Wieści z forów Diablo 3

2 minuty czytania

Ludzie bytujący na Blizzardowych forach poświęconych Diablo 3 nie ustają w rozmowach. To żadna niespodzianka, ale zwyczajny, szary użyszkodnik powinien im za to podziękować. Dlaczego? Ano dlatego, że na tych forach bywa również Bashiok, Community Manager Blizzarda. Oprócz zarządzania społecznością, czyli klasycznego tępienia szkodników, człowiek ten chlusnie czasem jakimś mniej lub bardziej soczystym newsem. Tym soczystszym, im bardziej zacięta staje się rozmowa. Tym razem, sprowokowany wypowiedziami forumowiczów, którzy debatowali nad tworzeniem (lub nietworzeniem) buildów postaci przez twórców samej gry, uraczył nas swoim spojrzeniem na powstające właśnie idee drzewek umiejętności. Zaraz, jakich drzewek? Tłumaczenie jego wypowiedzi w rozwinięciu newsa.

Nie ma już drzewek. Umiejętności nadal są podzielone według poziomów, na których można je kupić (czyli zwyczajny wymagany poziom), ale nie ma żadnych drzewek, tylko jeden duży zbiór.

Jeszcze zanim gra sięgnie fazy beta, setki ludzi będą w nią grały i prawdopodobnie już wtedy powstaną jakieś pierwsze buildy. Jednakże gra jest celowo projektowana w taki sposób, aby rozwijanie umiejętności dawało jak najwięcej możliwości. Dopóki będą dowolne wybory i opcje rozwoju, zawsze będą buildy skazane na bycie "najlepszymi". Sprawienie, że wszystkie ścieżki rozwoju mają taką samą wartość, oznaczałoby rozwodnienie samych umiejętności, pozbawienie ścieżek rozwoju wyrazu i usunięcie wszelkich indywidualności, tak w klasach jak i pomiędzy skillami. Jest to więc sztuka, aby zbalansować niepowtarzalne, interesujące i zabawne umiejętności, przy jednoczesnym zapewnieniu, że nieważne, które wybierzesz, nie okaleczysz tym swojej postaci.

Chcę też zauważyć, że runy umiejętności mogą mieć całkiem dramatyczny wpływ na to jak umiejętności działają (a nawet jak wyglądają), więc buildy będą jeszcze bardziej złożone, nie tylko przez ścieżkę rozwoju, ale też itemizację i inne statystyki, które mogą je poprawiać. Runy umiejętności mogą zmieniać podstawy funkcjonowania umiejętności. A te zmiany będą mnogły być drobne jak dodanie szansy na ogłuszenie, aż do ekstremalnych, jak dodanie odrzutu obszarowego, kiedy każdy odrzucony tak wróg będzie powodował kolejny odrzut w miejscu, gdzie wyląduje i tak dalej. Podsumowując, będzie całkiem sporo możliwości eksperymentowania, jeśli nie tworzenia kompletnych buildów, w samej strukturze gry.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...