Poziom drugi

4 minuty czytania

Spis treści

gobliński chorąży Gobliński chorąży

  • Koszt: 13
  • Rasa: Gobliny
  • Punkty życia: 31
  • Ruchy: 5
  • Charakter: Chaotyczny
  • Wymagane Punkty Doświadczenia: Brak
  • Awansuje na: Brak
  • Dostępna broń: Włócznia (wręcz)
  • Ataki: 7-3, kłujący
  • Umiejętności/Bronie Specjalne: Dowodzenie (pasywna)

Potrafią dowodzić mniejszymi od siebie, podrzędnymi goblinami. Jeżeli mamy ochotę, możemy iść w ilość, nie w jakość i rekrutować masy goblinów, przyjmując taktykę druzgoczącej przewagi liczebnej. Osobiście uważam, że kilku orkowych żołnierzy, tworzących zwartą linię i mających dostęp do wiosek, poradzi sobie i z setką goblinów.

gobliński plądrownik Gobliński plądrownik

  • Koszt: 13
  • Rasa: Gobliny
  • Punkty życia: 26
  • Ruchy: 5
  • Charakter: Chaotyczny
  • Wymagane Punkty Doświadczenia: Brak
  • Awansuje na: Brak
  • Dostępna broń: Włócznia (wręcz), Włócznia (na odległość)
  • Ataki: 8-3, kłujący, 5-1, kłujący
  • Umiejętności/Bronie Specjalne: Pierwszy cios (wręcz)

Słaba jednostka, jak na etap, w którym mamy już dostęp do drugopoziomowych postaci. W mojej opinii, goblinami warto zajmować się jedynie wtedy, kiedy na planszy znajdują się przede wszystkim niedoświadczeni przeciwnicy.

gobliński grabieżca Gobliński grabieżca

  • Koszt: 32
  • Rasa: Wilki
  • Punkty życia: 44
  • Ruchy: 9
  • Charakter: Chaotyczny
  • Wymagane Punkty Doświadczenia: Brak
  • Awansuje na: Brak
  • Dostępna broń: Kły (wręcz), Pochodnia (wręcz), Sieć (na dystans)
  • Ataki: 5-3, sieczny, 7-3, ognisty, 6-2, obuchowy
  • Umiejętności/Bronie Specjalne: Spowalnia (dystans)

Znakomita jednostka wsparcia, dysponująca różnorodnymi atakami. Kapitalnie sprawdza się w starciach z nieumarłymi, obrażenia ogniste i obuchowe to coś, na co podatna jest niemal każda jednostka tej frakcji. Używając sieci, mogą spowalniać wrogów – rozsądnie prowadzona wataha grabieżców może przesądzić o wyniku bitwy.

gobliński rycerz Gobliński rycerz

  • Koszt: 32
  • Rasa: Wilki
  • Punkty życia: 49
  • Ruchy: 9
  • Charakter: Chaotyczny
  • Wymagane Punkty Doświadczenia: 65
  • Awansuje na: Jeździec wargów
  • Dostępna broń: Kły (wręcz)
  • Ataki: 7-4, sieczny
  • Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak

Silna jednostka, zdolna do podjęcia równorzędnej walki np. z dragonami z lojalistycznej armii. Bardzo mobilna, sprawdza się przy próbach okrążania bądź niespodziewanej ofensywy na wrogie wioski.

naga żołnierz Naga żołnierz

  • Koszt: 27
  • Rasa: Nagi
  • Punkty życia: 43
  • Ruchy: 7
  • Charakter: Neutralny
  • Wymagane Punkty Doświadczenia: 66
  • Awansuje na: Naga myrmidon
  • Dostępna broń: Miecz (wręcz)
  • Ataki: 7-4, sieczny
  • Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak

Ulepszona wersja wojownika z pierwszego poziomu, posiadająca więcej żywotności i mocniejszy atak.

ork żołnierz Ork żołnierz

  • Koszt: 26
  • Rasa: Orkowie
  • Punkty życia: 58
  • Ruchy: 5
  • Charakter: Chaotyczny
  • Wymagane Punkty Doświadczenia: 60
  • Awansuje na: Ork pogromca
  • Dostępna broń: Wielki miecz (wręcz)
  • Ataki: 10-3, sieczny
  • Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak

