Opis Broni

10 minut czytania

Sztylety i noże do rzucania – są uważane za broń dodatkową. Wśród nekromantów uważane są za broń lepszą od mieczy itp. Wielu z nich wybrało akurat tą broń, ze względu na niewielki rozmiar i doskonałe zdolności cięcia. Broń ta używana jest również przez poszukiwaczy przygód, gdyż dobra umiejętnośc posługiwania się nimi zapewnia spokojny sen. Szybkie rzuty nożami mogą zadawać poważne Obrażenia, co czyni z nich doskonałą broń dystansową.

Rodzaje Sztyletów

Sztylety zwykłe

SZTYLET
Obrażenia jednoręczne: 1 – 4
Wytrzymałość: 16
Bardzo duża szybkość ataku
KOZIK
Obrażenia jednoręczne: 3 – 7
Wytrzymałość: 20
Wymagana zręczność: 25
Duża szybkość ataku
KRIS
Obrażenia jednoręczne: 2 – 9
Wytrzymałość: 24
Wymagana zręczność: 45
Bardzo duża szybkość ataku
KLINGA
Obrażenia jednoręczne: 4 – 12
Wytrzymałość: 24
Wymagana zręczność: 51
Wymagana siła: 35
Duża szybkość ataku

Sztylety miotane

NÓŻ DO RZUCANIA
Obrażenia przy rzucie: 4 – 9
Obrażenia jednoręczne: 2 – 3
Ilość noży (Max): 75
Wymagana zręczność: 21
Duża szybkość ataku
WYWAŻONY NÓŻ
Obrażenia przy rzucie: 6 – 11
Obrażenia jednoręczne: 1 – 8
Ilość noży (Max): 60
Wymagana zręczność: 51
Bardzo duża szybkość ataku

Miecze – podstawowa broń każdego szanującego się rycerza. Miecze mogą mieć wiele kształtów i rozmiarów odzwierciedlających kultury, które je stworzyły. Miecze Zachodu i szable Wschodu w połączeniu z tarczą stanowią wyśmienitą broń przeciwko grupom wroga. Potężny barbarzyńca może dzierżyć dwa miecze zamiast jednego i jednej tarczy, co stanowi z niego potężnego wojownika.

Rodzaje mieczy

KRÓTKI MIECZ
Obrażenia jednoręczne: 2 – 7
Wytrzymałość: 24
Duża szybkość ataku
SEJMITAR
Obrażenia jednoręczne: 2 – 6
Wytrzymałość: 22
Wymagana zręczność: 21
Bardzo duża szybkość ataku
SZABLA
Obrażenia jednoręczne: 3 – 8
Wytrzymałość: 32
Wymagana zręczność: 25
Wymagana siła: 25
Duża szybkość ataku
MIECZ DWURĘCZNY
Obrażenia jednoręczne: 2 -9
Obrażenia dwuręczne: 8 – 17
Wytrzymałość: 44
Wymagana zręczność: 27
Wymagana siła: 35
Duża szybkość ataku
TASAK
Obrażenia jednorącz: 7-15
Wytrzymałość: 32
Wymagana siła: 33
Niska szybkość ataku
KRYSZTAŁOWY MIECZ
Obrażenia jednoręczne: 5-15
Wytrzymałość: 10
Wymagana siła: 43
Duża szybkość ataku
PAŁASZ
Obrażenia jednoręczne: 7 – 14
Wytrzymałość: 32
Wymagana siła: 48
Duża szybkość ataku
DŁUGI MIECZ
Obrażenia jednoręczne: 3 – 19
Wytrzymałość: 44
Wymagana zręczność: 39
Wymagana siła: 55
Duża szybkość ataku
CLAYMORE
Obrażenia Jednorącz: 5 – 12
Obrażenia dwuręczne: 13 – 30
Wytrzymałość: 50
Wymagana siła: 47
Normalna szybkość ataku
OGROMNY MIECZ
Obrażenia jednoręczne: 3 – 16
Obrażenia dwuręczne: 9 – 28
Wytrzymałość: 50
Wymagana zręczność: 34
Wymagana siła: 56
Duża szybkość ataku
BOJOWY MIECZ
Obrażenia jednoręczne: 8 – 20
Wytrzymałość: 44
Wymagana zręczność: 45
Wymagana siła: 71
Duża szybkość ataku
PÓŁTORARĘCZNY MIECZ
Obrażenia jednoręczne: 6 – 18
Obrażenia dwuręczne: 20 – 28
Wytrzymałość: 40
Wymagana siła: 62
Normalna szybkość ataku
KONCERZ
Obrażenia jednoręczne: 9 – 15
Obrażenia dwuręczne: 13 – 26
Wytrzymałość: 50
Wymagana zręczność: 49
Wymagana siła: 70
Duża szybkość ataku
WIELKI MIECZ
Obrażenia jednoręczne: 12 -18
Obrażenia dwuręczne: 25 – 42
Wytrzymałość: 50
Wymagana zręczność: 60
Wymagana siła: 100
Normalna szybkość ataku

