Inne

14 minut czytania

Dziwny Przedmiot

Wygląda to na jakiś rodzaj zbiornika. Do krawędzi przymocowano dziwne metalowe zdobienia, wśród których dostrzegasz coś na kształt zatykającego korka i paru dźwigni. Choć ten przedmiot wygląda na wyrób najwyższej jakości, jakiś głupiec wydrążył w dnie dziurę, czyniąc go zupełnie bezużytecznym.

Waga: 10

Kompres Z Mchu

Druidzi w Wysp Moonshae nosili ze sobą te małe urny w czasie, gdy podróżowali z grupami wojowników z Moonshae. Urny zawierały mech, który porastał pole bitwy. Jeśli taki kompres przyłożyło się do rany, goiła się ona szybciej.

Parametry

Specjalne:
Magiczna moc: Można rzucać zaklęcie Leczenie Ran Krytycznych 1x/dzień
Waga: 2

Kompres Z Pleśni (Serce Furii)

Druidzi w Wysp Moonshae nosili ze sobą te małe urny w czasie gdy podróżowali z grupami wojowników z Moonshae. Urny zawierały mech, który porastał pole bitwy. Jeśli taki kompres przyłożyło się do rany, goiła się ona szybciej.

Urna ta najwyraźniej zbyt długo znajdowała się w chłodnym, wilgotnym miejscu, gdyż cała pokryta jest pleśnią. Jednakże, pleśń ta ma jeszcze silniejsze właściwości lecznicze niż kompres, który poprzednio się w urnie się znajdował. Stało się tak dzięki zaklęciom, które zostały na tę urnę rzucone. Pleśń posiada zdolność nie tylko leczenia ran, lecz również przywracania życia zabitym wojownikom.

Parametry

Specjalne:
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Leczenie Krytycznych Ran 1x/dzień
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Zmartwychwstanie 1x/dzień
Waga: 2

Martwy Koci Przysmak Oagla’ty

Półorkowie są dobrze znani ze swych niezwykłych gustów kulinarnych, a Oagla'ta nie jest tu wyjątkiem. Gdy poczuje przypływ głodu wydobywa swego sprawdzonego, cierpkiego i nieznacznie obgryzionego zdechłego kota. Przerażeni gapie obserwują z odrazą, jak Ogala'ta żuje jego koniec prawie w taki sam sposób, jak krowa przeżuwa swą paszę. Jednak większość osób nie dostrzega, że koci trup zdaje się nigdy nie kończyć czy psuć, nawet po dłuższych chwilach przeżuwania. Najwyraźniej dobrze służy jej zdrowiu, jako że po paru kęsach swej martwej przekąski Ogala'ta zawsze wydaje się bardziej rześka i pełna życia.

Parametry

Przywraca 3 punkty życia
Można używać 3 razy dziennie
Może używać:
Półork
Waga: 10

Talizman Wyjącego Wilka

Jest to malutki talizman w kształcie głowy srebrnego wilka, podobny do tych, które noszą czasem rashemańscy szamani z Plemienia Wilka. Ściskając mocno talizman i wyjąc w kierunku niebios, można wezwać dzikiego szarego wilka, który pomoże właścicielowi talizmanu w czasie bitwy. Mówi się, że takie przedmioty matowieją, kiedy ich moce słabną i na samym końcu zmieniają się w srebrnawy proszek.

Parametry

Przywołanie wilka x 3
Waga: 1

Diadem Plemienia Wilka (Serce Furii)

Jest to niewielki talizman srebrnego wilka z gatunku tych wykonanych przez szamanów z Klanu Wilka. Trzymając mocno talizman i wyjąc w stronę nieba, możemy wezwać wściekłego, szarego wilka, który będzie pomocny w czasie walki. Takie przedmioty coraz bardziej niszczeją wraz z utratą swojej mocy i w końcu zostaje po nich tylko srebrny proszek.

Parametry

Przywołanie wilkołaka x 3
Waga: 1

Klatka Egzotycznych Ptaków

Wewnątrz klatki znajduje się kilka egzotycznych ptaków. Chyba przydałby im się nowy dom.

Waga: 2

Martwy Kot

To chyba martwy kot. Jest nadzwyczaj dobrze zakonserwowany i wygląda, jakby spał.