Doświadczeni weterani w armii orków dzierżą w dłoniach dwa ostrza. Częstotliwość i moc ataku ulega dzięki temu zwiększeniu. Widocznie wzrosła również witalność. Trzon każdej wysokopoziomowej armii orków.

ork siepacz Ork siepacz

  • Koszt: 33
  • Rasa: Orkowie
  • Punkty życia: 36
  • Ruchy: 6
  • Charakter: Chaotyczny
  • Wymagane Punkty Doświadczenia: Brak
  • Awansuje na: Brak
  • Dostępna broń: Sztylet (wręcz), Miotane noże (na dystans)
  • Ataki: 9-2, sieczny, 6-3, sieczny
  • Umiejętności/Bronie Specjalne: Strzelec wyborowy, Trucizna (na dystans)

Kapitalna jednostka wsparcia, zadająca znaczne obrażenia wręcz i precyzyjnie zatruwająca wrogów na dystans. Siepaczom do perfekcji brakuje tylko umiejętności skradania się lub zasadzki. Niezbędni, jeżeli myślimy o stworzeniu kompletnej, przygotowanej na wszystko i dysponującej wachlarzem wariantów taktycznych armii.

ork kusznik Ork kusznik

  • Koszt: 26
  • Rasa: Orkowie
  • Punkty życia: 43
  • Ruchy: 5
  • Charakter: Chaotyczny
  • Wymagane Punkty Doświadczenia: 80
  • Awansuje na: Ork kuszoluf
  • Dostępna broń: Krótki miecz (wręcz), Kusza (na dystans), Kusza (na dystans)
  • Ataki: 4-3, sieczny, 8-3, kłujący, 10-2, ognisty
  • Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak

Łucznicy po kilku udanych potyczkach odrzucają starą broń i sięgają po bardziej profesjonalne kusze. Zadają zwiększone obrażenia aniżeli na wcześniejszym poziomie i dysponują większą ilością punktów życia.

troll Troll

  • Koszt: 29
  • Rasa: Trolle
  • Punkty życia: 55
  • Ruchy: 5
  • Charakter: Chaotyczny
  • Wymagane Punkty Doświadczenia: 66
  • Awansuje na: Troll wojownik
  • Dostępna broń: Maczuga (wręcz)
  • Ataki: 14-2, obuchowy
  • Umiejętności/Bronie Specjalne: Regeneruje się (pasywna)

Wyrośnięte szczenięta stają w końcu na dwóch łapach i chwytają za prymitywną broń – zazwyczaj jest to kawałek drewna, szumnie nazywany maczugą. Mimo niewątpliwych braków w wyposażeniu i wyszkoleniu, trolle rekompensują wszystkie wady wrodzoną regeneracją, odpornością na niektóre typy obrażeń i ogromną siłą wyprowadzanych ciosów. Wraz z żołnierzami potrafią stworzyć potężną linię, zadającą kolosalne obrażenia, zdolną do rozbicia przeciwnika podczas jednej nocy.

troll skałomiot Troll skałomiot

  • Koszt: 29
  • Rasa: Trolle
  • Punkty życia: 49
  • Ruchy: 5
  • Charakter: Chaotyczny
  • Wymagane Punkty Doświadczenia: Brak
  • Awansuje na: Brak
  • Dostępna broń: Pięść (wręcz), Proca (na dystans)
  • Ataki: 10-2, obuchowy, 17-1, obuchowy
  • Umiejętności/Bronie Specjalne: Regeneruje się (pasywna)

Skałomioci zrezygnowali z maczug – w kwestii walki wręcz nadal polegają na własnych pięściach, silniejszych teraz aniżeli za szczenięcego okresu. Postawili na walkę dystansową. Zaopatrzyli się w dużych rozmiarów proce, zaś jako amunicji używają ogromnych głazów. Wszechstronniejsi niźli zwykłe trolle – zadają przyzwoite obrażenia zarówno wręcz, jak i na dystans.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...