Bestiariusz

4 minuty czytania

Nimfy

Nimfy to eteryczne, acz niebezpieczne stworzenia. Znane są ich trzy rodzaje: Nimfa Wodna, Nimfa Leśna i potężna Nimfa Sukkub. Wszystkie one chętnie sprowadzą cię na szybką śmierć, jeśli wejdziesz im w paradę.

Nimfy są zdecydowanie najbardziej wkurzającymi przeciwnikami w całej grze. Gdy je spotkasz, te będą fruwały w powietrzu zamieniając się w dziwne, odporne na obrażenia kule. Co jakiś czas pojawią się z powrotem w swej pierwotnej postaci, choć tylko na chwilę, rzucając jakiś czar. Jedną z metod na pokonanie tych latających drani jest odczekanie do odpowiedniego momentu i strzelenie z łuku w chwili przemiany Nimfy. Drugim sposobem (lepszym) jest zwyczajne wykorzystanie czarów, takich jak Piekielny Gniew i Boska Furia. Osobiście jednak polecam omijać te istoty, ponieważ dostajemy stanowczo za mało doświadczenia jak na tak wielki wysiłek w ubijaniu Nimfy.

Minioni

Bezmyślne, groźne stworzenia hodowane w Starym Królestwie, by strzec granic przed intruzami. Minioni chętnie rozszarpują wszystko, co napotkają. Obawiają się jedynie swoich panów i większych Minionów zwanych Dreadwingami.

Minionów spotykasz dopiero w późniejszej fazie gry. Nie są może bardzo wymagającymi przeciwnikami dla dobrej postaci, jednakże w grupie potrafią narobić szkód. Minioni potrafią się bronić przed bronią, dlatego polecam jej nie używać. Dużo skuteczniejsze są czary.

Skorpiony

Zrodzone w ogniu starożytnego Bolewood skorpiony to opancerzone stworzenia o sercach z kamienia. Wieść niesie, że w tajemnicy utrzymywana jest ich większa odmiana, która może brać udział w walkach.

Skorpiony są małymi stworzeniami, które myślą, że wyrządzą ci krzywdę. Można je spotkać najbardziej w Sadach i jego okolicach. Są w ogóle niewymagającymi przeciwnikami, dlatego wystarczy kilka ataków kijem i potwór nie oddycha. Większe obawy sprawiają ich większe wersje. Te można spotkać tylko walcząc na Arenie (dokładnie VIII runda). Dokładny opis jego pokonania znajduje się w solucji.

Krzykacze

Przerażające jednostki schwytane w piekle. Krzykacze od dawna sieją nocą postrach wśród ludzi. Przemierzają ziemię i są bardzo niebezpieczne.

Krzykacze atakują w większych grupach, choć nie są bardzo silni. Zwyczajnie atakując/czarując można sobie poradzić z każdą grupą.

Osy

Osy posiadają żądła, które często przerastają je pod względem rozmiaru. Są agresywne i mogą zabić, jeśli uda im się wstrzyknąć przeciwnikowi wystarczająco dużo trucizny. Ich powietrzne wygłupy powodują, że trudno je strącić. Wędrowcy powinni szczególnie wystrzegać się Królowej Os, pani ula.

Pierwsze zadanie w Gildii Bohaterów polegało na pokonaniu Os. Osy zwykłe są bardzo słabe, choć jest jeszcze jedna wersja – czerwone. Te również nie sprawiają żadnych problemów.

Żuki

Żuki z lasów Albionu to twardzi, niebezpieczni przeciwnicy, zwłaszcza kiedy przypuszczają zmasowany atak. Trzeba wojowników sprawnie posługujących się bronią, by je pokonać. Wieśniacy, nawet ci uzbrojeni i silni, sporo ryzykują atakując gniazdo żuków.

Powyższy opis nie ma żadnego związku z prawdziwymi Żukami. Te natomiast w ogóle nie atakują, choć dzielą się na dwie wersje – zwykłą i czerwoną. Zwykłe umierają po jednym ataku, zaś czerwone dopiero po kilku.

Trolle

Zrodzone pod ziemią Albionu Trolle to starożytne, potężne istoty. Trolle Ziemi są nastawione na jeden cel i szalenie niebezpieczne, ale Trolle Górskie wzbudzają powszechny postrach. Może i są ociężałymi olbrzymami, ale to potężni przeciwnicy i wymagają wysiłku od strony nawet największych bohaterów.

Każda wersja Trolla nie różni się wieloma szczegółami. Każda jest wymagająca, używa podobnych ataków i całkiem sporo się z nimi walczy. Trolle nie mogą się poruszać, więc rzucają w nas kamieniami, które powalają na ziemię. Jeśli podejdziemy zbyt blisko, ten wykorzysta odpychający nas na dużą odległość atak. Najlepiej z nimi walczyć robiąc uniki i strzelając w momencie wyrzucenia kamienia.