Waga: 10

Pstrąg Kostkogłowy

Z ości tego pstrąga, którego spotyka się tylko w jeziorach Doliny Lodowego Wichru, wykonuje się cenną skrymszę, której używa się w rzeźbiarstwie.

Waga: 1

Święty Symbol Myrkula

Ten święty symbol przedstawia białą ludzką czaszkę na czarnym polu. Prawdopodobnie wyrzeźbiono ją z kości słoniowej i osadzono na tle z czarnego onyksu.

Waga: 0

Beczułka Święconej Wody

W beczułce znajduje się woda, którą poświęcili kapłani z Dłoni Seldarine.

Waga: 25

Gnijąca Miodowa Skóra

Kiedyś był to kawałek bardzo cennej miodowej skóry. Taka skóra to w rzeczywistości lekkie płótno, używane przez elfy jako ochrona przed deszczem i wilgocią. Chociaż łatwo ją podrzeć, elfy używają jej do tworzenia namiotów.

Waga: 5

Czaszka

Wygląda to na czaszkę jakiejś istoty ludzkiej.

Waga: 1

Teleskop

Podczas gdy zasady działania teleskopów są już dobrze znane od jakiegoś czasu, umiejętność wytwarzania odpowiednich soczewek została opanowana jedynie przez niewielką liczbę specjalistów. Soczewki tego teleskopu są wykonane z największą precyzją. To samo można powiedzieć o jego składanej tubie; osoba, która ją wykonała, musiała znać się doskonale na obróbce metalu oraz robocie jubilerskiej.

Waga: 1

Świeca

Zwyczajna świeca zrobiona z wosku.

Waga: 1

Worek Ziemniaków

Wygląda to na zwyczajny worek ziemniaków.

Waga: 10

Nasiona

Są to nasiona kilku rzadkich roślin tropikalnych, które mogą wzrastać w bardzo niekorzystnych warunkach klimatycznych.

Waga: 0

Klatka Z Wiewiórkami

W klatce tłoczą się dwie wiewiórki.

Waga: 2

Święty Symbol Helma

Ten misternej roboty święty symbol jest poświęcony Helmowi. Przedstawia on stojącą rękawicę z patrzącym okiem. Sama rękawica wykonana jest z przedniej jakości platyny, białko oka zrobiono z macicy perłowej, a do wykonania źrenicy użyto niebieskiego szafiru.

Waga: 0

Zniszczona Broń

Ta niegdyś doskonała broń leży teraz przed tobą roztrzaskana na kawałki.

Waga: 1

Zniszczona Tarcza

Potężny cios jakiejś nieznanej broni roztrzaskał tę tarczę na wiele kawałków.

Waga: 5

Zniszczona Zbroja

Ta zbroja, niegdyś drogocenna zdobycz, nie nadaje się już nawet dla szkieletu. Została przebita w kilku miejscach i zmiażdżona w innych. Niepodobna, aby jej dawny użytkownik przeżył ciosy, które wyrządziły takie zniszczenia.

Waga: 20

Zniszczony Przedmiot

Czymkolwiek to kiedyś było, zostało zniszczone nie do rozpoznania.

Waga: 5

Starożytna Zbroja

Ten zardzewiały pancerz ma setki lat. Kiedyś musiała to być wspaniała zbroja płytowa.

Waga: 15

Pancerz Żukorożca

Jest to część pancerza martwego żukorożca. Naturalny pancerz tych stworzeń znany jest z niebywałej wręcz elastyczności.

Waga: 85

Skóra Umbrowego Kolosa

Ta skóra Umbrowego Kolosa składa się z chitynowych płytek i żylastej skóry o ciemnobrązowym odcieniu. Nawet zdjęta z ciała umbrowego kolosa wygląda na grubą i nieprzeniknioną.

Waga: 25

Skóra Śnieżnego Wilka

Miękkie śnieżnobiałe futro śnieżnego wilka jest symbolem luksusu. Często wykorzystuje się je do wytwarzania ubiorów tak różnych, jak surowe kamizelki północnych barbarzyńców Uthgardt, czy przepiękne, delikatne zimowe stuły noszone przez szlachetnie urodzone kobiety na Wybrzeżu Mieczy.

