Ukryty poziom

4 minuty czytania

Sekretne levele w Dungeon Siege'ach stają się na swój sposób tradycją która miejmy nadzieje zostanie podtrzymana w przyszłości. Ukryte mapy gwarantują najwytrwalszym poszukiwaczom przygód sporo dobrej zabawy, sporo wyzwań i sporo skarbów!

W Dungeon Siegu 2 jest podobnie. Jest level i jest ukryty ale tym razem macie Nas ;). A my powiemy wam jak się tam dostać byście się nie musieli zbytnio głowić. Prawdziwych wyjadaczy gier proszę o zamknięcie oczu i nie czytanie dalej a wszystkich pozostałych zapraszam do zapoznania się z artykułem.

Niektórzy z Was pewnie zauważyli dziwnie wyglądającego, garbatego i jednookiego gościa który pojawiał się czasami tańcząc w momencie gdy znaleźliście jakiś przedmiot. Delikwent nazywa się "???" i pojawia się akurat wtedy gdy na ziemię wypadał jakiś rzadki przedmiot (błękitny, purpurowy lub żółty). W momencie gdy się pojawi, musisz zaciukać go tak szybko, jak to tylko możliwe, ponieważ zniknie w ciągu kilku sekund (wal więc w niego wszystkim, co masz akurat pod ręką). Miej zatem oczy szeroko otwarte, ilekroć otwierasz jakieś skrzynie lub pudła. Może się okazać, że akurat właśnie wtedy się pojawi. Po tym, jak się już z ów przyjemniaczkiem uporasz, zdobędziesz tajemniczą książkę, która trafi do twojego ekwipunku jako przedmiot questowy.

Uwaga! Jeśli za nic nie możesz natrafić na tego gościa postaraj się zaopatrzyć w przedmioty zwiększające szansę znalezienie magicznych przedmiotów.

Kolejnym przedmiotem, który musisz zdobyć jest wiadro. Ale nie jakieś tam zwykłe ale… tak tak, tajemnicze wiadro (mysterious bucket). Aby ów artefakt znaleźć musisz się udać do elfich ruin (Elven Ruins) i uwolnić Arintha Szalonego (Arinth the Mad). Wiemy, wiemy nie po to zabijasz jednego wariata by wypuścić teraz kolejnego ale cóż… chcesz chyba zobaczyć ukryty poziom?

Są 2 lampy naprzeciwko drzwi. Zapal jedną po lewej, a otworzy się sekretna komnata gdzie znajdziesz nasze wiaderko. Ale nie ciesz się za bardzo. To na razie najłatwiejsze przedmioty do zdobycia. Udaj się do najbliższego teleportera i przenieś się do Aman'lu, gdzie zobaczymy czy naprawdę jesteś taki twardy, za jakiego się uważasz. Ci, którzy jeszcze nigdy nie brali udziału w zawodach, muszą porozmawiać z karczmarzem (Innkeeper). Musisz zaprzeczyć wszystkim aktom bohaterstwa o które będzie cię pytał, a wtedy zostaniesz wysłany do piwnic, by zobaczyć jak się walczy. Porozmawiaj z mistrzem areny (Arena Master), a on wyjaśni Ci całą resztę.

Nie zamierzam Ci mówić, jak masz wygrać te walki. Sprawa jest prosta. Bierzesz żeton, zabijasz wszystkich drani, otwierasz skrzynki, zgarniasz skarb i tak 10 razy. Kiedy już się z tym uporasz, pójdź do dziewiątego pokoju ze skarbami (gdzie otworzyły się nowe drzwi) i zgarnij tajemniczy żeton (Mysterious Token). Następny przystanek: piękne i przyjazne turystom miasto – Kalrathia.

Znajdź Telgreya (mały pokój na północnym wschodzie) i porozmawiaj z nim. Będzie próbował namówić Cię byś pomógł mu zdobyć komplet książek. Dobrze się domyślacie drodzy czytelnicy. Wy, pogromcy smoków macie teraz szukać paru zakurzonych książek. Część z nich pewnie już macie ale część pewnie też ominęliście. Czeka was trochę zwiedzania. Oto spis książek:

  • "Kings and Queens of the Northern Reaches" – Kwatery służących w przystani Snoowbrook
  • "The Dark Wizards" – Sanktuarium Vai’Kesh
  • "Downfall of the Manu Ostar" – Dom Alar'ithil na południu Aman'lu
  • "Valdis and His Armies" – Dom Tywlis w Aman'lu
  • "Turmanar and its Aftermath" – Ratusz Aman'lu
  • "The Skath" – Chatka gdzie pierwszy raz spotykasz Vixa we wschodniej dżungli Greylin
  • "The Deeds of Xeria" – Forteca Windstone
  • "The Death of Xeria" – Świątynia Xerii
  • "The War of Legions" – Świątynia Xerii
  • "The Legend of Arinth the Mad" – Uzyskasz ją od Eolandy na początkuz zadania z Arinthem Szalonym w Aman’Lu
  • "The Dryads and their Customs"- W domu Eolandy w Aman'lu
  • "Zaramoth's Ascendance and Downfall" – Drugie piętro sklepu magicznego w Aman'lu
  • "Elandir's Life and Teachings" – Drugię piętro karczmy w Aman'lu
  • "Fables of Ancient Artifacts" – Dom Eolandy w Aman'lu
  • "Symbology of the Azunites" – Drugie piętro, balkon sklepu magicznego w Aman’Lu
  • "The Legacy of Azunai" – Północne posiadłości w Kalrathii
  • "The Path of Life" – Kaplica życia. – (wschodnia dżungla Greilyn)
  • "The Path of Sight" – Kaplica wzroku. (południowy las Vai'lutra)
  • "The Path of Death" – Kaplica śmierci. (Ogród starożytnych)
  • "The Path of Blindness" – Kaplica ślepoty. (Wschodnie łąki/pola łez)

