Neverwinter Nights 2

Czytano: 295125 razy
 
Strona: 1   2   3   4   5  
 Kilka uwag wstępnych:
  • Warto zainwestować kilka punktów umiejętności w Blef, Dyplomację, Zastraszanie, Wycenę lub Czaroznawstwo, nawet jeżeli nie jest to umiejętność klasowa, gdyż w wielu przypadkach można na niej zarobić bądź uniknąć trudnych starć.
  • Przeszukuj wszystkie beczki i skrzynie, które znajdziesz podczas swojej przygody.
  • Wypytuj wszystkich napotkanych o wszystko, najdokładniej jak się da.
  • Zapisuj grę dosyć często. Jest oczywiście opcja odrodzenia, ale tracisz wtedy doświadczenie i pieniądze, więc radziłbym tego nie używać.
  • Miej mapę zawsze otwartą.
  • Nie zapominaj, że możesz korzystać z ekwipunku twojego towarzysza.

Prolog

Parter u Ferlonga

Gra rozpoczyna się od krótkiej scenki, w której twój przybrany ojciec, Daeghun, da ci proste zadanie - masz zabrać futra z pobliskiej skrzyni i sprzedać je kupcowi Galenowi w zamian za Łuk z Drewna z Lasu Zmierzchu. Skrzynia z Futrami Daeghuna znajduje się pod obrazem przy głównym wyjściu. Kiedy je zabierzesz, zmierzaj ku wyjściu do Zachodniego Portu.

Zachodni Port

nwn2, solucja, mapa

Teraz masz dwa wyjścia:

  • Opuścić samouczek i od razu przejść do aktu I.
  • Kontynuować samouczek, poznając mechanikę gry i mieszkańców osady.

Wychodząc z domu Daeghuna (1), podążaj drużką aż do most Zachodniego Portu (2), gdzie spotkasz Amie i Bevila, starych przyjaciół, którzy przyłączą się do ciebie. Po krótkiej rozmowie Orlena z Georgiem (3) ten drugi wreszcie cię zauważy i wyjaśni zasady festynu dożynkowego.

Bójka Dożynkowa (4) polega na pokonaniu przeciwników siłą oręża i mięśni. Porozmawiaj z Bratem Merringiem, kapłanem Lathandera. Użyj Maczug Ćwiczebnych, które znajdziesz w pobliskiej beczce, na manekinach treningowych. Ponownie porozmawiaj z Merringiem, a będziesz mógł zmierzyć się z bliźniakami Lannon i ich siostrą. Jest to dość łatwa walka. Gdy bójka się zakończy, porozmawiaj z zakonnikiem. Jeżeli zostałeś ranny podczas ostatniej walki, może cię on uleczyć. By rozpocząć kolejną potyczkę należy porozmawiać z braćmi Mossfeld. Jest to cięższa walka niż poprzednia. Podczas rozmowy bracia będą chcieli się założyć o 10SZ.

  • Jeżeli się zgodzisz, zyskasz kilka punktów w stronę charakteru Chaotyczny.
  • Jeżeli powiesz, że jest to wbrew zasadom, zyskasz punkty w stronę charakteru Praworządny.
  • Wybierając trzecią odpowiedź, nic nie zyskasz ani nie stracisz.

Po zakończeniu dialogu, rozpocznie się walka.

Kupiec Galen (5) zapozna cię z tajnikami handlu. Sprzedaj mu Futra Daeghuna, a potem kup Łuk z Drewna z Lasu Zmierzchu.

Konkurs Talentów (6) prowadzi Retta Starling. Tu główną rolę odegra Amie. Wszystko zależy od rzucenia przez nią czarów: Przywołania Istoty I, Powiększenia Osoby oraz zniszczenia beczki Promieniem Lodu lub Rozpryskiem Kwasu. W ramach wygranej zyskasz zwoje. Po zakończeniu Konkursu Talentów zagada do ciebie Orlen. Uważa on, iż Lewy Jons oszukuje, zapisując do konkursu magicznie powiększonego wieprzka. Pozwól rzucić okiem na świnkę Amie (7), a dowiesz się, że jest ona poddana działaniu zaklęcia. Amie zaproponuje użycie czaru rozpraszającego, a Bevil poprosi, by wpierw porozmawiać z oszustem. Lewy, w zamian za zachowanie tajemnicy, zaproponuje ci Miksturę Błogosławieństwa. Jeżeli przyjmiesz łapówkę - stracisz punkty wpływu na Bevila, co nie ma większego znaczenia. Jeżeli odmówisz - nic się nie stanie. Gdy Amie użyje zwoju na wieprzku okaże się, że jest on bardzo malutki. Teraz porozmawiaj z Orleanem, a zyskasz 150PD i Suszoną Wieprzowinę.