Topory – chociaż niektórzy je za zbyt powolne i ciężkie, to ich potężna moc w ataku nie ma sobie równych. Spotyka się óżne rodzaje toporów, począwszy od małych jednoręcznych toporków po masywne ich wersje o podwójnych ostrzach, które potrafią przeciąć ciało za jednym zamachem.Istnieją legendy o barbarzyńcach noszących topory w obu rękach, sprawnie uśmiercających wrogów zarówno w walce wręcz, jak i na odległość.

Rodzaje toporów

Topory zwykłe

RĘCZNY TOPÓR
Obrażenia jednoręczne: 3 – 6
Wytrzymałość: 28
Duża szybkość ataku
TOPÓR
Obrażenia jednoręczne: 3 – 11
Wytrzymałość: 24
Wymagana siła: 32
Normalna szybkość ataku
DUŻY TOPÓR
Obrażenia dwuręczne: 6 – 13
Wytrzymałość: 30
Wymagana siła: 35
Normalna szybkość ataku
PODWÓJNY TOPÓR
Obrażenia jednoręczne: 5 – 12
Wytrzymałość: 24
Wymagana siła: 43
Normalna szybkość ataku
SZEROKI TOPÓR
Obrażenia dwuręczne: 10 – 18
Wytrzymałość: 35
Wymagana siła: 48
Normalna szybkość ataku
NADZIAK
Obrażenia jednoręczne: 6 – 10
Wytrzymałość: 26
Wymagana zręczność: 33
Wymagana siła: 49
Duża szybkość ataku
BOJOWY TOPÓR
Obrażenia jednoręczne: 8-14
Wytrzymałość: 26
Wymagana siła: 67
Duża szybkość ataku
WIELKI TOPÓR
Obrażenia dwuręczne: 8 – 26
Wytrzymałość: 50
Wymagana zręczność: 39
Wymagana siła: 63
Normalna szybkość ataku
BITEWNY TOPÓR
Obrażenia dwuręczne: 12 – 28
Wytrzymałość: 40
Wymagana siła: 54
Niska szybkość ataku
OGROMNY TOPÓR
Obrażenia dwuręczne: 26-38
Wytrzymałość: 50
Wymagana siła: 70
Niska szybkość ataku

Topory miotane

TOPÓR DO RZUCANIA
Obrażenia przy rzucie: 8 -12
Obrażenia jednoręczne: 4 – 7
Ilość toporów (Max): 32
Wymagana zręczność: 40
Normalna szybkość ataku
WYWAŻONY TOPÓR
Obrażenia przy rzucie: 12 -15
Obrażenia jednoręczne: 5 – 10
Ilość toporów (Max): 24
Wymagana zręczność: 57
Duża szybkość ataku

Maczugi, buławy i berła – te bronie obuchowe są skuteczne przeciwko nieumarłym. Z tego powodu święci rycerze – paladyni, często walczą takimi broniami w walce z żywymi trupami.

Rodzaje maczug

MACZUGA
Obrażenia jednoręczne: 1 – 6
Wytrzymałość: 24
Duża szybkość ataku +150% -
Obrażenia zadane Nieumarłym
NABIJANA KOLCAMI MACZUGA
Obrażenia jednoręczne: 5 – 6
Wytrzymałość: 36
Duża szybkość ataku +150% -
Obrażenia zadane Nieumarłym
BUŁAWA
Obrażenia jednoręczne: 3 – 10
Wytrzymałość: 60
Wymagana siła: 27
Duża szybkość ataku +150% -
Obrażenia zadane Nieumarłym
WEKIERA
Obrażenia jednoręczne: 5 – 12
Wytrzymałość: 72
Wymagana siła: 36
Normalna szybkość ataku +150% -
Obrażenia zadane Nieumarłym
KORBACZ
Obrażenia jednoręczne: 1 – 15
Wytrzymałość: 30
Wymagana zręczność: 35
Wymagana siła: 41
Duża szybkość ataku +150% -
Obrażenia zadane Nieumarłym
BOJOWY MŁOT
Obrażenia jednoręczne: 11 – 20
Wytrzymałość: 55
Wymagana siła: 53
Niska szybkość ataku +150% -
Obrażenia zadane Nieumarłym
KAFAR
Obrażenia dwuręczne: 30 – 40
Wytrzymałość: 60
Wymagana siła: 69
Niska szybkość ataku +150% -
Obrażenia zadane Nieumarłym
WIELKI KAFAR
Obrażenia dwuręczne: 35 – 55
Wytrzymałość: 60
Wymagana siła: 99 Bardzo
Niska szybkość ataku +150% -
Obrażenia zadane Nieumarłym