Waga: 5

Skóra Yeti

Te grube skóry cenione są przed wszystkim za ich trwałość i ciepło. Mieszkańcy Dziesięciu Miast płacą za nie niezłe pieniądze, gdyż niewielu z nich samych zdecydowałoby się polować na yeti. Niektórzy barbarzyńcy polują na yeti, gdyż jest to częścią obrządku przechodzenia w wiek męski.

Waga: 15

Ciało Dziecka

Jest to ciało dziecka.

Waga: 110

Ciało Pająka

Te olbrzymie pająki są nawet bardziej odrażające po śmierci, niż za życia. Ich wyłupiaste, szklane oczy wpatrują się w ciebie ślepo i, nawet teraz, jedna z ośmiu chitynowych nóg drga spazmatycznie.

Waga: 25

Ciało Kobiety

To jest martwe ciało.

Waga: 130

Ciało Mężczyzny

Szczątki mężczyzny.

Waga 185

Oliwa Do Lampy

W tym pojemniku znajduje się oliwa, zazwyczaj używana do lamp i podobnych urządzeń. Do pojemnika przymocowano nasiąkniętą oliwą szmatę, przez co można go podpalić i cisnąć w przeciwnika.

Parametry

Obrażenia: 2K8 obrażeń od ognia na pojedynczym przeciwniku (udany rzut na refleks zmniejsza obrażenia o połowę)
Waga: 0

Płonąca Oliwa

W środku tego szklanego naczynia znajduje się kosztowna mieszanka oliwy i innych chemikaliów. Po podpaleniu płonie ona przez kilka sekund w wysokiej temperaturze. Czasami ciężko posłużyć się płonącą oliwą, ponieważ dużo czasu zajmuje jej posiadaczowi opanowanie umiejętności wykonania poprawnego rzutu. Przezorni poszukiwacze przygód często mają oliwę przy sobie, by być w stanie bronić się przed wielce niepożądanymi atakami troli.

Parametry

Po trafieniu w cel szklane naczynie rozbija się, rozlewając płonącą oliwę na wszystko w promieniu 1,5 metra i powodując 2-16 obrażeń od ognia (rzut na refleks może zredukować obrażenia o połowę).
Waga: 0

Latająca Czaszka Xainlaphara

Xainlaphar, szalony Czerwony Mag, słynął z tego, że czaszki swych zabitych wrogów przemieniał w broń. Najpopularniejszą jego bronią była właśnie "Latająca Czaszka". W zasadzie, nie różniła się ona zbytnio od zaklęcia Eksplodująca czaszka, z wyjątkiem przeznaczenia: zamiast do obrony, miała służyć w ataku. Xainlaphar zmarł w roku 913 Kroniki Dolin, na długo, zanim miał czas posłużyć się przynajmniej połową swych zaczarowanych czaszek. Przeszły one w posiadanie jego wrogów, pewnego paladyna i kapłana Helma. Mieli zamiar je zniszczyć, lecz co najmniej czterdzieści zostało wykradzionych przez przebiegłych złodziei, udających się z powrotem do Sembii.

Parametry

Po rzuceniu w cel, czaszka wybucha powodując 4k8 obrażeń, raniąc wszystkich w promieniu 1,5 metra. Aby zredukować obrażenia o połowę, ofiara może wykonać rzut na refleks.
Waga: 1

Skorupa Żuka Kopacza

Jest to sztywna, zewnętrzna skorupa żuka kopacza.

Waga: 50

Jajo Białego Żmija

To olbrzymie jajo pochodzi gniazda wielkiego białego żmija.

Waga: 10.

Drewniane Koło Od Żurawia

To precyzyjnie wykonane drewniane koło prawdopodobnie umożliwi uruchomienie żurawia z Targos.

Waga: 3

Rzeźba Dziobowa Okrętu

Jest to zdobny galion, niegdyś umieszczony na dziobie małego kutra rybackiego, wyrzeźbiony na kształt wpatrującej się w dal kobiety. Wygląda na bardzo stary i nadal czuć od niego drażniący, słonawy zapach wód Maer Dualdon. Pod dziobem widnieje nazwa: "Spojrzenie Veiry".

Waga: 5

Butelka Napiętnowana Widmem

Szkło, z którego wykonano tę buteleczkę, jest tak przezroczyste, że zdaje się ona być prawie niewidzialna, wręcz ulotna. Korek buteleczki zdaje się być wtopiony w samo szkło, a wnętrze wypełnia unoszący się mglisty płyn.

