S.P.E.C.I.A.L.

2 minuty czytania

special, fallout 3

System S.P.E.C.I.A.L. odpowiada za proces tworzenia oraz rozwoju stworzonego przez nas bohatera. Składający się z siedmiu liter akronim reprezentuje tyleż współczynników, na które składają się: Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility i Luck, co w tłumaczeniu na polski oznacza: siła, percepcja, wytrzymałość, charyzma, inteligencja, zręczność i szczęście. Każdy współczynnik może posiadać maksymalnie 10 punktów.

Siła – SI

strenght, fallout3, special

Opis: Siła wpływa na dopuszczalny ciężar ekwipunku postaci oraz zadawane przez nią obrażenia w walce wręcz.

Bonusy za każdy kolejny punkt:

  • +10 do Udźwigu
  • +0.5 do obrażeń w walce bronią białą
  • +2 do umiejętności Walki Bronią

Percepcja – PE

perception, special, fallout3

Opis: Współczynnik ten wpływa na premię do umiejętności Materiały Wybuchowe, Otwieranie Zamków oraz Broń Energetyczna. Dodatkowo określa czas pojawiania się oznaczeń na kompasie.

Bonusy za każdy kolejny punkt:

  • +2 do umiejętności Materiały Wybuchowe
  • +2 do umiejętności Otwieranie Zamków
  • +2 do umiejętności Broń Energetyczna

Wytrzymałość – WT

endurance, special, fallout3

Opis: Dzięki Wytrzymałości bohater jest w stanie znieść większą ilość obrażeń oraz staje się bardziej odporny na promieniowanie. Dodatkowo wpływa na premię do umiejętności Broń Ciężka oraz Walka Wręcz.

Bonusy za każdy kolejny punkt:

  • +20 do Punktów Wytrzymałości
  • +2% odporności na promieniowanie
  • +2 do umiejętności Broń Ciężka
  • +2 do umiejętności Walki Wręcz

Charyzma – CH

charisma, special, fallout3

Opis: Poziom Charyzmy sprawia, że NPCowie są mniej lub bardziej przyjacielsko nastawieni do bohatera. Dodatkowo daje premię do Retoryki oraz Handlu.

Bonusy za każdy kolejny punkt:

  • +2 do umiejętności Retoryka
  • +2 do umiejętności Handel

Inteligencja – IN

intelligence, special, fallout3

Opis: Każdy punkt przeznaczony na ten współczynnik sprawia, że przy awansie bohater otrzymuje więcej punktów umiejętności. Dodatkowo można się spodziewać premii do Nauki, Naprawy oraz Medycyny.

Bonusy za każdy kolejny punkt:

  • +1 do Punktów Umiejętności na każdy kolejny poziom doświadczenia
  • +2 do umiejętności Nauki Ścisłe
  • +2 do umiejętności Naprawa
  • +2 do umiejętności Medycyna

Zwinność – ZW


agility, special, fallout3

Opis: Wpływa na umiejętność Broń Lekka oraz Skradanie. Dodatkowo zwiększa liczbę punktów akcji w systemie V.A.T.S.

Bonusy za każdy kolejny punkt:

  • +2 do Punktów Akcji (Action Points)
  • +2 do umiejętności Broń Lekka
  • +2 do umiejętności Skradanie się

Szczęście – SZ

luck, special, fallout3

Opis: Szczęście jest jedynym współczynnikiem, który zaniżony nie obniża statystyk bohatera. Wpływa za to na szansę zadania krytycznego ciosu.

Bonusy za każdy kolejny punkt:

  • +1% do szansy na zadanie krytycznego ciosu

Bonusy za każde dwa kolejne punkty:

  • +1 punkt do wszystkich umiejętności

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...