Oddaj łuk Daeghunowi (8). Opowie ci on również o Konkursie Strzeleckim. Weź kuszę i bełty z pobliskiej beczki. Strzel do jednej z tarcz i ponownie porozmawiaj z ojcem. Teraz masz za zadanie trafić przynajmniej w 5 butelek, by wygrać konkurs.

Tarmas (9) nadzoruje konkurs Wyzwanie Łotrów. To zadanie wymaga wykorzystania zdolności złodziejskich, więc jeżeli twoja postać nie posiada takich, to porozmawiaj z Kippem. Masz za zadanie znaleźć trzy pióra (grynszpanowe pióra) i przynieść je Tarmasowi.

Na placu (10) rozpocznie się rozdawanie nagród po zakończeniu dożynek. Jeżeli ukończyłeś 3 z 4 wyzwań - zyskasz 1000PD i Puchar Dożynkowy. Wygrywając wszystkie 4, zyskasz dodatkowo Płaszcz Dożynkowy. Gdy ceremonia się zakończy, przejdziesz do aktu I.

Udostępnij:
Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Facebooku
 
Strona: 1   2   3   4   5  
 
Autor: Lionel
Dodano: czwartek, 29 października 2009

Komentarze

Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się aby dodawać komentarze! Nie masz konta? Załóż nowe!
Gość
środa, 2 grudnia 2009 (12:38)
czy jest możliwość zabicia Gitjanki który zabił na samym początku gry Amie? Nigdzie go nie mogę znależć
Gość
środa, 7 kwietnia 2010 (20:01)
spoko poradnik,genialnie zrobiony (pomimo że przeszedłem tą grę 3 razy nie wiedziałem o misji zagubionym kapłanem :P)
btw jak ciekawostkę można dopisać, że grając złodziejami po obronie magazynu jeżeli pogadamy z zarządcą będziemy mogli kupić od niego itemy (ma fajny rapier za 30k).ważne: tylko raz da się u niego kupować,więc warto zaopatrzyć się w gotówkę :P
Gość
niedziela, 2 maja 2010 (08:59)
tok, to githyanki łowca mieczy, którego można zabić w jaskini przy odbijaniu shandry. jednak i tak nie będzie z tego żadnego komunikatu - wiem o tym, że to ten, tylko z tego powodu że przy "zbadaj" wyraźnie pisało :P
Gość
wtorek, 31 sierpnia 2010 (21:06)
Pomocy.Utknalem na po rozprawie.Wygralem ja,udalem sie do Światyni Tyra.Pogadalem z gosciem i uslyszalem ze zaraz sie zacznie rytual i nic.Nikt nie przychodzi,nic sie dzieje.Cos zrobilem nie tak? gdzies mam sie udac?
Lionel
środa, 1 września 2010 (08:41)
Porozmawiaj jeszcze raz z Hlamem. Możliwe, że skrypt nie zaskoczył. Normalnie, to po rozmowie pojawiają się scenki.
Gość
wtorek, 5 października 2010 (17:25)
A idziesz sam na walke, czy kogos wystawiasz? Ja probowałam kilka razy z Khelgarem lub Casavirem i też nie działało. Dopiero, jak sama udałam się na walkę, to wszystko poszło ok.
Gość
wtorek, 8 lutego 2011 (18:57)
znasz jakąś metodę włączenia toolset na Windowsie 7???
Lionel
czwartek, 10 lutego 2011 (10:19)
Mój toolset działa poprawnie na win7, w czym problem?
Gość
czwartek, 10 lutego 2011 (19:17)
jak włączam toolset to po chwili pojawia się okno i pyta ,,Zamknij program", ,,Wyszukaj rozwiązanie w trybie online i zamknij program"
Lionel
czwartek, 10 lutego 2011 (19:59)
Internet mówi:
- zainstaluj direct x 9.0c z płyty NWN2
- zainstaluj NetFx64.exe z płyty NWN2 znajdującym się w folderze prereq