Płyn wewnątrz butelki to zwykła woda, ale sama flaszka jest magiczna. Butelkę zaklęto bowiem "dotknięciem ducha", które pozwala na zamknięcie w jej wnętrzu cząstki eterycznej sfery. Nie wiadomo do czego miałaby być wykorzystana, a i teraz nie masz pojęcia, co Cahl-Hyred (albo ty) mógłby z nią zrobić.

Waga: 0

Butelka Veiry

Szkło, z którego wykonano tę buteleczkę, jest tak przezroczyste, że wydaje się ona prawie niewidzialna, wręcz ulotna. Kryje w sobie jedną z łez Veiry, jakby zamarzniętą i zawieszoną w centralnej części butelki.

Waga: 0

Żelazna Obręcz Dreisbacha

Ta magiczna obręcz wygląda, jakby miała opasywać jakąś beczkę i możliwe, że kiedyś tak było. Istnieje wiele opowieści (większość z nich fałszywych) o pochodzeniu obręczy, a najpopularniejsza mówi, że obręcz powstała w Tawernie Elfiej Pieśni we Wrotach Baldura w wyniku narodzonego w złości zakładu pomiędzy dwoma ludźmi. Jednym z nich był Dreisbach, dziki mag o spokojnym usposobieniu, a drugim – doker Geithman o gorącym temperamencie. Geithman twierdził, że magia nie może zastąpić surowej siły i determinacji, a kiedy Dreisbach się z tym nie zgodził, obaj założyli się, że ten, który załaduje więcej beczek do jednego z portowych magazynów od świtu do zmierzchu, zostanie zwycięzcą.

Według opowieści, Dreisbach wykonał obręcz w jedną noc i gdy przybył do magazynu następnego ranka, wyciągnął obręcz i zakręcił nią na ziemi. Z każdym obrotem jedna beczka nagle pojawiała się w magazynie. Dreisbach obracał obręcz przez godzinę, aż w magazynie ustawione były setki beczek na wysokość kilku ludzi, tak że Dreisbacha nie było już widać zza stosów beczek. Geithman nie był wstanie konkurować z przywołanymi beczkami i miał właśnie z obrzydzeniem przyznać zwycięstwo rywalowi, gdy rozległ się okrzyk Dreisbacha i brzęk żelaznej obręczy uderzającej o ziemię. Kiedy Geithman wraz z gapiami przedarł się przez labirynt beczek do miejsca, gdzie wcześniej stał Dreisbach, po magu nie było śladu. Została tylko obręcz spoczywająca niewinnie na podłodze.

Żadna z obecnych tam osób nie odważyła się tknąć obręczy. Chociaż to Dreisbacha okrzyknięto zwycięzcą, wszyscy zgromadzeni uznali, że Tymora uśmiechnęła się tego dnia do Geithmana. Magazyn zamknięto w pośpiechu i wszyscy szybko wrócili do Elfiej Pieśni, by dyskutować na inne tematy.

Niewiadomo skąd pochodzą beczki przywoływane przez obręcz, lecz zaleca się ostrożność w posługiwaniu się nią... bo beczki mogą się zemścić.

PARAMETRY:
Specjalne:
Przywołuje jedną baryłkę raz dziennie. Baryłki często zawierają coś cennego.
Waga: 3

Zakład Geithmana (Serce Furii)

Ta magiczna obręcz wygląda, jakby miała opasywać jakąś beczkę i możliwe, że kiedyś tak było. Istnieje wiele opowieści (większość z nich fałszywych) o pochodzeniu obręczy, a najpopularniejsza mówi, że obręcz powstała w Tawernie Elfiej Pieśni we Wrotach Baldura w wyniku narodzonego w złości zakładu pomiędzy dwoma ludźmi. Jednym z nich był Dreisbach, dziki mag o spokojnym usposobieniu, a drugim – doker Geithman o gorącym temperamencie. Geithman twierdził, że magia nie może zastąpić surowej siły i determinacji, a kiedy Dreisbach się z tym nie zgodził, obaj założyli się, że ten, który załaduje więcej beczek do jednego z portowych magazynów od świtu do zmierzchu, zostanie zwycięzcą.