Po tym jak zbierzesz wszystkie te książki udaj się do staruszka po swoją nagrodę (nie biegałeś w końcu tyle na marne!) W prezencie dostaniesz książkę: The Scholar and the Adventurer. Wyraź swoje niezadowolenie i porozmawiaj z nim ponownie. Staruszek zauważy, że nie ma doczynienia z byle kim i tym razem odpowiednio Cię nagrodzi. Wśród przedmiotów znajdzie się również tajemnicza książka.

Posiadając wszystkie 4 przedmioty udaj się do najbliższej kapliczki i wyrecytuj zaśpiew z tajemniczego kamienia, ale wspak ( "columnaris sectorus" ). Zostaniesz przeniesiony do Surprisingly Bush Cave i uaktywni się całkiem przydatny dla ciebie teleport (możesz go użyć by wydostać się z jaskini ale podróż w drugą stronę nie będzie możliwa).

W jaskini natkniesz się na drzwi blokowane polem siłowym. Użyj tajemniczego wiaderka by je dezaktywować. Za drzwiami będzie czekać na ciebie kilka piesków preriowych. Duże bestie (może z nich) nie są, ale (są) diablo uwzięte, przyszykuj się zatem na ciężką przeprawę. Po rozróbie udaj się dalej. Kolejne pole siłowe usuniesz tajemniczą książką. Za drzwiami czekają na ciebie kolejne pieski.

Aktualnie powinieneś patrzeć na schody wiodące do dużej jaskini. Czeka Cię tam mała niespodzianka. A mianowicie dokładne kopie Twoich towarzyszy, które chcą Ci zrobić krzywdę. Teraz dopiero dowiesz się co znaczy trudna walka. Powinieneś ich wywabiać pojedynczo i ubijać całą drużyną, jeśli nie chcesz zginąć śmiercią mało bohaterską. Po zabiciu doppelgangerów czeka cię jeszcze jedno niemiłe spotkanie. Twój stary przyjaciel Drevin chcę Ci zrobić krzywdę. Jest on silniejszy od twoich "złych" towarzyszy ale walczy w pojedynkę, nie powinieneś mieć zatem z nim problemów.

Przejdź przez drzwi i porozmawiaj z twórcami gry. John Baron da ci przepis, Brian Ficks ulepszy ceremonialne ostrze Haku które powinieneś na tą okazję posiadać, S'usan B'oluian natomiast wyrecytuje ci…wiersz a z Chrisem Gorskim będziesz mógł zagrać w grę "Polowanie na wielkiego Gremala". Porozmawiaj również z Andresem Mendezem i weź udział w jego quizie dotyczącym Kolumbii. Dla wszystkich tych którzy nie za bardzo znają się na tym pięknym kraju przygotowaliśmy zestaw odpowiedzi. "Bogotal; żółty/niebieski/czerwony; 8660; 55% i Simon Bolivar". Czeka cię pewna nagroda za udzielenie poprawnych odpowiedzi.

Przejdź kolejne kilka pomieszczeń i znajdź Chrisa Taylora bijącego niewinnych poduszką. Porozmawiaj z nim, a on wtedy upuści poduszkę. Szybko ją podnieś, a Twój ekwipunek wzbogaci się o puszystą podusię.

Po drugiej stronie tego pomieszczenie znajdują się drzwi, dla których to wszystko robiłeś. Wyrecytuj zaśpiew "requo furtivum ixo", a drzwi się otworzą. I oto uzyskałeś dostęp do najsekretniejszych z sekretnych, najbardziej ukrytych skarbów całej grze!

ukrytypoziom

Komentarze

0
·
a jak DOKLADNIE mam otworzyc te drzwi na ostatnim poziomie bo jak wpisuje requo furtivum ixo
to mi pokazuje "ziemia dudni ci pod nogami, ale nic sie nie dzieje" POMOCY!!

a i zalozylem te wiadro i ksiege probowalem je sciagac ale nic
0
·
a chyba juz wiem o co chodzi sorry ale nie przeczytalem calego tematu i nie wiedzialem ze trzeba jeszcze zeton
0
·
jak wyrecytować zaśpiew z tajemniczego kamienia skoro nie pojawił mi się w "zaśpiewach"? A może coś skopałem - wie ktoś o co chodzi?
pzdr
0
·
uruchom okno czatu i wpisz, to na tyle ;p
0
·
Czy tajemniczy żeton można zużyć podczas walki? Wydaje mi się, że go miałem teraz nie mam go w ekwipunku.

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...