Wielki Ród Hlaalu

Czytano: 16983 razy
flaga
Rodowa flaga Hlaalu

Jest to jeden z trzech Wielkich Rodów władających prowincją Cesarstwa Tamriel – Morrowind. Ziemie, nad którymi mają władzę, leżą w południowo zachodniej części wyspy Vvardenfell. Znajdują się na nich cztery główne miasta: Balmora (w pewnym sensie stolica Rodu Hlaalu), Suran, Hla Oad oraz Gnaar Mok. Ród Hlaalu, w przeciwieństwie do innych Rodów, ma dobre stosunki z Cesarstem. Jego największe źródła dochodu stanowią rolnictwo i przemyt. Główni członkowie Wielkiego Rodu Hlaalu to: Książę Vedam Dren, Orvas Dren, Ilmeni Dren, Crassius Curio, Odral Helvi, Nileno Dorvayn, Edryno Arethi oraz Eno Hlaalu.

Organizacje nastawione pozytywnie do Rodu Hlaalu:

  • Gildia Magów
  • Kult Tamriel
  • Świątynia
  • Gildia Wojowników
  • Legion Cesarski

Organizacje nastawione negatywnie do Rodu Hlaalu:

  • Ród Redoran
  • Ród Telvanni
  • Gildia Złodziei

W Rodzie Hlaalu przy awansie liczą się:
Atrybuty: Szybkość oraz Zwinność.
Umiejętności: Celność, Handel, Krótkie Ostrze, Lekki Pancerz, Retoryka oraz Zabezpieczenia.

Aby osiągnąć daną rangę w Rodzie Hlaalu, musimy spełniać kilka wymagań. Oto one:

  • Najemnik (Hireling) – atrybuty na 30.
  • Przyboczny (Retainer) – jedna umiejętność na 10.
  • Zaprzysiężony (Oathman) – jedna umiejętność na 20.
  • Radca (Lawman) – jedna umiejętność na 30 i dwie na 5.
  • Krewny (Kinsman) – jedna umiejętność na 40 i dwie na 10.
  • Kuzyn Rodu (House Cousin) – atrybuty na 31, jedna umiejętność na 50 i dwie na 15.
  • Brat Rodu (House Brother) – atrybuty na 32, jedna umiejętność na 60 i dwie na 20.
  • Ojciec Rodu (House Father) – atrybuty na 33, jedna umiejętność na 70 i dwie na 25.
  • Członek Rady (Councilman) – atrybuty na 34, jedna umiejętność na 80 i dwie na 30.
  • Arcymistrz (Grandmaster) – atrybuty na 35, jedna umiejętność na 90 i dwie na 35.

Twierdza

Aby osiągnąć rangę Ojca Rodu, należy posiadać własną twierdzę. Chcąc zdobywać kolejne rangi, trzeba twierdzę rozbudować. W celu rozpoczęcia jej budowy, należy pójść do siedziby Wielkiego Rodu Hlaalu w Balmorze i porozmawiać z Drilerem Dondosem. On zleci nam przyniesienie aktu ziemskiego oraz pozwolenia na budowę. Akt ziemski kupimy od Barena Alena w Skarbcu Hlaalów w Vivek. Pozwolenie na budowę dostaniemy od księcia Vedam Drena. Jeśli nie będzie chciał go dać za pierwszym razem, to mała łapówka powinna załatwić sprawę. Zanosimy oba dokumenty z powrotem, a następnie czekamy kilka dni. Możemy w międzyczasie sprawdzić co się dzieje na budowie. Następnie należy pójść do Drilera Drondosa, który powie nam, że budowa została ukończona. Aby do niej dojść, należy wyjść południową bramą z Balmory i iść wzdłuż rzeki.

Teraz musimy załatwić kwestię dochodów twierdzy - trzeba znaleźć sobie kopalnię. Jedyną możliwą jest Shurdan-Raplay, w której to trzeba uleczyć królową oraz zdobyć górników. W celu tym należy udać się do Gnisis i pójść do Abelmavia. Ilasour Tunsamiran, mieszkający w tym samym mieście, może zostać naszym górnikiem. Po powrocie poinformują nas, że trzeba odczekać kilka dni (dokładnie 5), kiedy to twierdza zostanie rozbudowana. Po rozbudowie okaże się, że trzeba zatrudnić strażników. Najlepiej pójść do Gildii Wojowników w Balmorze i porozmawiać z tamtejszą szefową. Zaoferuje nam Fjorgeirna za 1000 smoków. Oprócz tego, trzeba będzie jeszcze zabić bandytów z pobliskiej jaskini (co jest dość łatwe i przyjemne). Gdy tego dokonamy, będziemy mogli śmiało rzec, że twierdza jest gotowa.

Zadania możemy otrzymać od Nileno Dorvayn (Balmora), Edryno Arethi (Vivek), Crassius Curio (Vivek), Odral Helvi (Caldera), Księcia Vedam Drena (Ebonheart) oraz od Ilmeni Dren (Vivek).

Udostępnij:
Udostępnij na Blipie Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Facebooku
Autor: Diego de Gallin
Dodano: poniedziałek, 11 sierpnia 2008

Komentarze

Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się aby dodawać komentarze! Nie masz konta? Załóż nowe!
Gość
środa, 3 marca 2010 (11:57)
Bardzo ładnie opisane struktury i powiązania Rodu Hlaalu. Myślę że każdy na tym skorzysta.
Gość
poniedziałek, 27 września 2010 (07:22)
"Jest to jeden z trzech Wielkich Rodów władających prowincją Cesarstwa Tamriel – Morrowind."
Doczepie się do tego stwierdzenia ponieważ, powinno to być napisane tak:
-Jest to jeden z trzech grywalnych rodów sprawujących kontrolę nad Vvardenfell, gdyż nad całą prowincją Morrowind rządy swe sprawują jeszcze dwa dodatkowe rody o których możemy przeczytać/pogadać, są to rody Dres i Indoril. Czyli mamy ich pięć, jeszcze jak bym chciał się doczepić mógłbym powiedzieć o tzw. "Szóstym Rodzie" o którym się dowiadujemy w grze, czyli o rodzie Dagotha.