Według opowieści, Dreisbach wykonał obręcz w jedną noc i gdy przybył do magazynu następnego ranka, wyciągnął obręcz i zakręcił nią na ziemi. Z każdym obrotem jedna beczka nagle pojawiała się w magazynie. Dreisbach obracał obręcz przez godzinę, aż w magazynie ustawione były setki beczek na wysokość kilku ludzi, tak że Dreisbacha nie było już widać zza stosów beczek. Geithman nie był wstanie konkurować z przywołanymi beczkami i miał właśnie z obrzydzeniem przyznać zwycięstwo rywalowi, gdy rozległ się okrzyk Dreisbacha i brzęk żelaznej obręczy uderzającej o ziemię. Kiedy Geithman wraz z gapiami przedarł się przez labirynt beczek do miejsca, gdzie wcześniej stał Dreisbach, po magu nie było śladu. Została tylko obręcz spoczywająca niewinnie na podłodze.

Żadna z obecnych tam osób nie odważyła się tknąć obręczy. Chociaż to Dreisbacha okrzyknięto zwycięzcą, wszyscy zgromadzeni uznali, że Tymora uśmiechnęła się tego dnia do Geithmana. Magazyn zamknięto w pośpiechu i wszyscy szybko wrócili do Elfiej Pieśni, by dyskutować na inne tematy.

Niewiadomo skąd pochodzą beczki przywoływane przez obręcz, lecz zaleca się ostrożność w posługiwaniu się nią... bo beczki mogą się zemścić.

PARAMETRY:
Specjalne:
Przywołuje jedną baryłkę raz dziennie. Baryłki często zawierają coś cennego.
Waga: 3

Deski

To sterta desek. Być może przydadzą się do czegoś.

Waga: 10

Czarny Kamień Strażniczy

Ten mały, żelazny dysk został nieumiejętnie wykonany ze źle wytopionego żelaza. Z obydwu stron na nierównej powierzchni znajduje się pojedynczy glif.

Waga: 1

Zniszczone Karwasze Tamjana

Ta sterta podartej skóry i rozgniecionego metalu to wszystko, co pozostało z karwaszów Tamjana. Najwyraźniej nie przetrzymały ostatniej bitwy.

Waga: 5

Żelazny Kamień Strażniczy

Ten mały, żelazny dysk został nieumiejętnie wykonany ze źle wytopionego żelaza. Z obydwu stron na nierównej powierzchni znajduje się pojedynczy glif.

Waga: 3

Posrebrzany Kamień Strażniczy

Ten mały, kamienny dysk jest wykonany z zielonkawego piaskowca. Z obydwu stron wyryto na nim inkrustowany srebrem glif.

Waga: 1

Ciało Królowej Pająków Przędzarzy

Ciało Królowej Pająków Przędzarzy

Waga: 25

Ciało Pająka Przędzarza

Zwłoki wielkiego pająka przędzarza.

Waga: 20

Belladona

Ta trująca roślina z rodziny cienistych ma purpurowe kwiaty w kształcie dzwonu, jagody o połyskliwej, czarnej barwie oraz korzenie i liście, z których można pozyskać atropinę. Jest jednym ze składników potrzebnych do stworzenia zaklęcia naprawczego Oswalda.

Waga: 0

Świeża Pajęczyna

To włókno wygląda tak, jakby wzięto je ze świeżego pająka. Oswald potrzebuje takiego składnika do swego Zaklęcia Naprawy.

Waga: 0

Stos Drewna

Jest to mały stos drewna. Jest jednym ze składników potrzebnych do stworzenia zaklęcia naprawczego Oswalda.

Waga: 5

Stos Kamieni

Ta sterta kamieni służy do zadawania bólu uwięzionym poniżej ofiarom.

Waga: 10

Karafka Bashshara

Ta karafka jest więzieniem, a może jedynie domem Bashshara al Rachida, chyba najzamożniejszego dżina w całym Torilu. Jego chciwość i arogancja są legendarne; podróżnicy mogą otrzymać od niego pomoc... ale zawsze za jakąś cenę.

Karafka ta jest rękodziełem wykonanym z błękitnego, przeźroczystego, bardzo twardego szkła. Jej dolna połowa przypomina surową twarz Bashshara al Rachida.

Waga: 1

Róg Do Picia

Ten wspaniały róg do picia jest powleczony rzeźbionym w skomplikowane wzory złotem i wysadzany niebiesko-białymi kamieniami półszlachetnymi.

