żałuj!
SF jeden był super, aczkolwiek 2 była nieco słabsza(po prostu krócej grałem i nie ogarnąłem).
Lfp for GvG
Odpowiedz
← Inne cRPGi

Spellforce 2 - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...