Powinno zadziałać.
Gość
piątek, 11 lutego 2011 (17:47)
Dzięki ale nie pomogło dalej ten sam problem mam
Lionel
piątek, 11 lutego 2011 (19:42)
A jaką masz kartę graficzną. Toolset wymaga nieco silniejszej karty. Minimum GeForce 6600 lub coś podobnego.
Gość
piątek, 11 lutego 2011 (20:38)
Windowsa 7 mam z tydzień i z niego korzystam 3 dni, a nie korzystałem więcej bo nie miałem czasu i się pytam gdzie mogę sprawdzić kartę graficzną.
Medivh
piątek, 11 lutego 2011 (22:21)
Prawy przycisk myszy na komputer -> po lewej stronie masz Menedżer urządzeń -> Karty graficzne
Gość
sobota, 12 lutego 2011 (13:06)
ATI Radeon HD 4800 Series wystarczy do Toolseta?
Lionel
sobota, 12 lutego 2011 (15:01)
Spróbuj naprawić błąd w rejestrze, ściągając clwireg-x64.exe.
Gość
sobota, 12 lutego 2011 (16:17)
muszę cie zasmucić bo to też nie pomogło dalej mam ten sam problem
Lionel
środa, 16 lutego 2011 (16:14)
To nie wiem jak ci pomóc. Mogę jedynie pocieszyć cię, że Aurora NWN2 w moim odczuciu jest o wiele gorsza od NWN1.
Gość
środa, 16 lutego 2011 (16:50)
dzięki za pomoc i trud
Gość
środa, 16 lutego 2011 (17:04)
kto wie jak zrobić by towarzysze w klasach czarujących zaczęli czarować??
Gość
sobota, 19 lutego 2011 (19:32)
wiesz jak naprawić konstrukta?
Lionel
sobota, 19 lutego 2011 (21:10)
Warownia na Rozstajach - Wnętrze pkt. 2,
Pieczary pkt. 4,
Kopalnie Klejnotów pkt. 12.
Gość
niedziela, 20 marca 2011 (12:55)
po naciśnięciu C (tam, gdzie awansujesz postać) jest na górze zakładka Zachowanie (ostatnia po prawej). Tam wybierasz, czy ma czarować w bitwie.
Gość
sobota, 9 kwietnia 2011 (10:31)
to ja od tego toolseta zapomniałem napisać te okienko zie zawiesza na napisie "Wczytywanie globalnych palet"
Gość
czwartek, 16 czerwca 2011 (11:41)
Witam, mam taki problem przed siedzibą Ammona Jerro, mianowicie mam te 3 ogniste serca, ale nie wiem jak ich użyć. Gdy klikam na te kadzielnice Shandra mi mówi, żeby szukać dalej wskazówek...
Lionel
czwartek, 16 czerwca 2011 (15:33)
Zapewne skrypt nie zaskoczył. Jedynym wyjściem jest wczytanie wcześniejszego zapisu gry i spróbowanie ponownie.
Gość
sobota, 13 sierpnia 2011 (08:06)
Mam nastepujacy problem, po zabiciu zeearie nie wypadaja z niej okrychy. tak ma byc czy bug?
Lionel
sobota, 13 sierpnia 2011 (10:03)
Zeeaire musi pozostawić po sobie okruchy, inaczej fabuła nie będzie kontynuowana, więc sugeruję wczytanie gry.
Gość
sobota, 26 listopada 2011 (18:35)
w siedzibie ammona gdy otworze portale. to chce pomówić z blooden o prawdziwych imionach ale nie idzie kiedy klikam na nią to pisze "nie nudzę sie, możesz na razie odejść"??
Lionel
sobota, 26 listopada 2011 (19:46)
Prawdziwe imiona można poznać jedynie, gdy sprzymierzysz się z Blooden przeciwko Koraborosowi. Po walce trochę z toba porozmawia i otworzy portal... później nie da się tego zrobić.
Gość
wtorek, 3 stycznia 2012 (18:41)
Czy w niektórych miejscach w Dolinie Merdelain można bezpiecznie odpocząć? Jeśli tak to gdzie?
Gość
wtorek, 21 lutego 2012 (16:34)
po walce z lupiezca cienia ktory zabil Calluma nie moge wrocic do mapy
Gość
niedziela, 8 lipca 2012 (16:51)
Dziękuję za fantastyczną solucję.
Gość
niedziela, 6 stycznia 2013 (22:30)
Ilu NCP można przyłączyć do drużyny?
Gość
środa, 12 czerwca 2013 (17:40)
W pojedynku na lutnie (II Akt, amfiteatr) ostatnia 4-ta sekwencja jest błędna. Oto prawidłowa: 35345271725.
Ps. By wygrać pojedynek wystarczy dobrze zagrać wszystkie melodie i np. rozkazać Sand-owi zrobić zamieszanie :D
uthar
poniedziałek, 11 sierpnia 2014 (07:41)
Ember i marcus idzie rozegrać rozmowę tak że nie straci sie 3 punktów u biszopa. "zostaniesz wynagrodzony po 10 kroć tylko trzym się mnie" lub ten styl