Waga: 1

Mroźna Róża

To rzadkie ziele ma postać pojedynczej, delikatnej łodygi zakończonej małym pąkiem, wyglądającym znad powierzchni śniegu. Gdy rozkwita, mały kwiat przybiera olśniewającą, szkarłatną barwę.

Waga: 0

Zwłoki Ofiar Upadłego Lasu

Są to pozostałości umarłych z Upadłego Lasu, których uwolniliście od cierpienia niszcząc winne ich śmierci Błędne Ogniki.

Waga: 5

Konopna Lina

Jest to piętnaście metrów mocnej, wykonanej z konopi liny.

Waga: 10


Leki Venli

Najpotężniejszym składnikiem tego ziołowego lekarstwa jest ekstrakt z mroźnej róży. Wypicie mikstury powoduje przywrócenie 9 PŻ, oraz usuwa wszystkie ślady zatrucia i chorób.

Parametry

Usuwa zatrucia i choroby
Waga: 1

Narzędzia Górnicze

Zestaw narzędzi górniczych (kilof, łopata i tym podobne), pozwalający na przekopanie się przez ziemię i skały.

Waga: 10

Sanguis Anima

Ta flaszka zawiera pojedynczą porcję magicznej substancji o nazwie Sanguis Anima – płynu niezbędnego do ożywienia udoskonalonego golema z ciała – sporządzonej w laboratorium alchemicznym Imphraili.

Waga: 1

Fiolka Srebrzystego Płynu

Ta flaszka zawiera dziwną substancję, która wygląda jak płynna pajęczyna i roztopiony metal. Ta lepka ciecz nie wydziela żadnego ciepła.

Waga: 1

Fiolka Sporów

Ta flaszka zawiera dużą ilość zarodników, w większości zebranych ze swoich olbrzymich grzybów, które często można znaleźć w tych jaskiniach.

Waga: 1

Trucizna Przekształcenia

Ta flaszka zawiera umagicznioną truciznę, sporządzoną w celu zniszczenia Viciskamery.

Waga: 1

Wysuszone Serce

Ta brązowawo-czerwona bryła zbitego mięsa to najwyraźniej ludzkie serce. Choć muskuł jest zwarty i suchy, nie jest chyba w stanie rozkładu. Możliwe, iż magiczne lub alchemiczne sposoby zostały użyte, aby zachować obiekt w takim stanie.

Waga: 0

Stela Obrzędowa

Ten gruby, kamienny filar jest podzielony na krótkie walce, na których widnieją symbole religijne. Obiekt wygląda na starożytny, postawiony tu na pamiątkę uwięzienia jakiejś potężnej bestii. Sama bestia jest przedstawiona symbolicznie. Być może twórcy tego pomnika bali się umieścić tu jej prawdziwy wizerunek.

Waga: 0

Stela Obrzędowa

Ten gruby, kamienny filar jest podzielony na krótkie walce, na których widnieją symbole religijne. Obiekt wygląda na starożytny, postawiony tu na pamiątkę uwięzienia jakiejś potężnej bestii. Sama bestia jest przedstawiona symbolicznie. Być może twórcy tego pomnika bali się umieścić tu jej prawdziwy wizerunek.

Słup jest w połowie pęknięty. Duża część napisów została wytarta lub pokryta obfitymi ilościami zaschłej krwi.

Waga: 0

Udoskonalony Korzeń Mandragory

To należące do rodziny cienistych ziele ma owalne liście, żółtawe lub purpurowe kwiaty i duży, zygzakowaty korzeń, tradycyjnie porównywany do ludzkiej sylwetki.

Toksyczne właściwości tej troskliwie uprawianej przez Nheero Fhutmę rośliny zostały prawie w całości zneutralizowane. Po spożyciu dana osoba zostanie dotknięta następującymi efektami na czas jednej tury, po czym organizm ulegnie silnemu zmęczeniu aż do czasu odpoczynku. Zebrane zioło może zostać użyte tylko raz.