Nieumarli

Nieumarli nie myślą i są nieczuli na to, co ludzie uważają za ból. Będą uderzać falami, aż przytłoczą przeciwników liczebnie. Jedynym sposobem na ich powstrzymanie będą duże oddziały.

Nieumarłych jest dużo. Nieumarli są twardzi. Te zdania mówią same za siebie. Mieczem nie polecam walczyć, ponieważ nieumarłych jest bardzo dużo i zajmie to mnóstwo czasu. Najlepiej w takich sytuacjach sprawdzają się obszarowe czary (Piekielny Gniew, Boska Furia, Podpalenie).

Wilkołaki

Półludzie, półwilki z lasu. Wilkołaki są silne, sprytne i szybkie. Są złe aż do szpiku kości, zwłaszcza ich silniejsza i sprytniejsza odmiana – Białe Wilkołaki, zrodzone w czasie pełni. Mówi się, że pochodzą od ludzi, którzy po ugryzieniu oparli się działaniu trucizny i zamiast umrzeć, stawali się częścią klanu. Stare Królestwo opowiada o srebrnej broni budowanej specjalnie po to, by zabić Białe Wilkołaki.

Wilkołaki są bardzo wymagającymi przeciwnikami. Wysoko skaczą, są wytrzymałe i zadają spore obrażenia. Ich białe wersje – jeszcze potężniejsze – otrzymują rany tylko od broni, w której jest srebro. Polecam zaopatrzyć się w dużą liczbę mikstur uzdrawiających przed walką z tymi delikwentami.

Hobbesy

Niższa rasa z dolin górskich i dziur. Hobbesy to niscy i przysadziści półludzie, których geny splotły się z błotem i śluzem głębi ziemi. Często przygłupie, ale zawsze agresywne Hobbesy prowadzone są przez twardych przywódców. Według podań, ci najmądrzejsi posługują się zaklęciami.

Hobbesy są małe, ale twarde. Nie należy ich lekceważyć. Zadają spore obrażenia, a na dodatek występują w grupach. Tak samo jak w przypadku Nieumarłych – najlepiej sprawują się tutaj zaklęcia obszarowe.

Krakeni

Albion otacza dziewięć mórz, a wszystkimi nimi rządzą Krakeni. Te wodne stworzenia istniały już na długo przed Starym Królestwem, a jednak niewielu z nich kiedykolwiek widziano. Nawet najbardziej pyszałkowaci bohaterowie nie przypisują sobie pokonania Krakena w walce.

Krakena można spotkać tylko przy ucieczce z więzienia Bargate. Jest bardzo wymagającym przeciwnikiem: długo się z nim walczy, a on zadaje wielkie obrażenia. Dokładny opis jego pokonania znajduje się w solucji.

Smok

Co jeszcze można powiedzieć o tych ognistych stworzeniach rządzących górami? Rasa chyląca się ku upadkowi, której niegdyś oddawano cześć, a obecnie stanowi jedynie potężny i groźny relikt Starego Królestwa.

Ze Smokiem walczymy na końcu gry. Nie jest wcale większym wyzwaniem jak Kraken, choć też potrafi przysporzyć wiele problemów. Dokładny opis jego pokonania znajduje się w solucji.

Komentarze

0
·
Trolle się nie poruszają, no to jak się rozmnażają? Na odległość?
0
·
"Zrodzone pod ziemią Albionu Trolle to starożytne, potężne istoty."
Czytaj ze zrozumieniem.

Ja nie miałem problemów z żadną kreaturą, wystarczy dopasować odpowiednią taktykę walki do każdego rodzaju stworów, np jeśli zapowiada się walka z wilkołakami lub nieumarłymi lepiej zaopatrzyć się w lekką, szybką broń.
0
·
Coooo!!!! jeśli walczymy z krakenem i wygrywamy na luzie to z tymi samymi umiejętnościami i uzbrojeniem niemamy szans a z resztą jak jesteśmy lepsi na końcu to i tak jest łatwiej pokonać smoka do krakena wystarczy piekelny/boska i można po 2 maski rozwalać

Ja z toporem tym z mrocznych lasów rozwaliłem go! HaHaHaHa!!!!!!!!!!!


A z trollami można walczyć najlepiej z spowolnieniem albo pośpiechem jak ktoś jest początkujący to miecz ducha na 2 ale to wolno

A przy misi uwolnienia archeologa można zabić szczura

Jeśli w burdelu w mrocznym lesie damy właścicielowi 6 piw powie on nam gdzie jest akt własności burdelu(ale mało kasy idzie prawie wcale i u tej starej można go zamienić w azyl)
0
·
Ej nie ma jeszcze jednej bestii:

Przywoływacza
To potężne i silne potwory odporne na czary oraz na bronie dystansowe dlatego najlepiej walczyć mieczem wraz
z zaklęciem spowolniony czas
są one legendarne i nikogo się nie boją możemy je spotkać przy 3 Q z latarnią na wybrzeżu haków oraz w Q z szukaniem znaków do starożytnej wyroczni oraz przy szukaniu dusz na arenie


Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...