Pathfinder Society

4 minuty czytania

pathfinder, logo

"Pathfinder Society" to kampanie RPG rozgrywane na arenie światowej, w których gracz wciela się w agenta legendarnej organizacji badaczy, archeologów, poszukiwaczy przygód i odkrywców – Społeczności Pathfinder [ang. Pathfinder Society]. Ich zadaniem jest wyszukiwanie i rozwiązywanie największych tajemnic i cudów przeszłości splamionej magią i złem.

Główna baza organizacji zlokalizowana jest w mieście Absalom, uznawanym za pępek świata. Aglomeracji, której nieobce są intrygi i polityczne niesnaski. Działania graczy mają niepośledni wpływ na kształt całego Golarion, przechylając szalę zwycięstwa na stronę jednej z najpotężniejszych nacji w krainach.

Rozgrywki "Pathfinder Society" prowadzone są na skalę światową na różnego rodzaju konwentach lub w specjalnych sklepach z produktami RPG. By rozpocząć swoją przygodę ze społecznością, należy zarejestrować swoją postać na Paizo.com. W ten sposób otrzyma się unikalny numer ID, który należy podawać podczas rozgrywki, by odniesione sukcesy mogły zostać odnotowane w internetowej karcie postaci. Ponadto możliwa jest rozgrywka online w systemie postów, kamer internetowych czy za sprawą mikrofonów. Aktualnie zaplanowane sesje można znaleźć na oficjalnej stronie Paizo.com.

"Pathfinder Society" podlega kilku zasadom. Najważniejsze, by grała jak największa ilość osób, gdyż o to chodzi w RPG. Ponadto zakazany jest tryb gracz vs. gracz, ponieważ zabijanie postaci innego gracza nie wydaje się równie zabawne dla obu stron. Zasada ta nie obowiązuje w przypadku efektu sprawowania kontroli nad umysłem postaci. Wzbronione jest dokuczanie innym graczom. Co prawda lekkie utarczki słowne akceptowane przez obie strony mogą dodać smaczku rozgrywce, ale usilne pastwienie się nad bohaterem innego gracza jest zakazane. Należy pamiętać, że gra ma sprawiać przyjemność wszystkim zebranym. Każdy rodzaj oszustwa karany jest wyrzuceniem z sesji i permanentnym usunięciem z kampanii.

Cykl został podzielony na sezony ze względu na główne wątki całości. Każdy z nich składa się z 26-28 scenariuszy, które polegają na zwiedzaniu krain Golarion, zbieraniu artefaktów, walce z wrogami organizacji i spełnianiem celów własnej nacji.

Sezon 0

Miał on charakter testowy i jego zadaniem było zapoznanie społeczności graczy z całym systemem. Większa część scenariuszy rozgrywa się w Absalom, Mozaikowym Mieście, gdzie znajduje się centrum dowodzenia Społeczności Pathfinder. Młodzi poszukiwacze przygód zostają wysłani z licznymi misjami na pobliskie tereny, by zdobyć doświadczenie, skarby i poznać ukryte tajemnice.

Sezon 0 rozpoczął się w sierpniu 2008, a zakończył w lipcu 2009.

Sezon 1

Znaczna część przygód rozgrywa się w Taldorze, ongiś potężnym cesarstwie, gdzie heroiczne dokonania, bohaterscy rycerze i cnotliwe damy były jego symbolami, a dziś są echami przeszłości. Obecnie kraj uwikłany jest w wewnętrzne wojenki szlachetnych rodów, butnych kawalerzystów i chciwych kupców. W to wszystko między innymi zostają wplątani poszukiwacze przygód z ramienia Społeczności Pathfinder.

Sezon 1 rozpoczął się w sierpniu 2009, a zakończył w lipcu 2010.

Sezon 2

pathfinder, logo

Rok Loży Cienia [ang. the Year of the Shadow Lodge] związany jest z działaniem organizacji, której istnieniu zaprzeczają same władze Społeczności Pathfinder. Jej członkowie działają pod przykrywką, współpracując ze zwykłymi poszukiwaczami przygód, lecz wykonując własne cele. Loża Cienia uznaje metody Wielkiej Loży za staroświeckie i naiwne. Nie można być w pełni pewnym, kto należy do konglomeratu, gdyż jak dotąd jego działacze działają rozważnie i cicho.

Sezon 2 rozpoczął się w sierpniu 2010, a zakończył w czerwcu 2011.

Darmowe egzemplarze w wersji PDF – "Character Creation Guide".

Sezon 3

pathfinder, logo

W Roku Rubinowego Feniksa [ang. the Year of the Ruby Phoenix] wszystkie spojrzenia, nie tylko Społeczności Pathfinder, skierowane są na wydarzenia związane z Turniejem Rubinowego Feniksa, popularnych zawodów organizowanych w Tian Xia co dekadę. Celem agentów organizacji jest zebranie sojuszników oraz magicznych przedmiotów, a także informacji, które przydadzą się podczas turnieju i przyczynią się do zgarnięcia bajecznej nagrody.

Sezon 3 rozpoczął się w sierpniu 2011, a zakończył w lipcu 2012.

Darmowe egzemplarze w wersji PDF – "Ambush in Absalom", "First Steps I In Service to Lore", "First Steps II To Delve the Dungeon Deep", "First Steps III A Vision of Betrayal".

Sezon 4

pathfinder, logo

Rok Wschodzącej Runy [ang. the Year of the Risen Rune] skupia się głównie wokół Varisii, gdzie znajdują się starożytne ruiny oraz pradawna magia i jest to częste pole politycznych konfliktów. Będzie można odwiedzić znane już dobrze lokacje – Korvosa, Riddleport, Magnimar czy Kaer Maga, a ponadto niewspomniane wcześniej krasnoludzkie miasto Janderhoff, orkowe Urglin czy thassilońskie ruiny.

Sezon 4 rozpoczął się w sierpniu 2012, a zakończył w lipcu 2013.

Darmowe egzemplarze w wersji PDF – "Guide to Pathfinder Society Organized Play".

Sezon 5

pathfinder, society

Rok Demona [ang. the Year of the Demon] to okres trwogi, gdyż w każdym dniu ważą się losy basenu Morza Wewnętrznego i całego Golarion. Choć Rana Świata istnieje od dobrych paru wieków, dopiero w ostatnim czasie działalność hordy demonów ponownie zasiała terror w sercach pogranicznych ziem. Naruszenie kamieni strażniczych i zdrady wewnątrz zakonu krzyżowców sugerują, że spokój na długo nie zagości na terenach Avistanu.

Sezon 5 rozpoczął się w sierpniu 2013, a zakończy w lipcu 2014.

Darmowe egzemplarze w wersji PDF – "Guide to Pathfinder Society Organized Play".

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...