Parametry

Użytkownik zostaje odurzony
Odporność: 1/- na Broń Sieczną
Odporność: 1/- na Broń Obuchową
Odporność: 1/- na Broń Kłutą
Odporność: 1/- na Pociski
Odporność: 1/- na Trucizny

Waga: 0

Korzeń Mandragory

To należące do rodziny cienistych ziele ma owalne liście, żółtawe lub purpurowe kwiaty i duży, zygzakowaty korzeń, tradycyjnie porównywany do ludzkiej sylwetki.

Jeśli bohater zje taki korzeń, a nie powiedzie mu się rzut na odporność, to zapadnie w śpiączkę na jedną turę. Jeśli rzut się powiedzie, to bohater zostanie dotknięty następującymi efektami na okres jednej tury, po czym organizm ulegnie silnemu zmęczeniu aż do czasu odpoczynku. Zebrane zioło może zostać użyte tylko raz.

Parametry

Użytkownik zostaje odurzony
Odporność: 1/- na Broń Sieczną
Odporność: 1/- na Broń Obuchową
Odporność: 1/- na Broń Kłutą
Odporność: 1/- na Pociski
Odporność: 1/- na Trucizny

Waga: 0

Udoskonalony Korzeń Mandragory (Serce Furii)

To należące do rodziny cienistych ziele ma owalne liście, żółtawe lub purpurowe kwiaty i duży, zygzakowaty korzeń, tradycyjnie porównywany do ludzkiej sylwetki.

Toksyczne właściwości tej troskliwie uprawianej przez Nheero Fhutmę rośliny zostały prawie w całości zneutralizowane. Po spożyciu dana osoba zostanie dotknięta następującymi efektami na czas jednej tury, po czym organizm ulegnie silnemu zmęczeniu aż do czasu odpoczynku. Zebrane zioło może zostać użyte tylko raz.

Parametry

Użytkownik zostaje odurzony
Odporność: 2/- na Broń Sieczną
Odporność: 2/- na Broń Obuchową
Odporność: 2/- na Broń Kłutą
Odporność: 2/- na Pociski
Odporność: 2/- na Trucizny
Odporność: 2/- na Kwas
Odporność: 2/- na Ogień
Odporność: 2/- na Elektryczność
Odporność: 2/- na Magię

Waga: 0

Korzeń Mandragory (Serce Furii)

To należące do rodziny cienistych ziele ma owalne liście, żółtawe lub purpurowe kwiaty i duży, zygzakowaty korzeń, tradycyjnie porównywany do ludzkiej sylwetki.

Wykonawszy po zjedzeniu nieudany rzut obronny na odporność, ofiara zapada w śpiączkę i umiera w przeciągu jednej tury. Jeśli rzut obronny okaże się udany, osoba ta zostanie dotknięta następującymi efektami na czas jednej tury, po czym organizm ulegnie silnemu zmęczeniu aż do czasu odpoczynku. Zebrane zioło może zostać użyte tylko raz.

Parametry

Użytkownik zostaje odurzony
Odporność: 1/- na Broń Sieczną
Odporność: 1/- na Broń Obuchową
Odporność: 1/- na Broń Kłutą
Odporność: 1/- na Pociski
Odporność: 1/- na Trucizny
Odporność: 1/- na Kwas
Odporność: 1/- na Ogień
Odporność: 1/- na Elektryczność
Odporność: 1/- na Magię

Waga: 0

Jad Wiwerny

Ta butelka zawiera nienaruszoną truciznę z wyciągu z żądła wiwerny. Przy użyciu odpowiedniego sprzętu ta groźna substancja mogłaby być naniesiona na sztylet lub miecz bądź też użyta do sporządzenia antidotum lub mikstury spowalniającej działanie tej trucizny.

Waga: 1

Fiolka Świętej Wody Elfów

Starannie zdobiona fiolka, wypełniona świętą wodą elfów.

Waga: 0.

Czynnik Wiążący

W tej małej fiolce znajduje się przejrzysty, lepki płyn. Z czynnika wiążącego korzysta się wtedy, gdy trzeba połączyć dwa składniki mikstury lub trucizny, które normalnie same by się nie związały.

Waga: 1

Kajdany Wiernych

Te czerwone wstęgi lub opaski są zazwyczaj noszone na nadgarstkach przez kapłanów Ilmatera jako symbol ich wiary.

Waga: 0

Święta Woda Corellona Larethiana

Jest to fiolka wody poświęconej przez Corellona Larethiana, władcę elfiego panteonu.