Rodzaje bereł

BERŁO
Obrażenia jednoręczne: 5 – 8
Wytrzymałość: 50
Wymagana siła: 25
Duża szybkość ataku +150% -
Obrażenia zadane Nieumarłym
WIELKIE BERŁO
Obrażenia jednoręczne: 6 – 11
Wytrzymałość: 60
Wymagana siła: 37
Normalna szybkość ataku +150% -
Obrażenia zadane Nieumarłym
BOJOWE BERŁO
Obrażenia jednoręczne: 7 – 14
Wytrzymałość: 70
Wymagana siła: 55
Duża szybkość ataku +150% -
Obrażenia zadane Nieumarłym

Różdżki – często niedoceniane jako broń, umiejętnie użyte różdżki potrafią zadawać podobne Obrażenia, jak maczugi i buławy. Różdżki są stosowane głównie z powodu zaklęć, przez magów i nekromantów, nie są stosowane w walce wręcz. Często można spotkać nekromantów noszących zdobione i pokryte inskrypcjami różdżki.

Rodzaje różdżek

RÓŻDŻKA
Obrażenia jednoręczne: 2 – 4
Wytrzymałość: 15
Duża szybkość ataku +150% -
Obrażenia zadane Nieumarłym
CIOSOWA RÓŻDŻKA
Obrażenia jednoręczne: 2 – 8
Wytrzymałość: 15
Normalna szybkość ataku+150% -
Obrażenia zadane Nieumarłym
KOŚCIANA RÓŻDŻKA
Obrażenia jednoręczne: 3 – 7
Wytrzymałość: 15
Bardzo duża szybkość ataku +150% -
Obrażenia zadane Nieumarłym
ZŁOWROGA RÓŻDŻKA
Obrażenia Jednorącz: 5 – 11
Wytrzymałość: 15
Duża szybkość ataku +150% -
Obrażenia zadane Nieumarłym

Kije (laski) – nie są przeznaczone dla wojowników, prędzej skorzystają z nich mnisi i wędrowcy. Ludzie biegli w sztuce magicznej, stosowali drewniane kije jako narzędzia ogiskowania mocy. Kij jest często używany przez czarodziejki i magów – specjalistów w dziedzinie magii żywiołów.

Rodzaje lasek

KRÓTKA LASKA
Obrażenia Dwuręczne: 1 – 5
Wytrzymałość: 20
Normalna szybkość ataku
DŁUGA LASKA
Obrażenia dwuręczne: 2 – 8
Wytrzymałość: 30
Normalna szybkość ataku
SĘKATA LASKA
Obrażenia dwuręczne: 4 – 12
Wytrzymałość: 35
Niska szybkość ataku
BITEWNA LASKA
Obrażenia dwuręczne: 6 – 13
Wytrzymałość: 40
Normalna szybkość ataku
BOJOWA LASKA
Obrażenia dwuręczne: 12 – 28
Wytrzymałość: 50
Niska szybkość ataku

Łuki i kusze – łuki i kusze to doskonała broń dla tych którzy nie uważają walki wręcz. Dobry łucznik może powalić najpotężniejszego przeciwnika nie pozwalając mu wykonać ataku bronią białą w bezpośrednim starciu. Za największych znawców władania tą bronią uważa się amazonki. Krążą opowieści o amazonkach które dzięki magicznym umiejętnościom potrafią wystrzeliwać pociski zaklęte esencją ognia lub lodu.

Rodzaje łuków

KRÓTKI ŁUK
Obrażenia dwuręczne: 1 – 4
Wymagana zręczność: 15
Duża szybkość ataku
MYŚLIWSKI ŁUK
Obrażenia dwuręczne: 2 – 6
Wymagana zręczność: 28
Bardzo duża szybkość ataku
DŁUGI ŁUK
Obrażenia dwuręczne: 3 – 10
Wymagana zręczność: 19
Wymagana siła: 22
Duża szybkość ataku
REFLEKSYJNY ŁUK
Obrażenia dwuręczne: 4 – 8
Wymagana zręczność: 35
Wymagana siła: 25
Bardzo duża szybkość ataku
KRÓTKI BITEWNY ŁUK
Obrażenia dwuręczne: 5 – 11
Wymagana zręczność: 40
Wymagana siła: 30
Duża szybkość ataku
KRÓTKI BOJOWY ŁUK
Obrażenia dwuręczne: 6-14
Wymagana zręczność: 50
Duża szybkość ataku
DŁUGI BITEWNY ŁUK
Obrażenia dwuręczne: 3-18
Wymagana zręczność: 50
Wymagana siła: 40
Duża szybkość ataku
DŁUGI BOJOWY ŁUK
Obrażenia dwuręczne: 3 – 23
Wymagana siła: 50
Duża szybkość ataku

