droga_szamana_5

[Heroes of Might & Magic IV] Recenzja

Zapraszamy do zapoznania się z recenzją gry "Heroes of Might & Magic IV"!

Nie miałem najmniejszej wątpliwości, że Tydzień Herosów zdominuje część trzecia cyklu. Ba, nawet mnie to specjalnie nie zdziwiło – gdybym sam miał przypiąć etykietkę ze słowem "kultowy" do serii "Heroes of Might and Magic", pomyślałbym od razu o trójce. No bo wszyscy wciąż w to gramy, dyskutujemy, wręcz żyjemy grą – niewątpliwie, to prawdziwy sukces, gdy po 14 latach od premiery HoM&M III przykuwa więcej uwagi, niż niejedna nowa strategia turowa. Praktycznie rzecz ujmując – gra przyćmiła swoich poprzedników, którzy traktowani są jedynie jako preludium i ubogi prototyp następcy, jak również i epigonów. Ci ostatni, w ten czy w inny sposób, podejmują dialog z wielkim poprzednikiem. Tyczy się to zarówno części piątej, jak i szóstej "Herosów". Na tym tle zdecydowanie wyróżnia się czwórka – gra, która poszła własną drogą. Dla niektórych zagubiła się na manowcach i porzuciła to, co było esencją cyklu. Dla innych, w tym mnie, było inaczej – opowiedziała to samo, tyle że po swojemu.... Czytaj dalej!

Komentuj, dyskutuj, dziel się z innymi swoim zdaniem!

Odpowiedz
Zgadam się całkowicie z recenzentem. Mam podobne odczuci i raczej nie rozumiem zarzutów niektórych graczy wobec tej odsłony. Jest inna, odcięta od legendy, ale jednak ciekawa pod innymi względami. Ponadto kampanie stworzono w taki sposób, a narracja i innowacyjne rozwiązania spowodowały, że o wiele bardziej wciągnąłem się w rozgrywkę i aspekt fabularny niż to miało miejsce w III. Szczerze mówiąc, niezbyt pamiętam szczegóły dotyczące kampanii z H3, po prostu zazwyczaj kojarzą mi się one ze zdobywaniem kolejnych zamków, surowców i bieganiem po mapie. Choć w H4 też o to chodzi, wyglądało to o wiele bardziej intrygująco.
Odpowiedz
Świetna gra w trybie multiplayer. Dużo możliwości taktycznych i każdą mapę można rozegrać w różny sposób w zależności od rasy, czarów i dostępnych artefaktów.
Odpowiedz
Właśnie nie lubię jak ktoś dodaje takie przesadne opisy do gry. Opisów tych nie trzeba znać żeby zagrać w grę.
Heroes of Might and Magic IV jest piękną grą. Przede wszystkim prostą i przejrzystą. Ma piękną grafikę. Wszystkie nacje i ich jednostki mają jakieś moce, które trzeba zastosować w walce albo w podróży po mapie. Herosi powiększają swoje moce. Mamy możliwość wyboru kim się stanie dana postać chociaż np. magowie mieli większe predyspozycje do magi, złodzieje do uczenia się umiejętności, rycerze do taktyki, barbarzyńcy do walki itd. itd.
Niektóre misje, zwłaszcza początkowe, w kampaniach są trochę nudne, ale jako całość świetne.
Powstało też kilka dobrych map stworzonych przez użytkowników (w całym morzu map beznadziejnych i niedopracowanych), które dają rozgrywkę równie ciekawą jak kampanie.
Przyznam, że w V nie bardzo wiedziałem czy moja armia ma już przewagę czy nie.
Lubiłem w IV zbierać te kryształki i kosztowności :-)
Odpowiedz
Napisałem powyżej o IV i o V. III też mi się podobała, ale IV bardziej.
Odpowiedz
← Artykuły

[Heroes of Might & Magic IV] Recenzja - Odpowiedź

Wczytywanie...