Waga: 1

Krew Demona

Ta mała fiolka zawiera krew demona. Takich substancji często używa się przy tworzeniu różnych niezwykłych mikstur czy trucizn.

Waga: 1.

Kości Larrela

Szczątki Larrela, elfickiego maga z Dłoni Seldarine (obecnie znanej jako Odcięta Dłoń).

Zadaniem Larrela była obrona Dłoni przed najazdem hordy orków. W ostatnich chwilach bitwy, gdy wrogowie zaczęli zdobywać fortecę, wszystko wydawało się stracone. W akcie desperacji Larrel podjął próbę rzucenia mythala ochrony. Niestety, zaklęcie zawiodło i przyniosło katastrofalne skutki. Zarówno wrogowie, jak i obrońcy zostali przemienieni w istoty nieumarłe, a sam Larrel stał się baelnornem, elfią istotą podobną do lisza.

Na koniec Larrel i jego pobratymcy zaznali wreszcie spokój. Larrel otrzymał przebaczenie od samego Labelasa Enoretha, elfiego boga długowieczności i czasu. Gdy jego dusza odeszła do Arvandoru, cielesna forma rozpadła się w garstkę pyłu i kości.

Waga: 10

Zabójcza Trucizna

W tej małej fiolce znajduje się płyn o mdłej, zielonej barwie. Pachnie obrzydliwie i jest zabójczy w działaniu. Aby trucizna zadziałała, trzeba ją wypić.

Waga: 1

Antidotum Mnicha

Ta mała, szklana buteleczka zawiera antidotum, które pozwoli uwięzionemu mnichowi Ormisowi Dohorowi powrócić do swej naturalnej postaci.

Waga: 1

Mikstura Jasności Umysłu

W tej małej fiolce znajduje się przejrzysty, lepki płyn.

Waga: 1

Trucizna Usypiająca

W tej fiolce znajduje się płyn o mlecznej, białej barwie. Każdy, kto wypije tę truciznę, zaśnie snem umarłego. Jednak po pewnym czasie ofiara powinna się przebudzić w bardzo dobrym lub dobrym stanie zdrowia.

Waga: 1

Skażona Krew Demona

W tej małej fiolce znajduje się skażona krew demona. Z takich substancji często korzysta się przy tworzeniu różnych niezwykłych mikstur czy trucizn.

Waga: 1

Łzy Cierpienia

To łzy jednego z niewolników z Odciętej Dłoni.

Waga: 0

Odczynnik Trujący

W tej małej fiolce znajduje się odczynnik, często używany do produkcji szybko działających trucizn.

Waga: 1

Ogniste Nasiona

Stworzone czarem Ogniste Nasiona, te nieszkodliwe na pozór ziarenka wyposażone są w wybuchową magię ognia.

Parametry

Kiedy jedno z nasion zostanie rzucone, wszystkie istoty w promieniu 1,5 metra od miejsca wybuchu doznają 5k8 punktów obrażeń, przy czym rzut obronny może zredukować obrażenia o połowę.

Dobre Jagody

Każdy ze stworzonych przez czar Dobre Jagody owoców przywraca 5 punktów życia.

Złoto

Złoto jest podstawową walutą Krain, złote monety powszechnie nazywane są Złotymi Lwami, choć jedynie na monetach Cormyru wybite są lwy (monety z Sembii są często zmieniane, jednak zawsze mają kształt pięciokąta). Na południu najpopularniejsze są pieniądze z Amnu, choć można również spotkać monety z Tethyru i Thay, jak również pochodzące z prywatnych mennic (także niektóre grupy poszukiwaczy przygód biją własne monety).

Żołędzie

Żołędzie

Tkanina Zżerana Przez Mole

Kiedyś był to wysokiej jakości szary materiał, jednak został zupełnie zniszczony przez mole. Z powodu jego wysokiej jakości elfy chętnie robią z niego swoje płaszcze. Jest bardzo lekki i nie zaczepia się o gałęzie; dzięki jego wysokiej jakości, elfy z łatwością mogły go umagiczniać.

Waga: 5

Beczka Czystej Wody

W beczułce znajduje się najczystsza woda tej ziemi. Powstała z topniejącego lodu i nie zawiera żadnych zanieczyszczeń, które spotyka się w zwykłej wodzie.

Waga: 25

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...