Rodzaje kusz

LEKKA KUSZA
Obrażenia dwuręczne: 6 – 9
Wymagana zręczność: 27
Wymagana siła: 21
Normalna szybkość ataku
KUSZA
Obrażenia dwuręczne: 9 – 14
Wymagana zręczność: 33
Wymagana siła: 40
Niska szybkość ataku
CIĘŻKA KUSZA
Obrażenia dwuręczne: 12 – 20
Wymagana zręczność: 40
Wymagana siła: 60
Niska szybkość ataku
POWTARZALNA KUSZA
Obrażenia dwuręczne: 6 – 12
Wymagana zręczność: 50
Wymagana siła: 40
Duża szybkość ataku

Broń drzewcowa – bronie te zadają pojedynczym ciosem niewiarygodne Obrażenia, chociaż są większe, cięższe i bardziej niewygodne niż najcięższe topory. Broń drzewcowa wymaga użycia obu rąk, a także sporo siły.

Rodzaje broni drzewcowych

BERDYSZ
Obrażenia dwuręczne: 1 – 27
Wytrzymałość: 50
Wymagana siła: 40
Niska szybkość ataku
SPISA
Obrażenia dwuręczne: 6 – 20
Wytrzymałość: 50
Wymagana siła: 50
Normalna szybkość ataku
KOSA
Obrażenia dwuręczne: 8 – 20
Wytrzymałość: 65
Wymagana zręczność: 41
Wymagana siła: 41
Normalna szybkość ataku
GIZARMA
Obrażenia dwuręczne: 18 – 30
Wytrzymałość: 65
Wymagana siła: 62
Niska szybkość ataku
HALABARDA
Obrażenia dwuręczne: 12 – 40
Wytrzymałość: 55
Wymagana zręczność: 47
Wymagana siła: 75
Normalna szybkość ataku
BOJOWA KOSA
Obrażenia Dwuręczne: 15 – 32
Wytrzymałość: 55
Wymagana zręczność: 80
Wymagana siła: 80
Duża szybkość ataku

Włócznie i oszczepy – są przenaczone do ataku wroga z pewnego dystansu. Oczep jest to krótsza wersja włoczni, wyważona specjalnie do rzucania. Rzucony oszczep zadaje poważne Obrażenia, ponadto pozwala zadawać mordercze pchnięcia wymierzone w przeciwników, którzy popełnili błąd i podeszli zbyt blisko.

Rodzaje włóczni

WŁÓCZNIA
Obrażenia dwuręczne: 3 – 15
Wytrzymałość: 30
Normalna szybkość ataku
PARTYZANA
Obrażenia dwuręczne: 7 – 17
Wytrzymałość: 28
Wymagana zręczność: 50
Wymagana siła: 40
Duża szybkość ataku
TRÓJZĄB
Obrażenia dwuręczne: 9 – 15
Wytrzymałość: 35
Wymagana siła: 38
Normalna szybkość ataku
SPETUM
Obrażenia dwuręczne: 15 – 21
Wytrzymałość: 28
Wymagana siła: 54
Normalna szybkość ataku
PIKA
Obrażenia dwuręczne: 14-63
Wytrzymałość: 25
Wymagana zręczność: 45
Wymagana siła: 60 Bardzo
Niska szybkość ataku

Rodzaje oszczepów

OSZCZEP
Obrażenia przy rzucie: 6 -14
Obrażenia jednoręczne: 1 – 5
Ilość oszczepów (Max): 60
Duża szybkość ataku
PILUM
Obrażenia przy rzucie: 7 -20
Obrażenia jednoręczne: 4 – 9
Ilość oszczepów (Max): 50
Wymagana zręczność: 45
Duża szybkość ataku
KRÓTKA WŁÓCZNIA
Obrażenia przy rzucie: 14 -25
Obrażenia jednoręczne: 2 – 13
Ilość włóczni (Max): 40
Wymagana zręczność: 40
Wymagana siła: 40
Normalna szybkość ataku
WŁÓCZNIA DO RZUCANIA
Obrażenia przy rzucie: 8 -28
Obrażenia jednoręczne: 5 – 15
Ilość włóczni (Max): 80
Wymagana zręczność: 65
Duża szybkość ataku
GLEWIA
Obrażenia przy rzucie: 2 -10
Obrażenia jednoręczne: 5 – 17
Ilość oszczepów (Max): 20
Wymagana zręczność: 35
Wymagana siła: 52
Niska szybkość ataku

Tekst pochodzi z Tawerny RPG.

Komentarze

0
·
Super atrykuł ????
0
·
A dymiąca kula gdzie?
0
·
Gość_nsn* · niedziela, 12 grudnia 2021, 10:42
A dymiąca kula gdzie?

W D2LOD

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...