Soundtrack Allods Online

3 minuty czytania

Właśnie pojawił się wywiad z muzykami odpowiedzialnymi za soundtrack do nadchodzącego MMORPG Allods Online od Gala Networks i Nival Online. Jego tłumaczenie dokonane przeze mnie znajdziecie w rozwinięciu newsa.

Tymczasem zapraszam jeszcze do obejrzenia:

Na kształt soundtracku Allods Online wpłynęła naprawdę zróżnicowana muzyka klasyczna oraz współczesna. Został on skomponowany przez dwóch ludzi z Nival Online – Marka Morgana i Vladislava Isaeva.

Zespół gPotato Europe poprosił o kilka informacji na temat stylu muzyki, jakiego gracze mogą spodziewać się w grze.

Allods
Vladislav Isaev

Na kształt soundtracku Allods Online wpłynęły różne style muzyczne. Jak to się stało i co było waszą inspiracją na muzykę w grze?

Soundtrack w Allods Online łączy ze sobą kilka różnych stylów. Obejmuje to muzykę dark ambient, etniczną, symfonie oraz rock, jak i różne dźwięki. Niektóre utwory utrzymują rosyjskiego ducha melodycznego połączonego z produkcją wysokiej jakości i własnym niepowtarzalnym dźwiękiem.

Na przykład, melodia radia "Mayak" (rosyjskie radio) pomogła nadać lokacjom Xadaganian specyficzny klimat. Stolica Xadagan jest pełna małych elementów, które powinny przypominać graczom totalitarne państwa, jak to dzieje się w wielu filmach fantastycznych i science-fiction.

Połączyliśmy wszystkie możliwe style, metody i trendy podczas tworzenia soundtracku Allods Online. Jest naprawdę wiele różnic między lokacjami, rasami i innymi rzeczami w grze. Pracowaliśmy ciężko, aby rozgrywka była przyjemna dla gracza.

Allods
Mark Morgan

Co było waszą inspiracją podczas komponowania muzyki do Allods Online?

Vlad: Wiele rzeczy było moja inspiracją podczas tworzenia muzyki do Allods Online. Miałem pod ręką mnóstwo szkiców, screenów, rosyjskich kreskówek i bajek, muzykę Eduarda Artemeva i oczywiście samą grę.

Inspiracje Marka to filmy z gry, concepty i artworki, co pozwoliło mu nabrać nieco innego podejścia do gry.

Jeden zespół, który mogę w szczególności wskazać, to Future Sound of London. Są naprawdę niepowtarzalni, a każdy z ich utworów charakteryzuje się wspaniałym i tajemniczym dźwiękiem. No i w końcu inspirują mnie także zwykli ludzie, których widzę każdego dnia. Szczególnie dziewczyny!

Jak ważna jest według ciebie muzyka w grze?

Vlad: Muzyka jest bardzo ważną częścią gry z powodu atmosfery, którą tworzy. Pomaga ci się wczuć w atmosferę lokacji. Wszystkie dźwięki muszą być doskonale zsynchronizowane, łącząc dźwięk wiatru, szelestu liści oraz muzyki. Dźwięk i grafika muszą być podobne, aby tworzyć razem spójny obraz.

Muzyka pozwala także graczom doświadczyć czarów, które sprawiają, że stoją nagle obok własnych postaci. Oczywiście jeżeli słyszysz ją poza grą, to myślami powrócisz do niej. Soundtrack w Allods Online odzwierciedla środowisko, w jakim będzie się obracał gracz.

Jak wiele będzie utworów w momencie wydania gry?

Planujemy 40 utworów na moment wydania gry.

Krótki rys biograficzny Vladislava

Vladislav urodził się w Moskwie i rozpoczął tworzenie muzyki w 1995 roku. Początkowo używał DOSa na komputerach 386 do jej komponowania. Z Markiem Morganem po raz pierwszy spotkał się w maju roku 2004. Zespoły, które wpłynęły na styl Vladislava to między innymi Eduard Artemiev, Klaus Schulze, Vangelis, Mark Morgan, The Future Sound of London i Amorphous Androgynous.

Vladislav pracował w Nival Online ponad rok, a Allods Online zajmuje się od połowy 2008 roku. Kiedy oficjalnie zapisał się do projektu, zaproponował Marka Morgana jako dodatkowego kompozytora, wysłał mu list, a ten się zgodził.

Krótki rys biograficzny Marka

Mark urodził się w Los Angeles. Jego pierwszym instrumentem było klasyczne pianino. Lecz im więcej poznawał stylów muzycznych, jak rock'n'roll, jego styl się zmieniał. Szybko stał się wykonawcą. Jego największymi zaletami były zawsze wszechstronność i innowacyjna paleta dźwiękowa.

Technik komponowania nauczył się podczas pracy w filmach i serialach telewizyjnych. Jego utwory możecie usłyszeć między innymi w produkcjach: Dexter, Shark, Killer Instinct, Hawaii, Kojak, Pogoda na miłość i wielu innych.

Jako że Mark zawsze chciał poszerzać swoje muzyczne horyzonty, zainteresował się ciągle rozwijającą się branżą gier komputerowych. Jego prace możecie usłyszeć w grach takich jak: Zork Nemesis, Dark Seed II, Shattered Steel, Descent II, NetStorm: Islands At War, Fallout, Fallout 2, Planescape: Torment, Giants: Citizen Kabuto i oczywiście Allods Online.

Allods Online zostanie wydane przez gPotato Europe tej jesieni i będzie można zagrać w nią za darmo dzięki stronie http://allods.gpotato.eu.

Komentarze

0
·
WOW! Sam wielki Mark Morgan maczał palce przy muzyce do tej gry? No to zapowiada się naprawdę znakomicie, gdyż gość to prawdziwy arcymistrz w swoim fachu. O oprawę muzyczną nie ma się więc co martwić. Jak gra będzie trzymała równie wysoki poziom, to zapowiada się co najmniej smakowicie.

Do tego jeszcze za darmo? No, no... zacieram ręce i czekam z niecierpliwością. Może dzięki tej produkcji zmienię swoje negatywne zdanie na temat gatunku gier MMO?

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...